Nieuw hier want 2 maanden geleden een zoe q210 uit 2014 gekocht. Voor een schijntje, want met diagnose defecte bcb. Laden volgens verkoper alleen op 1 fase grannykabel, verslag van renault Bochane erbij. Omdat ik het autootje alleen nodig heb voor de korte ritjes ging me dat geen punt zijn. Ik dus strik erom gedaan, mee naar huis, door de keuring gezoefd, helemaal happy.
Nog happyer toen ik bij mn man in de werkplaats de zoe eens aan de 3 fase oplader die hij heeft legde. Laden als een zonnetje. Thuislader in eerste instantie niet, maar na het doorspitten van dit forum (dank aan alle verzamelde wijsheid!), en het extra aarden van die thuislader, ook als een zonnetje! Toen maar eens een rondje laadpalen in de buurt. Bij 4 van de 5, prima laden. Op mn werk, ook alles ok.
Je voelt m aankomen.... na 1,5 maand is het weer afgelopen met laden op 3 fasen. Of nouja, bij mn man in de werkplaats doet ie het nog steeds wel. Met een mooi gierende hoogspanningspiep, dat wel. Bij de thuislader springt ie na de eerste kennismakingsronde in storing met de melding "overlaadbeveiliging ingeschakeld" op de laadbox. Op mn werk klapt de aardlek eruit. Bij de openbare laadpalen zorgt mn zoe voor rode knippers en werk voor storingsmonteurs

Ik heb Canze met dongle, en krijg natuurlijk foutcodes in beeld. Maar wat die betekenen?
Is er vanuit het verzameld intellect hier een idee wat het zou kunnen zijn? Want zomaar "ingangsfilter defect" zegt niet zoveel. Ik heb de post over de wederopstanding en operatie van de bcb gelezen, maar met bovenstaande verhaal is er wellicht toch iets anders aan de hand. Wat denken jullie? Oja, doormeten van de fases op de neus levert niks geks op.
Ben benieuwd!