Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Wie kan mij vertellen welke motoren geschikt zijn om in een renault Trafic te plaatsen van bouwjaar 83?
Het huidig blok is te licht en ik weet ook niet hoeveel cc er nu in ligt (benzine)maar ik kom trekkracht te kort en wil sneller als 70 km per uur tegen de wind in kunnen )
Ik heb begrepen dat de motoren die gebruikt zijn niet van renault zelf zijn dus waarschijnlijk zijn er ook zwaardere motoren in te bouwen? wie o wie weet hier meer van?
Dan heb je ergens toch iets verkeerd meegekregen.
De motoren in de Trafic zijn wel degelijk Renault motoren.
De benzinemotoren die gebruikt zijn:
1.4; 847
1.6; 841 / A1M
1.7; F1N
De dieselmotoren die gebruikt zijn:
2.1; 852
De 1.4 kan als ontoereikend ervaren worden.
De 1.6, 1.7 en 2.1d zijn al een stuk sterker meer snelheidswonders zijn het absoluut niet.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Men (Een garagehouder) vertelde mij dat deze motoren ook in andere auto,s werden gebruikt dus daar heb ik het van........
Maar goed ik weet nu welke type,s er zijn en kan ik alleen de motor vervangen voor een zwaardere of moet de bak en aandrijving mee verhuizen?
De trafic die ik gekocht heb is met verhoogd dak en bij een beetje wind heeft hij niet het vermogen om boven de 70 km per uur te komen. Er zit een behoorlijk koppel verschil of overbrengings verschilvan 3 naar 4.
Wil er een kampeer auto van maken en dan niet de truckers tot last zijn
Klopt deels, ze zijn in andere Renault modellen gebruikt, voornamelijk in de 18 en Fuego.
De 1.7 is in deze uitvoering alleen in de Trafic gebruikt.
Ik weet niet wat voor versnellingsbak er nu achter hangt, een 4-bak of een 5-bak.
Indien het een 4-bak is, dan is het raadzaam om de hele combinatie motor-versnellingsbak over te zetten.
Scheelt je een leuk stuk aan brandstof.
Een 1.7 benzine is een goede motor, zeker in combinatie met een 5-bak.
Het is wel aan te raden om de motor compleet met draadboom en ontstekinsunit over te zetten.
Hier zitten de verschillen in.
Stekkers en en dergelijke verwacht ik dat die wel passen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
de 852 uit mijn hoofd ofwel de 2.0 liter benzine zit ook in trafic, de f1n zit er pas later in(als opvolger voor de toen verouderde 1.6 . De 1.7 was er ook niet in 1980/81 toen de trafic de estafette opvolgde. De 2.0 is uiteraard de motor uit de r20 en ook de fuego en r18. Ook zijn er trafic's met de 2.5 diesel die ook in de master zit. Dit is geen renault motor overigens en een lawaai schopper.
Ik weet overigens nog wel een 2.0 liter te staan met weinig km.
Dank voor jullie reactie's, het is niet zo dat de huidige motor af of kapot is, maar wil graag weten wat voor mogelijkheden er zijn om een sterkere motor er in te zetten en of dan alles aangepast moet worden.
Als er zonder kunstgrepen een 2.0 in kan dan lijkt het me wel interessant om te doen. als er ook nog een andere bak en aandrijfassen bijkomen is het de vraag of het wel zinvol is om dat te gaan doen.
tsja, de 1.4 schiet niet op en het verbruik wat je noemt is normaal hoor voor de trafic dus dat zal je niet snel veranderen.
De kortste klap is een andere motor met bak eronder en gelijk lpg erop.
Het verbruik zal met een andere motor niet minder worden maar je zult wel beter met het verkeer mee kunnen komen. De 1.6, 1.7, 2.0 kunnen alle drie prima op lpg dus keus genoeg.
Lood vervanger in een 1.4 lijkt me overigens overbodig, maar kwaad kan het niet.
Jammer dat er aan het verbruik weinig gedaan kan worden, Wat zou het verbruik zijn wanneer ik op LPG zou rijden?
En als ik een andere motor zoek, moet dan meteen ook een andere bak eronder?
Op welke namen kan ik een motor zoeken? passen er ook andere motoren van andere merken e.d. in? waar moet ik op letten?
Je denkt dat loodvervanger overbodig is? of weet je dat zeker? Aangezien er een flesje in de camper lag, ben ik deze maar gaan gebruiken en heb ik de verhouding aangehouden die op het flesje staat. Kan ik nou gewoon dit flesje opmaken en daarna er gewoon mee stoppen, of zal ik om de paar tankbeurten weer een beetje erin gooien?
Heb laatst een trafic type 1 ph2? voor onderhoud gehad, deze was wel begin jaren '90. Hier lag een originele 2.0 8klepper benzine motor in met een 5bak. Tot mijn spijt kan ik meedelen dat ook deze motor onder gemotoriseerd is voor de trafic. Zoals al gezegd lang doorhalen, en nog steeds niet vooruit komen.
Ook de 1.9 turbo-loze diesel is erg beneden maat.
Komt er lullig genoeg op neer dat ik geen motor kan noemen die origineel geleverd zijn die echt toerijkend zijn voor een deze bus. Beide auto's waren overigens ook verhoogd en verzwaard voor rolstoel vervoer.
Of het nodig is weet ik niet, kan me het haast niet voorstellen.
Neem even contact op met een dealer. Vaak staat het ook in de tankklep/instructie boekje.
maarssen,24-12-2011,hallo stijn,ik hoop dat je intussen je probleem opgelost hebt,anders heb ik nog wel een f1n 1721cc ,benzine compleet liggen met nagelopen 5 bak,motor en bak komen uit een trafic van 1985 ,voor revisie 135.000 gelopen na revisie nog maar een paar duizend,camper gedeelte is kort gereden total loss,heb deze gekocht om in mijn eigen trafic van 1983 te zetten ,alleen paste dit niet moest de steekassen verlengen,ontseking kwam door schutboord,(al is dit probleem zo verholpen door een luik te maken),wat je verder nog zou kunnen doen electronische onsteking meer power en beter verbruik,hartelijke groeten cornell maarssen
Hallo,
Giddyupgoman54 inmiddels 10 jaar later kom ik om de hoek kijken, zoekende naar precies zo'n motor voor mijn renault trafic 1985. Een onmogelijke taak om er een te vinden. Heeft u de set nog liggen?
Groeten,
Arie
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik heb een renault trafic bwjr 2022/11 150 pk
Manueel 6
Op de testbank meten we 131 pk en 330 nm koppel
Mijn vorig trafic 2.5 dci 150 pk had 150 pk op de testbank en een partner Hdi 90 pk ook 90 pk op de tesbank.
Ik heb ondertussen al 2 vervang...
Bij het verwisselen van de waterpomp viel mij op dat de onderplaat vettig was. r110zweet2.jpg Bij nadere inspectie zag ik dat de motor zweet. Er lijkt een punt voor onderhoud te zijn (waar de imbus in past). r110zweet1.jpg
Ik kan niks vinden over...
Mijn motor wordt niet of zeer traag warm. Bij de nieuwe themostaat sluit die klep af op rubber bij open toe gaan. Ik denk dat hij scheef zit of het rubber is stuk. 't Enig wat ik nog hoorde is dat de injectie dan telkens rijker staat.
Bij de Action...
Vorige week een nieuwe ( gebruikte ) Renault gekocht.
Echter, nergens in het instructieboek staat de soort motorolie genoemd, ook de dealer
kon dit niet met 100 % zeggen.
NB. Ik zag dat de motor achterin ligt, geeft dit geen probleem met de koeling,...
Ik heb een Twingo type AH-B-115 van het jaar 2016, waarvan de dagrijverlichting alleen aan de voorkant brandt.
Nu heb ik ergens gelezen, dat de achterlichten, die nu dus niet mee branden, ingeschakeld kunnen worden
via een software update.
Mijn...
ik wil de cilinderkop in/uitbouwen. Iemand hier ervaring mee? moet het motorblok uitgebouwd worden? graag mij van tips voorzien of een goede werkplaatshandboek indien mogelijk.
Hoor graag van iemand
Zou er iemand een brandstofschema hebben van betreffende wagen, wil eigenlijk weten of er een opvoerpomp in de brandstoftank zit van betreffende wagen. Ook, indien mogelijk, de juiste plaats van het eventuele brandstofpomp-relais.
Alvast bedankt bij...