megane II uit 2003 Sleutel (kaart) kwijt/reserve kapot
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 05 mar 2011 18:51
- Actief als: particulier
megane II uit 2003 Sleutel (kaart) kwijt/reserve kapot
Hallo,
Wij hebben een megane II uit 2003. Mijn man heeft vandaag op de bouw de sleutel (kaart) verloren. We hebben een reserve sleutel maar die blijkt kapot te zijn (binnenwerk is kapot.) We hebben deze sinds de koop nooit gebruikt dus is een beetje een ongelukkige situatie. We krijgen de auto dus wel open omdat we het sleuteltje uit de kaart kunnen trekken.
Is er ook een mogelijkheid om de auto met deze sleutel te starten?
En heeft iemand een idee wat een nieuwe sleutel gaat kosten?
Groeten,
Jeannette
Wij hebben een megane II uit 2003. Mijn man heeft vandaag op de bouw de sleutel (kaart) verloren. We hebben een reserve sleutel maar die blijkt kapot te zijn (binnenwerk is kapot.) We hebben deze sinds de koop nooit gebruikt dus is een beetje een ongelukkige situatie. We krijgen de auto dus wel open omdat we het sleuteltje uit de kaart kunnen trekken.
Groeten,
Jeannette
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
Re: megane II uit 2003 Sleutel (kaart) kwijt/reserve kapot
Nee, voor starten heb je toch echt de sleutelkaart nodig
Dat wordt dus een (twee?) nieuwe bestellen bij de dealer, helaas erg dure grap en kost vaak de nodig tijd voor ze binnen zijn.

Dat wordt dus een (twee?) nieuwe bestellen bij de dealer, helaas erg dure grap en kost vaak de nodig tijd voor ze binnen zijn.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 16 apr 2023 14:31
Waarschijnlijk is de kaart niet stuk maar is de inwendige accu (dus niet het batterijtje) leeg ?!?!?!degeck schreef: We krijgen de auto dus wel open omdat we het sleuteltje uit de kaart kunnen trekken.

Heeft u geen hands free functie en de kaart alleen voor het openen van de portieren en het starten van de motor dan is waarschijnlijk uw batterijtje leeg.
Is dit ook niet het geval dan is de kaart echt ziek maar nog niet stuk

U kunt uw auto wel nog steeds gebruiken meen ik door met het kleine sleuteltje de bestuurders deur te openen en dan met de carjack button alle deuren openen. Als het goed is dan kunt u met de kaart nog gewoon starten
Een nieuwe kaart kost bij de dealer totaal 167,- euro

Hide post links |
-
Hallo,
Dat is wel heel jammer, ja bij renault zeiden ze dat er een chip gebroken was in die andere kaart. Ze moesten dus sowieso een nieuwe daarvoor bestellen. Alleen kon meneer (omdat de werkplaats niet meer open was) mij dus niet vertellen wat het ging kosten (nja de service daar laat soms te wensen over.)
Weet iemand overigens wat voor een batterij er in die keycard zit? Kwam er zojuist achter dat de dealer het batterijtje eruit gehaald heeft. Wil toch eens proberen om hem inderdaad te starten er mee. Openen doet hij in ieder geval niet ermee.
Dus als ik het begrijp moet ik de auto toch echt naar de dealer laten vervoeren??? Beetje jammer dat ze dit soort dingen niet thuis kunnen doen.
Bedankt voor de reacties!!
Groeten,
Jeannette
Dat is wel heel jammer, ja bij renault zeiden ze dat er een chip gebroken was in die andere kaart. Ze moesten dus sowieso een nieuwe daarvoor bestellen. Alleen kon meneer (omdat de werkplaats niet meer open was) mij dus niet vertellen wat het ging kosten (nja de service daar laat soms te wensen over.)
Weet iemand overigens wat voor een batterij er in die keycard zit? Kwam er zojuist achter dat de dealer het batterijtje eruit gehaald heeft. Wil toch eens proberen om hem inderdaad te starten er mee. Openen doet hij in ieder geval niet ermee.
Dus als ik het begrijp moet ik de auto toch echt naar de dealer laten vervoeren??? Beetje jammer dat ze dit soort dingen niet thuis kunnen doen.
Bedankt voor de reacties!!
Groeten,
Jeannette
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 26 feb 2025 20:06
En gaan van die Lithium knoopcel batterijtjes in, weet niet meer uit m'n hoofd welk exact type voor de Megane II (heb ik enkele jaren terug ook gereden).
Vaak een CR2032 of CR2016 of iets in die orde. Je kan ze in ieder geval zo bij de Gamma of Hema halen, bij de dealer betaal je het veelvoudige hiervan.

Nieuwe kaart kost volgens mij rond de €160,- per stuk en dan moet hij nog ingelezen worden, daar worden meen ik ook kosten voor gerekend.
Vaak een CR2032 of CR2016 of iets in die orde. Je kan ze in ieder geval zo bij de Gamma of Hema halen, bij de dealer betaal je het veelvoudige hiervan.

Nieuwe kaart kost volgens mij rond de €160,- per stuk en dan moet hij nog ingelezen worden, daar worden meen ik ook kosten voor gerekend.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Bijna goed Reinier.....het is een CR2025Renier schreef:Vaak een CR2032 of CR2016 of iets in die orde.

Vaak is de microswitch in de key card defect. Hierdoor kun je de auto niet meer openen OF niet meer vergrendelen. Als beide niet mogelijk zijn kan er meer aan de hand zijn met de key card.
Probeer anders eens dit adresje. Heb er veel goede ervaringen over gehoord en gelezen, o.a. van een collega:
http://www.reparatiewinkel.nl/refurbished-new.htm
Je kunt hem eventueel ook opsturen.
Twee nieuwe key cards halen is namelijk wel een heel duur geintje

Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)
Hide post links |
-
Hartstikke bedankt allemaal.
Ik ga morgen een batterijtje halen en dan laat ik hem even in de auto steken om de andere batterij op te laden die zal namelijk wel leeg zijn aangezien hij er sinds de aanschaf nooit in heeft gezeten.
Misschien start hij dan wel.....In de garage bestel ik sowieso 1 nieuwe kaart en deze stuur ik in ieder geval even op naar dat adres in Ede. Even erna kijken kan nooit kwaad.
Super bedankt tot nu toe!
Groetjes,
Jeannette
Ik ga morgen een batterijtje halen en dan laat ik hem even in de auto steken om de andere batterij op te laden die zal namelijk wel leeg zijn aangezien hij er sinds de aanschaf nooit in heeft gezeten.
Misschien start hij dan wel.....In de garage bestel ik sowieso 1 nieuwe kaart en deze stuur ik in ieder geval even op naar dat adres in Ede. Even erna kijken kan nooit kwaad.
Super bedankt tot nu toe!
Groetjes,
Jeannette
Hide post links |
-
- Global Moderator
- Laatste bezoek: 02 jun 2025 13:24
Is jullie Megane nu wel voorzien van een handsfree functie of niet? Dat wil zeggen dat als je de hand achter de handgreep plaatst, dan gaat de deur open en je kunt de deuren afsluiten met de knopjes op de handgreep.
Als deze knopjes niet op jullie handgrepen zitten, dan heb je geen handsfree functie en dan heeft jullie key card ook geen interne batterij.
Dus eerst met een nieuwe batterij proberen om de auto te ontgrendelen en af te sluiten en natuurlijk proberen de auto te starten.
-Als de auto wel start en het afsluiten en openen met de key card werkt ---> Oorzaak was lege/geen batterij.
-Als de auto niet start en het afsluiten en openen met de key card werkt ook niet ---> Key card geheel defect of hij is niet ingelezen voor jullie Megane.
-Als de auto wel start en of het afsluiten of het openen met de key card werkt niet ---> Microswitch key card defect, opsturen naar Ede.
Succes!
Als deze knopjes niet op jullie handgrepen zitten, dan heb je geen handsfree functie en dan heeft jullie key card ook geen interne batterij.
Dus eerst met een nieuwe batterij proberen om de auto te ontgrendelen en af te sluiten en natuurlijk proberen de auto te starten.
-Als de auto wel start en het afsluiten en openen met de key card werkt ---> Oorzaak was lege/geen batterij.
-Als de auto niet start en het afsluiten en openen met de key card werkt ook niet ---> Key card geheel defect of hij is niet ingelezen voor jullie Megane.
-Als de auto wel start en of het afsluiten of het openen met de key card werkt niet ---> Microswitch key card defect, opsturen naar Ede.
Succes!
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-