motor Trafic type 1
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 apr 2010 20:30
motor Trafic type 1
Hallo forumleden,
Wie kan mij vertellen welke motoren geschikt zijn om in een renault Trafic te plaatsen van bouwjaar 83?
Het huidig blok is te licht en ik weet ook niet hoeveel cc er nu in ligt (benzine)maar ik kom trekkracht te kort en wil sneller als 70 km per uur tegen de wind in kunnen )
Ik heb begrepen dat de motoren die gebruikt zijn niet van renault zelf zijn dus waarschijnlijk zijn er ook zwaardere motoren in te bouwen? wie o wie weet hier meer van?
Groet, Dick
Wie kan mij vertellen welke motoren geschikt zijn om in een renault Trafic te plaatsen van bouwjaar 83?
Het huidig blok is te licht en ik weet ook niet hoeveel cc er nu in ligt (benzine)maar ik kom trekkracht te kort en wil sneller als 70 km per uur tegen de wind in kunnen )
Ik heb begrepen dat de motoren die gebruikt zijn niet van renault zelf zijn dus waarschijnlijk zijn er ook zwaardere motoren in te bouwen? wie o wie weet hier meer van?
Groet, Dick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Dan heb je ergens toch iets verkeerd meegekregen.
De motoren in de Trafic zijn wel degelijk Renault motoren.
De benzinemotoren die gebruikt zijn:
1.4; 847
1.6; 841 / A1M
1.7; F1N
De dieselmotoren die gebruikt zijn:
2.1; 852
De 1.4 kan als ontoereikend ervaren worden.
De 1.6, 1.7 en 2.1d zijn al een stuk sterker meer snelheidswonders zijn het absoluut niet.
Antonio.
De motoren in de Trafic zijn wel degelijk Renault motoren.
De benzinemotoren die gebruikt zijn:
1.4; 847
1.6; 841 / A1M
1.7; F1N
De dieselmotoren die gebruikt zijn:
2.1; 852
De 1.4 kan als ontoereikend ervaren worden.
De 1.6, 1.7 en 2.1d zijn al een stuk sterker meer snelheidswonders zijn het absoluut niet.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 apr 2010 20:30
motor Trafic type 1
Antonio, bedankt!
Men (Een garagehouder) vertelde mij dat deze motoren ook in andere auto,s werden gebruikt dus daar heb ik het van........
Maar goed ik weet nu welke type,s er zijn en kan ik alleen de motor vervangen voor een zwaardere of moet de bak en aandrijving mee verhuizen?
De trafic die ik gekocht heb is met verhoogd dak en bij een beetje wind heeft hij niet het vermogen om boven de 70 km per uur te komen. Er zit een behoorlijk koppel verschil of overbrengings verschilvan 3 naar 4.
Wil er een kampeer auto van maken en dan niet de truckers tot last zijn
Dick
Men (Een garagehouder) vertelde mij dat deze motoren ook in andere auto,s werden gebruikt dus daar heb ik het van........
Maar goed ik weet nu welke type,s er zijn en kan ik alleen de motor vervangen voor een zwaardere of moet de bak en aandrijving mee verhuizen?
De trafic die ik gekocht heb is met verhoogd dak en bij een beetje wind heeft hij niet het vermogen om boven de 70 km per uur te komen. Er zit een behoorlijk koppel verschil of overbrengings verschilvan 3 naar 4.
Wil er een kampeer auto van maken en dan niet de truckers tot last zijn
Dick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2825
- Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Klopt deels, ze zijn in andere Renault modellen gebruikt, voornamelijk in de 18 en Fuego.
De 1.7 is in deze uitvoering alleen in de Trafic gebruikt.
Ik weet niet wat voor versnellingsbak er nu achter hangt, een 4-bak of een 5-bak.
Indien het een 4-bak is, dan is het raadzaam om de hele combinatie motor-versnellingsbak over te zetten.
Scheelt je een leuk stuk aan brandstof.
Een 1.7 benzine is een goede motor, zeker in combinatie met een 5-bak.
Het is wel aan te raden om de motor compleet met draadboom en ontstekinsunit over te zetten.
Hier zitten de verschillen in.
Stekkers en en dergelijke verwacht ik dat die wel passen.
Antonio.
De 1.7 is in deze uitvoering alleen in de Trafic gebruikt.
Ik weet niet wat voor versnellingsbak er nu achter hangt, een 4-bak of een 5-bak.
Indien het een 4-bak is, dan is het raadzaam om de hele combinatie motor-versnellingsbak over te zetten.
Scheelt je een leuk stuk aan brandstof.
Een 1.7 benzine is een goede motor, zeker in combinatie met een 5-bak.
Het is wel aan te raden om de motor compleet met draadboom en ontstekinsunit over te zetten.
Hier zitten de verschillen in.
Stekkers en en dergelijke verwacht ik dat die wel passen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 02 mar 2009 20:22
- Actief als: particulier
- Locatie: overijssel
de 852 uit mijn hoofd ofwel de 2.0 liter benzine zit ook in trafic, de f1n zit er pas later in(als opvolger voor de toen verouderde 1.6 . De 1.7 was er ook niet in 1980/81 toen de trafic de estafette opvolgde. De 2.0 is uiteraard de motor uit de r20 en ook de fuego en r18. Ook zijn er trafic's met de 2.5 diesel die ook in de master zit. Dit is geen renault motor overigens en een lawaai schopper.
Ik weet overigens nog wel een 2.0 liter te staan met weinig km.
gr, gerrit
Ik weet overigens nog wel een 2.0 liter te staan met weinig km.
gr, gerrit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - 3-posting-rookie
- Posts in topic: 3
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 03 apr 2010 20:30
Dank voor jullie reactie's, het is niet zo dat de huidige motor af of kapot is, maar wil graag weten wat voor mogelijkheden er zijn om een sterkere motor er in te zetten en of dan alles aangepast moet worden.
Als er zonder kunstgrepen een 2.0 in kan dan lijkt het me wel interessant om te doen. als er ook nog een andere bak en aandrijfassen bijkomen is het de vraag of het wel zinvol is om dat te gaan doen.
groet,
Dick
Als er zonder kunstgrepen een 2.0 in kan dan lijkt het me wel interessant om te doen. als er ook nog een andere bak en aandrijfassen bijkomen is het de vraag of het wel zinvol is om dat te gaan doen.
groet,
Dick
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 jul 2010 18:23
- Actief als: particulier
Re: motor Trafic type 1
Hallo,
Ik heb eindelijk kunnen vinden wat ik zocht en heb me daarom meteen aangemeld.
Laatst heb ik ook een trafic gekocht, kampeerauto. (ook op kenteken) met hefdak. Deze komt uit 1981.
Hij rijd, schakelt en remt goed. Maar (ja natuurlijk is er een maar) hij zuipt! en hij komt niet goed mee in het dagelijkse verkeer.
Verbruik ligt nu op ongeveer 1 op 6, 1 op 7.
Als ik invoeg op de snelweg, ben ik aan het einde van een redelijk lange invoegstrook op ongeveer 70-80 km per uur.
top ligt op ongeveer 100, 110 op de teller. Maar dat duurt echt wel een paar minuten.
Motorcode is als volgt:
847 07/00
0000 17882
Ik heb dus uit bovenstaande begrepen dat dit een 1.4 is.
Mijn vraag dus. Wat kan ik allemaal doen? Verbruik is momenteel het grootste struikelblok. Daarna de cappaciteit.
Wat zijn de mogelijkheden qua motoren, transmissie e.d.
Ook wil ik graag in een later stadium LPG installeren, dit moet dus wel mogelijk blijven.
En deze motor heeft loodvervanger nodig, wat is de makkelijkste manier om de motor zodanig aan te passen dat dit niet nodig is.
Groetjes en alvast hartelijk dank!
Stijn
Ik heb eindelijk kunnen vinden wat ik zocht en heb me daarom meteen aangemeld.
Laatst heb ik ook een trafic gekocht, kampeerauto. (ook op kenteken) met hefdak. Deze komt uit 1981.
Hij rijd, schakelt en remt goed. Maar (ja natuurlijk is er een maar) hij zuipt! en hij komt niet goed mee in het dagelijkse verkeer.
Verbruik ligt nu op ongeveer 1 op 6, 1 op 7.
Als ik invoeg op de snelweg, ben ik aan het einde van een redelijk lange invoegstrook op ongeveer 70-80 km per uur.
top ligt op ongeveer 100, 110 op de teller. Maar dat duurt echt wel een paar minuten.
Motorcode is als volgt:
847 07/00
0000 17882
Ik heb dus uit bovenstaande begrepen dat dit een 1.4 is.
Mijn vraag dus. Wat kan ik allemaal doen? Verbruik is momenteel het grootste struikelblok. Daarna de cappaciteit.
Wat zijn de mogelijkheden qua motoren, transmissie e.d.
Ook wil ik graag in een later stadium LPG installeren, dit moet dus wel mogelijk blijven.
En deze motor heeft loodvervanger nodig, wat is de makkelijkste manier om de motor zodanig aan te passen dat dit niet nodig is.
Groetjes en alvast hartelijk dank!
Stijn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 02 mar 2009 20:22
- Actief als: particulier
- Locatie: overijssel
Re: motor Trafic type 1
tsja, de 1.4 schiet niet op en het verbruik wat je noemt is normaal hoor voor de trafic dus dat zal je niet snel veranderen.
De kortste klap is een andere motor met bak eronder en gelijk lpg erop.
Het verbruik zal met een andere motor niet minder worden maar je zult wel beter met het verkeer mee kunnen komen. De 1.6, 1.7, 2.0 kunnen alle drie prima op lpg dus keus genoeg.
Lood vervanger in een 1.4 lijkt me overigens overbodig, maar kwaad kan het niet.
De kortste klap is een andere motor met bak eronder en gelijk lpg erop.
Het verbruik zal met een andere motor niet minder worden maar je zult wel beter met het verkeer mee kunnen komen. De 1.6, 1.7, 2.0 kunnen alle drie prima op lpg dus keus genoeg.
Lood vervanger in een 1.4 lijkt me overigens overbodig, maar kwaad kan het niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 jul 2010 18:23
- Actief als: particulier
Re: motor Trafic type 1
Oke, bedankt voor je antwoorden.
Jammer dat er aan het verbruik weinig gedaan kan worden, Wat zou het verbruik zijn wanneer ik op LPG zou rijden?
En als ik een andere motor zoek, moet dan meteen ook een andere bak eronder?
Op welke namen kan ik een motor zoeken? passen er ook andere motoren van andere merken e.d. in? waar moet ik op letten?
Je denkt dat loodvervanger overbodig is? of weet je dat zeker? Aangezien er een flesje in de camper lag, ben ik deze maar gaan gebruiken en heb ik de verhouding aangehouden die op het flesje staat. Kan ik nou gewoon dit flesje opmaken en daarna er gewoon mee stoppen, of zal ik om de paar tankbeurten weer een beetje erin gooien?
Groetjes en hartelijk dank!
Jammer dat er aan het verbruik weinig gedaan kan worden, Wat zou het verbruik zijn wanneer ik op LPG zou rijden?
En als ik een andere motor zoek, moet dan meteen ook een andere bak eronder?
Op welke namen kan ik een motor zoeken? passen er ook andere motoren van andere merken e.d. in? waar moet ik op letten?
Je denkt dat loodvervanger overbodig is? of weet je dat zeker? Aangezien er een flesje in de camper lag, ben ik deze maar gaan gebruiken en heb ik de verhouding aangehouden die op het flesje staat. Kan ik nou gewoon dit flesje opmaken en daarna er gewoon mee stoppen, of zal ik om de paar tankbeurten weer een beetje erin gooien?
Groetjes en hartelijk dank!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16030
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: motor Trafic type 1
Heb laatst een trafic type 1 ph2? voor onderhoud gehad, deze was wel begin jaren '90. Hier lag een originele 2.0 8klepper benzine motor in met een 5bak. Tot mijn spijt kan ik meedelen dat ook deze motor onder gemotoriseerd is voor de trafic. Zoals al gezegd lang doorhalen, en nog steeds niet vooruit komen.
Ook de 1.9 turbo-loze diesel is erg beneden maat.
Komt er lullig genoeg op neer dat ik geen motor kan noemen die origineel geleverd zijn die echt toerijkend zijn voor een deze bus. Beide auto's waren overigens ook verhoogd en verzwaard voor rolstoel vervoer.
Ook de 1.9 turbo-loze diesel is erg beneden maat.
Komt er lullig genoeg op neer dat ik geen motor kan noemen die origineel geleverd zijn die echt toerijkend zijn voor een deze bus. Beide auto's waren overigens ook verhoogd en verzwaard voor rolstoel vervoer.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 jul 2010 18:23
- Actief als: particulier
Re: motor Trafic type 1
Oke, ja eigenlijk maakt het ook niet veel uit, rijd anders wel binnendoor ofzo.
En als ik eenmaal op snelheid ben dan rijd hij verder ook erg lekker.
Graag nog wel antwoord op de vraag wat betreft de loodvervanger....
En als ik eenmaal op snelheid ben dan rijd hij verder ook erg lekker.
Graag nog wel antwoord op de vraag wat betreft de loodvervanger....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 4
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 18 jul 2010 18:23
- Actief als: particulier
Re: motor Trafic type 1
Kan iemand mij nog bevestigen of het wel of niet nodig is om er loodvervanger bij te doen?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Posts in topic: 2
- Berichten: 16030
- Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
- Actief als: particulier
- Locatie: Someren
Re: motor Trafic type 1
Of het nodig is weet ik niet, kan me het haast niet voorstellen.
Neem even contact op met een dealer. Vaak staat het ook in de tankklep/instructie boekje.
Neem even contact op met een dealer. Vaak staat het ook in de tankklep/instructie boekje.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 24 dec 2011 12:54
- Actief als: particulier
Re: motor Trafic type 1
maarssen,24-12-2011,hallo stijn,ik hoop dat je intussen je probleem opgelost hebt,anders heb ik nog wel een f1n 1721cc ,benzine compleet liggen met nagelopen 5 bak,motor en bak komen uit een trafic van 1985 ,voor revisie 135.000 gelopen na revisie nog maar een paar duizend,camper gedeelte is kort gereden total loss,heb deze gekocht om in mijn eigen trafic van 1983 te zetten ,alleen paste dit niet moest de steekassen verlengen,ontseking kwam door schutboord,(al is dit probleem zo verholpen door een luik te maken),wat je verder nog zou kunnen doen electronische onsteking meer power en beter verbruik,hartelijke groeten cornell maarssen
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 05 apr 2021 15:38
- Actief als: particulier
Re: motor Trafic type 1
Hallo,
Giddyupgoman54 inmiddels 10 jaar later kom ik om de hoek kijken, zoekende naar precies zo'n motor voor mijn renault trafic 1985. Een onmogelijke taak om er een te vinden. Heeft u de set nog liggen?
Groeten,
Arie
Giddyupgoman54 inmiddels 10 jaar later kom ik om de hoek kijken, zoekende naar precies zo'n motor voor mijn renault trafic 1985. Een onmogelijke taak om er een te vinden. Heeft u de set nog liggen?
Groeten,
Arie
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 179 Weergaves
-
Laatste bericht door Anno
-
- 5 Reacties
- 406 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone
-
- 7 Reacties
- 290 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 0 Reacties
- 253 Weergaves
-
Laatste bericht door CasOud
-
- 6 Reacties
- 373 Weergaves
-
Laatste bericht door nikk
-
- 3 Reacties
- 350 Weergaves
-
Laatste bericht door dutchbert
-
- 1 Reacties
- 158 Weergaves
-
Laatste bericht door Pepone