Bouwjaar : 1991 en 1992 _
Brandstof : LPG Benzine _
Het betreft: twee maal Renaults Trafic T428 T1100 1.7 op LPG
(uit 1991 en 1992) verlengt, hoog dak.
Beste Lezer,
Wij verzorgen speciale voeding voor patiënten o.a. voor de voedselbank,
daarvoor heeft ons vrijwilligersgroepje twee Renaults Trafic T428 T1100 1.7 op LPG (uit 1991 en 1992) aangeschaft, beide 100k op de teller.
Aan mij de taak om ze rijdend te houden.
Nu ben ik op zoek naar een monteur of garage die echt verstand heeft van Trafics uit ’91, ’92.
Eén van de twee busjes loopt warm en dan hoog stationair.
En dit gebeurd na 2 à 3 km rijden.
Afgelopen week heb ik de waterpomp, thermostaat en radiateur-fan sensor vervangen, zonder resultaat.
Ter diagnose goot een vriend met een gieter, water over de gas/lpg drukregelaar - verdamper,
waarna het toerental zakte naar normaal.

Slangen naar- en van de lpg drukregelaar (en naar- en van de radiateur) zijn beide even warm.
Wat ik kan bedenken is;
dat er misschien een lek in het koelsysteem zit, wat een luchtbel veroorzaakt, waardoor de motor na een paar km al warmloopt.
Of dat het koelsysteem dichtgekoekt zit, kalk etc, waardoor de boel niet goed doorstroomd, en de lpg drukregelaar niet goed gekoeld wordt.
Nu ben ik opzoek naar een monteur of garage die dit probleem kan oplossen. En voor verdere diagnose, onderhoud en reparaties.
Bij voorbaat dank voor reacties,
Mart.