motormanagement systeem

Alle overige technische Laguna vragen
Plaats reactie

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Laatste bezoek: 09 jan 2018 21:56

motormanagement systeem

Bericht door avbruggeman »

]Hallo Laguners,mijn Laguna II 1.8 16 v aut express uit 2002 met zon 477.000 op zn teller (LPG)heeft vlgns de Renault garage het volgende probleem: er zit een niet te verwijderen of te herstellen storing in het MOTOR[ MANAGEMENT SYSTEEM van de motor.Enigste remedie is complete vervanging v h M M Syst kosten richting de >>>>> 800 eu !!!!!!!!!
Vraag aan de Renault garage?? een gebruikt M M SYST van eenzelfde Laguna,maar dat kan vlgns hun niet want de startblokkering zit op het MOtor Manag Syst.
De storingen komen soms bij t starten of bij t rijden,waarna ik even t zaakje reset.(min pool acuu of zekering even los)
Als t bij t starten gebeurd is een reset niet zo erg,wel erg is t als t tijdens t rijden gebeurd,WANT DAN SPRINGT DE AUTOMAAT IN NOODLOOP!!!!!! en dat is erg vervelend,zeker als je niet direct kan stoppen of niet snel aan de kant kan gaan.
Zo n 2 jaar geleden is er een ander motorblok in gagaan(bij 333.000 een jonger blok met 136.000 ) en 3 jaar terug een andere automaat(jonger 112.000 km bak= ook gereviseerd.)
WIE O WIE heeft hier ervaring mee of kan mij tips.advies geven om het motormanagement systeem v mn laguna weer op orde te krijgen of tegen redelijke kosten te (laten) herstellen???????

tot horens
VB uit Vlijmen(NBr)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 01 mei 2025 22:04
Actief als: particulier

Re: motormanagement systeem

Bericht door mechanic »

Neem eens contact op met verotronics in eindhoven, weet niet of ze ook werken voor particulieren maar ze repareren wel eens rekeneenheiden van auto's.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid

Hallo Mechanic,dank voor je TIP,afgelopen middag Verotronics gebelt en mogelijk kunnen ze er wat aan doen mits het om BOSCH electronica gaat en niet Magneti Marelli ,want Bosch kan uit elkaar gehaald worden en t andere niet.
Alleen mijn vraag is bij de accu van mn Laguna gekeken en er zitten 2 elec "dozen'met dikke kabels op de voorste(tussen koplamp en accu) zit een SIEMENS elec doos en tussen spatbord en accu zit een wat dikkere elec doos MAAR ZONDER enige merknaam sticker of iets dergelijks,weet jij zo welke de motor management syst bevat?????? van deze laguna?????,dan kan ik dit weer doorgeven aan Verotronics en hopenlijk kunnen ze me dan wel helpen.
Alvast bedankt

VB
Vlijmen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid

hallo kagunarijders,wil even reageren op mn eigen melding enige tijd terug,de auto wordt waarschijnlijk binnenkort bij een elec. spec. zaak gebracht om het kastje(bij de accu) v h motormanagement syst te repareren.
MAAR NU HEB IK TOCH EEN VRAAG DIE MIJ BEZIGHOUD??? ER ZIJN EEN PAAR RENAULT SLOPERIJEN DIE ZGN VERVANGINGSSETJES VOOR MIJN LAGUNA 1.8 16 V AUT (2002) VERKOPEN,D.W.Z. HET MOTORMAN SYST(KASTJE BIJ DE ACCU) + EEN "ZWART KASTJE" WAT ERGENS ACHTER HET DACHBOARD ZOU MOETEN ZITTEN???(STARTBLOKKERING OF STUURSLOT????) + 1 OF 2 BIJBEHORENDE SLEUTELKAARTEN VOOR DE LAGUNA!!!! WEET EEN VAN JULLIE LAGUNARIJDERS HIER WAT MEER VAN?????????? EN KAN IK HIER WEL WAT ME IVM ELECTRONICA O A VOOR DE AUTOMAAT!!!!???
ANDERE SLOPERIJDEN (GESPEC IN FRANSE AUTOS ,MAAR OOK DE PLAATSELIJKE RENAULT DEALERS WETEN HIER NIETS VAN EN KONDEN MIJ GEEN ZINNIG ANTWOORD GEVEN!WIE O WIE HEEFT HIER WELEENS MEE TE MAKEN GEHAD OF HEEFT EEN BRUIKBAAR ANTWOORD/TIPS.
KOSTEN VOOR ZO'N VERVANGINGSSETJE CA 250 EU,GESCHATTE REPARATIE DOOR EEN ELEC BEDRIJF CA 300
OPM EIGENLIJK WEET NIEMAND WAAR HET ZWARTE KASTJE ZICH BEVIND ACHTER HET DACHBOARD,OOK DE RENAULT DEALER NIET!!!!
GRAAG REACTIE ALS JE IETS MEER WEET ALS IK
GRTN VB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Het kastje met Siemens (Sirius32) erop is het motormanagementsysteem, het andere zwarte kastje is de computer voor de automaat, en tot slot, het zwarte kastje achter het dashbord is de startblokkering. Renault is slim en heeft de startblokkering gekoppeld aan het motormanagement, dus die horen bij elkaar net als de sleutels.
Maar de vraag is natuurlijk WAT is de foutcode die er steeds in komt, en wat is de oorzaak van het in noodloop gaan van de wagen?
Het kan evengoed een externe oorzaak zijn waardoor de wagen in noodloop geraakt of een aankomend defekt in de automaat, dan gaat het spul ook in noodloop..
SUC6
mvg
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
avbruggeman
Lid
Lid

Hallo Willems,dank voor je reactie,sommige dingen die je opnoemde waren mij bekend,zoals het SIEMENS(motorman.syst kastje) en de "doos" die de automaat regelt(bij mij is die trouwens grijs en bevind zich vlak boven de aut bak met allerlei kabels en stekkers,die is verder in orde vlgns de diagnose v d Reanault dealer evenals de aut bak zelf die is ook in orde, het zwarte kastje waar je het over hebt wat de startblokkering ook bevat??,ik dacht altijd dat die in de SIEMENS zat?????,is het zo dat het zwarte kasje waar jij het over hebt achter het dashboard zich mogelijk op de stuurkolom bevind(vastzit en ervoor zorgt dat bij contact uit het stuur vaststaat/geblokkeerd is),zodat ik niet b.v. het linkerdeek v h dashboard lostrek en niets vind en het blijkt later achter het rechterdeel te zitten??
de foutcodes heb ik wel gezien bij de renaultdealer(printje op een A4tje) maar ik mocht het niet meenemen of overnemen.
Verotronics in Eindhoven heeft eendelfde SIEMENS reg eeenheid die ze gaan overzetten op mijn laguna,alleen de oude startblokkering????? halen ze eruit en zetten ze over op het goede onderdeel,huidige sleutelkaarten blijven dan behouden(ze gaan dat meten en uittesten)hopenlijk zijn dan de storingen/problemen over en kan er weer veilig en met vertrouwen gereden worden met de laguna
Als je nog opmerkingen of aanvullingen hierop wil geven graag.
alvast bedankt.

grtn

VB

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53

Bericht door WillemS »

Als de Dealer je heeft laten betalen voor de diagnose heb je recht op het printje ook al laat je de wagen niet bij hem repareren.
Verder veel succes met de ombouw.
mvg
WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan