Misfire cilinder 4

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Raytheman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mei 2012 23:04
Actief als: particulier

Misfire cilinder 4

Bericht door Raytheman »

Morgen de oplossing

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

demi
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1100
Lid geworden op: 28 dec 2008 13:59
Actief als: particulier
Locatie: Stevensweert

Re: Misfire cilinder 4

Bericht door demi »

Raytheman schreef:Morgen de oplossing
Ik denk een problematische penboubine :think:

Of het is het gebruik van Euro95 + E10 brandstof

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Raytheman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mei 2012 23:04
Actief als: particulier

Re: Misfire cilinder 4

Bericht door Raytheman »

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar dat was t niet..heeft overigens geen penbobine's maar 1 bobineblok voor de 4 cilinders.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Misfire cilinder 4

Bericht door mechanic »

Is er een k7k (8v) 1.6 gemonteerd in de Dacia?

Zou bijv een slechte bougie/bougiekabel kunnen zijn,deze blokbobines scheuren nog wel eens wat dit ook kan veroorzaken.

Klepspeling,lage compressie,injector, etc..legio mogelijkheden

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Raytheman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mei 2012 23:04
Actief als: particulier

Re: Misfire cilinder 4

Bericht door Raytheman »

Het is een 1.4 blokje dat erin ligt. In eerste instantie verdacht ik het bobineblokje maar dat bleek het niet te zijn. Na uitruilen kwam nog steeds de melding 'misfire cilinder 4'. Toen de injector vervangen. Nog steeds geen verbetering. Bleek dus inderdaad compressieverlies te zijn. Je komt het niet veel meer tegen maar deze kleppen moeten dus inderdaad nog handmatig gesteld worden. Dit in tegenstelling tot 'moderne' motoren met hydraulische kleppen. (zelfs m'n 30 jaar oude Mercedes heeft hydraulische kleppen).
Na het stellen van de kleppen loopt de motor weer als een zonnetje en is de melding weg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 2
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: Misfire cilinder 4

Bericht door mechanic »

Nu je weet dat dit motortype kleppen heeft welke handmatig gesteld moeten worden kun je dit periodiek doen/controleren.

Opgelost dus.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Raytheman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 mei 2012 23:04
Actief als: particulier

Re: Misfire cilinder 4

Bericht door Raytheman »

Inderdaad is dit opgelost. Totdat er bv wel een bougiekabel inwendig breekt. Maar dat zien we dan wel weer

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in