My Renault App

Voor vragen over de Renault App
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Zoef Zoef
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2021 09:25
Actief als: particulier
Locatie: Zevenhuizen

My Renault App

Bericht door Zoef Zoef »

Het leek mij handig om een aparte discussie te starten over de My Renault App in plaats van overal een beetje.
Momenteel hebben we de beschikking over de OTA (over the air) versie 283C34951R van Easylink.
De My Renault App heeft inmiddels de (Android) versie 4.29.1
Nog steeds is er het probleem dat bij het verzenden van een navigatie adres naar de auto de melding komt dat de auto niet bereikt wordt.
Toch staat het adres wel in de auto op het moment dat je de auto start.(heel bijzonder want de melding was er toch echt dat het niet gelukt is).
Dit probleem is ontstaan na de App versie 4.21.3 (toen werkte het nog prima)
Ik snap niet dat Renault het niet voor elkaar krijgt om dit te repareren.
Ze weten toch waar het mis is gegaan ?
Nu ontdekte ik laatst nog iets bijzonders bij het versturen van een navigatie adres naar de auto.
Als je op het moment dat de auto aan het opladen is een navigatie adres naar de auto stuurt dan krijg ik netjes de bevestiging dat het gelukt is !!!
Prima zou je denken, maar toch niet !!!
Want eenmaal in de auto aangekomen staat er GEEN adres in de navigatie !!!
Het is bij mij dus zo:
1 Niet aan het opladen,melding dat het niet gelukt is, navigatie adres wel aangekomen in de auto.
2 Wel aan het opladen,melding dat het gelukt is.navigatie adres niet aangekomen in de auto.
Mijn vraag is of jullie ook eens willen proberen wat er gebeurd als jullie een navigatie adres versturen als de auto aan het opladen is.
Ik heb trouwens een Zoe ZE50.
Al is de Tesla nog zo snel... De Zoe achterhaald hem wel. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault App

Bericht door Pepone »

Ik snap het ook even niet, de navigatie staat toch los van de My Renault telefoon app?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Zoef Zoef
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2021 09:25
Actief als: particulier
Locatie: Zevenhuizen

Re: My Renault App

Bericht door Zoef Zoef »

Je verstuurd via je telefoon met de My Renault App een adres waar je heen wilt met de auto.
Dat bericht gaat van jouw telefoon via het mobiele netwerk of via Wifi als je thuis bent naar de server van Renault
De server van Renault maakt contact met de auto en geeft het adres door aan de auto.
De auto zet het adres in het Easylink navigatiesysteem zodat als je met de auto gaat rijden je alleen nog maar hoeft te bevestigen dat je naar dat adres wilt navigeren.
Vervolgens stuurt de auto het bericht naar de Renault server dat het gelukt is.
De server van Renault stuurt dan het bericht naar jouw telefoon dat jouw opdracht goed is afgesloten
Veel mensen denken dat jouw telefoon direct contact maakt met de auto.
Maar dat is niet zo.
Alles gaat via de server van Renault.
En uiteraard via de nodige internet infrastructuur.
Al is de Tesla nog zo snel... De Zoe achterhaald hem wel. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault App

Bericht door Pepone »

Wij hebben het 7" touchscreen zonder navigatie, dat zal het verschil zijn.
Wij werken met een USB kabeltje van de telefoon direct naar het easy link systeem.

En dan de TOM TOM app of de Kaarten van de iPhone en 'CarPlay'.
Dus deze problemen hebben wij dan niet.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

Goedemorgen,
Ik heb het inmiddels getest, maar eerst wat gegevens vooraf.
Zoë Rivièra 07-2021.
Huidige software 283C35202R.
App versie 4.25.5
Smartphone Samsung A 2.
Navigatieopdracht gestuurd naar de Zoë, terwijl hij onder lading stond.
Kreeg geen melding terug, dat de auto niet te bereiken was.
Ik heb gekeken in de Zoë, navigatieopdracht aangekomen , in de Zoë.
Als de Zoë niet onder lading staat, dan krijg ik een melding, dat de auto niet te bereiken is, terwijl de opdracht wel in het scherm van de Zoë staat.

Toegevoegd in 13 minuten 39 secondes:
Waar ik nog even aan denk, is het volgende.
Ik koppelde de Zoë aan het laadpunt.
Binnen gekomen, kreeg ik een melding, dat de lading begonnen was en de gegevens van de laadtoestand van de batterij.
Op dat moment , is de auto, online.
Dus als ik een navigatieopdracht verstuur, is het eigenlijk logisch, dat de opdracht aankomt.
Als de Zoë niet onderlading staat, heeft hij toch geen verbinding met het internet?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Zoef Zoef
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2021 09:25
Actief als: particulier
Locatie: Zevenhuizen

Re: My Renault App

Bericht door Zoef Zoef »

Injector1,

Bedankt voor het testen.
Wel apart dat de navigatie opdracht bij jou wel aankomt als de auto onder lading staat.
Ik ga dit bij mij nogmaals testen.
Het enigste verschil als de auto aan het laden is dat hij steeds contact heeft met de server van Renault om het laadpercentage van de accu door te geven.
Misschien is de reactie tijd naar de App te traag als de auto niet onder lading staat waardoor de foutmelding komt ondanks dat de navigatie opdracht wel in het easylink navigatie systeem staat.
Als de auto niet aan de lader staat is hij inderdaad "offline" maar kan de server van Renault de auto wel bereiken met "Push meldingen" om zo toch te kunnen communiceren zodat je een navigatieopdracht of voorverwarmingsopdracht kan geven
Anders ga ik eens terug naar de versie 4.21.3 die volgens mij wel goed werkte.
Er zijn inmiddels al 6 updates geweest nadien waarbij het probleem nog steeds aanwezig is.
My Renault App.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Al is de Tesla nog zo snel... De Zoe achterhaald hem wel. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

Als het terugzetten helpt, kun je dan vertellen , hoe je dat doet?
Alvast bedankt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault App

Bericht door Pepone »

De Zoe heeft als enige verbinding met de buitenwereld Bluetooth en een simkaartje van KPN en/of Wifi begrijp ik.
Wij wonen hier in Drenthe in een "Zwart gat" qua dekking van de mobile netwerken.
Of misschien ergens een stoorzender die de signalen verstoord.

Misschien iets waar je ook rekening mee moet houden?


Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

Ik woon in Leiden.
Het KPN signaal, is in de Zoë uitstekend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

Ik heb het volgende getest.
Uit huis vandaan, een navigatieopdracht naar de Zoë gestuurd.
De Zoë staat voor de deur.
Krijg na enige tijd de melding dat de Renault niet te bereiken is.
Ik heb in de Zoë gekeken, de opdracht stond er wel in.
Ik heb toen de opdracht gewist.
Daarna ben ik weer in de Zoë gaan zitten en niets aangezet.
Ik heb alleen gewacht, totdat de gegevensuitwisseling, opgestart was.
Daarna , heb ik vanuit de Zoë, met de smartphone een navigatieopdracht gestuurd.
Ik zag op het scherm, dat de opdracht binnen kwam,
Ik ben toen mijn huis in gegaan en heb geen melding gekregen, dat de Renault niet te bereiken was.
Dus op die manier, wat niet de bedoeling is, werkt het goed.
Vanuit huis, stuur ik de opdracht, via WiFi van mijn modem.
In de Zoë, stuur ik de opdracht, via mijn Lebara abo.
Tot zover.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Zoef Zoef
Lid
Lid
Posts in topic: 4
Berichten: 36
Lid geworden op: 29 aug 2021 09:25
Actief als: particulier
Locatie: Zevenhuizen

Re: My Renault App

Bericht door Zoef Zoef »

Injector 1,

Na weer wat testen is het bij mij toch ook zo dat als de Zoe aan het laden is het versturen van een navigatie opdracht prima verloopt.
Ook net als bij jou gaat het ook goed na het open van de auto zonder het contact aan te zetten.
We kunnen dus wel concluderen dat als de communicatie module van de Zoe wakker/actief is dat er geen problemen zijn met het versturen van een navigatie opdracht van de App naar de auto.
Het gaat dus alleen mis als de auto in rust is en de communicatie module in de auto wakker gemaakt moet worden vanuit de server van Renault.
Zoals ik al eerder zei denk ik dat het hele proces te lang duurt waardoor de App de foutmelding geeft.
Ook denk ik nog steeds dat het tot en met de App versie 4.21.3 prima werkte.
Mijn volgende stap is dus (als ik even tijd en zin heb) de huidige App verwijderen en de versie 4.21.3 installeren.
En dan maar weer eens testen of het werkt.
Al is de Tesla nog zo snel... De Zoe achterhaald hem wel. :D

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault App

Bericht door Pepone »

Het gaat tot nu eigenlijk alleen over de Android app.

De iPhone versie is nu 4.84.2
De werking (of niet werking) zal op dat platform denk ik niet gelijk zijn met Android.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen dan zijn met de iPhone ?
Ik heb weinig problemen, buiten de vertaalfouten en het helemaal niet vertalen naar NL.

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



picosuma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2022 14:17
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door picosuma »

Ik heb dus wel een iPhone 8 en had laatst ook geprobeerd om een adres door te sturen en toen zei hij ook niet gelukt maar stap later in de auto en daar staat het adres dus wel door gekomen 😀
Ik zal het ook eens proza’s hij aan de laadpaal staat.

Heb zelf nog een ander probleem maak daar even een berichtje van .

Toegevoegd in 29 minuten 24 secondes:
Ik heb het volgende in auto in het easy link systeem kun je de airco programmeren maar bovenin staat een knop paars en die staat op off maar die krijg ik niet op ON.😟
In de Renault app staat bij airconditioning een rood uitroepteken en staat erbij er moet een actie worden uitgevoerd in de auto
Als ik hier op klik komt er een klein scherm naar voren zoals je in de auto ziet voor het programmeren hiervan
En dan staat onderin het scherm klik op het scherm aan boord in het tabblad klimaat op het programma pictogram om toestemming te geven voor het programma airconditioning in de my Renault app

En hieronder staat nog activering controleren nu kun je hierop klikken en dan krijg in het rood

Oeps er is een probleem opgetreden we waren niet in staat om de gegevens van je auto op te halen.

Hoe kan ik dit goed krijgen??

PS hoe krijg ik hier plaatjes weet dat het kan img maar waar hebben jullie de plaatjes staan ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

Je moet het airco programma, in de Zoë programmeren.
En niet op je smartphone.
Als je het programma uit schakelt op je smartphone, dan krijg je een uitroepteken, op je smartphone en die verwijst weer naar de Zoë, dus dan moet je het weer programmeren, in de Zoë

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



picosuma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2022 14:17
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door picosuma »

Dat heb ik ook gedaan geprogrammeerd in de zoe en dat programma op on gezet maar als je dan 1 pagina terug gaat dan zie je een item info dan een paarse blok met off daarin en daarnaast het item programma
Waar is die knop off dan van of is dat een domme vraag 😬

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: My Renault App

Bericht door Pepone »

Kan je wel voorverwarmen in de app?
Ik heb het vraagteken ook, ik gebruik het voorprogrammeren nooit.

Maar voorverwarmen gebruik ik wel vaak in de app, werkt ook met het vraagteken.

Welk type Zoe heb je?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



picosuma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2022 14:17
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door picosuma »

Ik had vandaag dus geprobeerd voor te verwarmen en dat gaat prima maar bij het airconditioning daar staat een rood uitroepteken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

Die uitroepteken krijg je, als je met de smartphone, het programma uitzet.
Dan moet je het weer in de Zoë activeren.
Dan is het uitroepteken, in de smartphone eg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



picosuma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2022 14:17
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door picosuma »

Maar ik heb niet in de app het uitgezet maar ik ga er nog mee stoeien want het zou toch moeten werken 😀

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

Die uitroepteken krijg je, als je met de smartphone, het programma uitzet.
Dan moet je het weer in de Zoë activeren.
Dan is het uitroepteken, in de smartphone eg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

De airco programmeren gaat als volgt.
Ga in de Zoë zitten en zet het contact aan.
Ga naar het programma menu van de airco.
Je moet NIET op programma off drukken, maar op de knop, rechts er van. Daar staat programma op.
Als je die brandend krijgt, zie je er onder bewerken staan, daar klik je op.
Dan zie het programma, waar je tijd en dag in kunt stellen.
Als je een programma ingesteld hebt, zie je aan de rechterzijde van het ingestelde programma, een pijltje naar rechts staan. Daar klikje op.
Dan kom je op het volgende scherm en klikje onderaan, op opslaan.
Dan is het klaar.
Als je dan de app op je smartphone opnieuw benaderd, dan zul je zien , dat de uitroepteken weg is.
Houdt er rekening mee, dat de vertrektijd, de tijd is van het starten van de voorverwarming.
Dus plan de tijd, een kwartier eerder, dan stapje in een warme, of zoals je wilt, een koele Zoë

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



picosuma
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 5
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 feb 2022 14:17
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door picosuma »

Hallo injector1,
Had hem vanmiddag aan de lader (trouwens voor de eerste keer op rood de % 4 hij gaf geen km meer aan had hem niet eerder zo leeg gereden)
En dat ik hem ophaalde ben ik thuis er mee bezig geweest en toen had ik nog niet dat van jou gelezen maar kreeg het zo inderdaad aan de gang
Heb het wel weer uitgezet dat kan later wel weer werk de ene week 3 dagen en andere week 4 dagen dat dan zet ik het wel aan maar het irriteerde mij dat rode uitroep teken 😀
Neemt het ook veel energie als je hem van te voren aanzet ik vind 5 min al genoeg .
Maar bedankt voor de uitleg er is steeds weer wat om te ontdekken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Injector1
lid
lid
Posts in topic: 9
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Injector1 »

Fijn dat het gelukt is.
Ik gebruik het, als het gevroren heeft en de ramen onder het ijs zitten.
Nu dus niet, maar gebruik ik de stoel en stuur verwarming.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renault zoe
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2023 20:31
Actief als: particulier

Re: My Renault App

Bericht door Renault zoe »

Hallo
Ben zelf in bezit van een zoe 50 uit Duitsland geïmporteerd uit 2020 alle services waren verlopen heb de nieuwe service gekocht 3 weken geleden bij Zeuw en zeuw in Leiderdorp na een tijd toch gebeld naar Renault Nederland ze zeiden daar dat de dealer de activatiecode knop aan moet zetten ben daar nu al anderhalve week mee bezig word er een beetje moe van
Is er ook een andere manier van activeren???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in