Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Schakel uw ad-blocker uit om onze website te blijven gebruiken.
onder het rijden
Motorlamp Stop en olielamp gingen branden, start niet meer.
Afgesleept: Sturen gaat alleen als auto in beweging is en remsysteem werkt amper. Stuurbekrachteging ABS uitgeschakeld?
Zit genoeg olie in
Geen lekkages
Riemen allemaal heel
Kan het de startonderbreker zijn?
MODERATOR EDIT
Echt niet handig, 2 topics tegelijkertijd in 2 verschillende forumonderdelen.
Dit topic gaat op slot, andere topic topic23238.html laat ik open.
Wanneer de motor er ineens mee stopt -dus niet met horten en stoten tot stilstand komt- is het 9 van de 10 keer een elektrisch/elektronisch probleem. Dus zoveel mogelijk stekkers en andere verbindingen controleren en zeker ook de bdp-sensor.
Renaults vroeger: Dauphine, R8 (2x), Caravelle, R16, R15, R25 2.2, Safrane 2.0, Vel Satis 2.0T, Vel Satis 3.5V6 initiale, Captur limited 0.9, Kadjar 1.3 intens
Riemen heel , wil niet zeggen dat ze ook nog op tijd staan .
Brandstof zit er genoeg in ?
Als je hem op contact zet , hoor je dan de benzinepomp zoemen ?
Heb je vonk als je start ?
Hoe klinkt de motor als je start , is er weerstand of gaat hij heel soepel rond ?
Uitlezen is ook een optie.
Ik heb een probleem met mijn Twingo, bouwjaar 2003.
Vanmiddag rijdend weggezet en paar uur later wil die niet meer starten.
Startmotor loopt wel, lampjes branden etc. Maar motor start niet.
Zou het een storing met de sleutel...
Ik maak even een nieuwe draad aan om dit soort gevallen een beetje overzichtelijk te houden. De horror ervaring van ECO-Roller op dit punt beangstigen mij. Na mijn verhaal over de BMS update had ik niet verwacht hier zo snel terug te komen, helaas....
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mijn issue.
Ik heb een Kadjar uit 2017. Nu geeft hij regelmatig een start/stopmelding waarbij mijn automatische handrem niet meer losgaat bij het wegrijden.
Herkent iemand dit probleem? Of beter, weet iemand een...
In mijn onderzoek naar de werking van het Start/Stop systeem ( kwam het volgende langs.
Ik heb al vaker, en ook in andere context, gelezen dat de turbo, als de motor uitgezet wordt en dan zeker na een krachtsinspanning waarbij de turbo nog hoge...
Afgelopen week heeft mijn kangoo een stop teken gekregen waarbij hij uitvalt. nu is mijn brandstof filter vervangen, maar ik krijg lucht belletjes in mijn brandstof leiding die soms in kleine hoeveelheden komen en soms veel. is dit gewoon een...
Goedenavond, zoals de titel zegt blijft zekering 19 doorbranden in mijn Scénic II 1.6 16V uit 2005. Ik moet erbij vermelden dat deze zekering in de loop der tijd vaker is vervangen. Volgens de Renault garage was dit destijds een bekend probleem....
In een andere post leg ik uit hoe de bestuurdersstoel van een Renault Kadjar vervangen kan worden. Daarbij moeten 3 aanpassingen gedaan worden om foutmeldingen op het dashboard te voorkomen. Een van de aanpassingen is om het Start/Stop systeem geen...