Ik ben nieuw hier, maar zit met een groot probleem! Als ik dit in de verkeerde forum gooi, sorry! Dan hoor ik graag waar het wel hoort.
Sinds ruim een jaar ben ik de trotse eigenaar van een Renauls Scenic uit 2003, nu inmiddels 170.000 gereden.
Sinds een maand of 2 hoor ik bij het overrijden van verkeerdrempels, bij een acceptabele snelheid een metaalachtig gebonk voorin onder de motorkap.
Het geluid verergerde de afgelopen week,wat mij heeft doen besluiten om de de auto eens weg te brengen naar de garage.
1e bezoek: mogelijk stabilisatorstang --> revisie: het is niét de stabilisatorstang of fuseekogel.
(garagehouder heeft ook een rondje gereden, hoorde het geluid NIET!)
2e bezoek: (nadat we samen een rondje hebben gereden en ook de garagehouder het geluid overduidelijk heeft gehoord). Het kon wel eens de ophangbeugel van de stabilisatorstang zijn of ophanging rechter voorwiel.
Alle rubbers gecontroleerd en opnieuw gevet..... het geluid blijft aanwezig.
Zelf de auto op de brug gehad met de buurman.... alles wijst op een mogelijk lekker schokbreker rechts voor.
3e bezoek: schokbrekers links én rechts vervangen en vervangen gebroken veer voor rechts.....
Wat blijkt!!?!!?!!? Is dat geluid nog steeds aanwezig!
Wie kan mij helpen denken over wat het zou kunnen zijn? Want dit geluid is echt gênant!

B.v.d.