Megane start niet

Voor technische onderwerpen die niet in één van bovenstaande categorieën te vangen zijn.
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Plaats reactie

Topic author
goldwing64
Net ingestapt
Net ingestapt
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Megane start niet

Bericht door goldwing64 »

Startproblemen, wie kan mij helpen?

Ik ben sinds een paar maanden in het bezit van een Megane 1.6 station car met een g3 installatie. Sinds enkele weken heb ik een probleem of eigenlijk twee maar het is mij niet duidelijk of deze met elkaar te maken hebben. Als ik mijn auto wil starten nadat hij enkele uren heeft stilgestaan is hij bijna niet aan de gang te krijgen, hij draait wel rond maar gaat niet lopen. Wanneer ik hem dan na meerdere startpogingen aan de gang heb sputtert hij als een diesel die zichzelf aan het ontluchten is Op dit moment kan ik ook niet wegrijden hij slaat dan gelijk weer af. Nadat ik hem dan een minuutje stationair heb laten rijden doet hij het prima tenminste op benzine want nu komt het volgende probleem. Wanneer de auto op gas rijdt en ik zit dan op de autosnelweg te rijden begint de auto te stotteren. Ik schakel dan even over op benzine waarop hij dan wel goed rijdt om dan onmiddellijk weer op gas over te gaan ook dan rijdt hij weer normaal en enkele kilometers verder gaat hij dan weer stotteren dus dan maar weer op benzine en zo blijft hij maar doorgaan. In de stad waar ik veel schakelen moet heeft hij hier geen last van. Ook gaat er af en toe tijdens het stotteren een lampje branden dat iets met de brandstof installatie te maken heeft. Ik heb hier en daar iets gelezen over een bdp-sensor, zouden deze problemen van mij hier ook aan kunnen liggen?
Groetjes Goldwing64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Verwijderde gebruiker 25

Bericht door Verwijderde gebruiker 25 »

Wat betreft het stotteren zou het ook aan de verdamper kunnen liggen.
Indien deze vuil is kan de motor te weinig gas krijgen, met stotteren als gevolg.

De oplossing is de verdamper schoonmaken, indien je een beetje handig bent kan je dat zelf doen.

Wat betreft het slecht starten zou het de ontsteking kunnen zijn. Bougies, verdelerkap en bougie kabels.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mokum_master
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 06 jun 2011 01:36

Bericht door mokum_master »

Ik heb een megane senic met G3 installatie en op starten gaat wel redelijk alleen slaat hij in het begin vaak af. Als ik bijvoorbeeld in z'n 2 rij en terug wil schakelen naar z'n 1 dan slaat hij in het begin vaak af. Hij is trouwens wel door de APK gekomen maar was toen nog wel goed op temparatuur.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut