Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik heb een Scenic 1 uit 2003 waarbij de mistlampen branden bij het remmen.
Ook gaan mijn knipperlichten beide kanten sneller bij het remmen. Bij een regenachtige dag als mijn ruitenwisser aan staat en ik moet remmen gaat automatisch mijn ruitenwisser achter heen en weer.
Vandaag zowel de linker als de rechter unit (Achterkant) eruit gehaald en deze schoongemaakt. Zat wat viezigheid op.
Dit heeft niet geholpen.
Overal lees ik dat het 99 procent een massa (aarde) probleem is. Waar kan ik deze vinden? Wat moet ik hier voor los maken?
Hoop dat er iemand is die mij kan helpen
Dit kan idd een massa probleem zijn.
Massapunt zit binnen achter het linkerachterlicht.
Als er een trekhaak onder de auto ,ik zou ik de stekkerdoos ook eens bekijken.
Verder controleren of de massakabel vanaf de accu naar de versnellingsbak/motor niet slecht is.
Meten is weten.
Vaak zitten euvels als dit in de stekker van de achterlicht units.
Neem de stekker los, en tordeer de connector pinnetjes van het achterlicht voor een betee contact.
Hoe kom ik bij het massapunt (Linkerachterlicht kant).
Unit er weer afhalen en dan is dit zichtbaar? Of moet er meer voor afgehaald worden?
Ben A-technisch, maar is het proberen waard..
Zo snel was er niks raars zichtbaar bij mijn trekhaak connectie.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Hallo,
Binnenkort wordt ik de gelukkige eigenaar van een Arkana.
Maar ik vraag mij af of de achterlichten mee aan gaan als de dagrij verlichting brand.
Bij vorige auto (kadjar) was dit ook niet het geval, maar dit met OBD in kunnen stellen.
Ik...
Welk merk remschijf en blokken adviseren jullie? Uiteraard denk ik aan Brembo, maar zie op internet mooie aanbiedingen voor blokken en schijven van het merk ABS (All Break Systems).
Beste medeforummers. na een tijdje rijden (ca 15 km) lopen de remmen vast van de 4CV. Door een van de wielcilindernippels los te draaien, komen ze weer los. Ik heb dit eerder gehad en heb toen de hoofdremcilinder gereviseerd. De wielremcilinders...
Heeft iemand ook een apart kraak geluid bij het bijna stilstaan en dan remmen?? Onder alle andere omstandigheden hoor je niets, maar alleen bij de laatste meter... verder fijne auto. Automaat is wellicht wat apart met doorschakelen, maar niet...
Beste allemaal,
Ik wil bij mijn scenic 4 (bj 2019) de achter remblokken en schijven vervangen. Met m’n huidige maxiscan 503 kan ik de remmen niet vrijgeven. (Is zo i zo vrij beperkt)
Heeft iemand ervaring met een waardige opvolger voor m’n oude odb...
Wanneer ik de instelling voor regeneratief remmen op de hoogste stand heb staan, beweegt het rempedaal naar beneden en gaan ook de remlichten branden. Is de auto dan ook daadwerkelijk aan het remmen; met andere woorden: worden de remschijven dan ook...