Niet starten en schade

algemene zaken betrekking tot het Avantime gedeelte
Plaats reactie

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 11 aug 2015 16:22
Actief als: particulier
Contacteer:

Niet starten en schade

Bericht door matramurena »

Vanochtend moesten we met de Avantime naar werk omdat we aansluitend voor een weekeindje naar Overijsel zouden gaan en we de Octavia voor prive stil hebben gezet (bijtelling) Op zich een mooi vooruitzicht! Ik had alleen niet gekeken welke dag het vandaag is helaas.

De auto wou niet starten. Ik wist al dat de accu in slechte staat was omdat dat bijd e apk naar voren kwam, maar aangezien ik die pas een maand of 6 heb wou ik hem niet laten vervangen maar ermee terug naar het bedrijf waar ik die gekocht had. Dus: Startkabels!

Dat werkte dus ook niet, de motor draaide wel mooi rond, maar starten was er niet bij. Ik heb het zo lang geprobeerd totdat een van de klemmen van de startkabels doorsmolt, dus aan een gebrek aan doorzettingsvermogen lag het ook al niet. Toen uiteindelijk maar het instructieboekje erbij gepakt :) En daaruit bleek dat de startonderbreking het niet deed. Het lampje ging niet uit maar knipperen. Uiteindelijk heb ik dus maar Renault Route gebeld en zou de wagen opgehaald worden om naar de garage gebracht te worden om hem aan de computer te hangen.

Na lang wachten (communicatieproblemen tussen de garage, renault route en de montuer die hem moest ophalen) kwam er dan toch een auto met autoambulance voor rijden. Aangezien hij aan de voorkant dicht tegen de auto van de buren stond geparkeerd moest hij achteruit de ambulance op. Dit is nog best een gedoe met een kabeloog aan de zijkant van de auto en de haspel in het midden van de ambulance. En daar ging het dus mis......

Toen de auto bijna helemaal op de ambulance stond brak de beveiliging van de haak af en schoot hij naar voren. Mijn vrouw moest opzij springen met de kleine in haar armen en mijn buurman paste net tussen het tuinhek en de wagen (waarbij de spiegel het begaf) Uiteindelijk wist de auto van mijn buurman de Avantime te stoppen. :(

Dus; nu is hij weggesleept, geen idee wat er mis is met de startonderbrekeing en zowel mijn als mijn buurmans bumper/ voorlamp etc staan wat scheef.......

Toch maar met de Octavia richting Overijssel..... :(

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

CPTR
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 05 mar 2018 21:32

RE: Niet starten en schade

Bericht door CPTR »

Oe, dat is veel pech hebben op 1 dag!!

Ik leef met je mee!

Hopelijk heb je wel een leuk (en romantisch :wink: ) weekend in Overijssel.

Groet,
Scenic
Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC (2014), two-tone, zilver, zwart dak.
Ex: Renault Grand Scénic 2.0 Dynamique Luxe Aut. (2005), Renault Mégane Scénic 2.0 RT Aut. (1999).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Contacteer:

Bericht door renault15.17 »

Owee wat een pech! Veel succes met de verdere afhandeling en toch een fijn weekend gewenst :wink:
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Contacteer:

Bedankt.... Het weekeind is toch nog leuk geworden hoor..... Even na 12 uur kreeg ik het bericht dat de auto weer startte. Bleek dat de codes uit de sleutels waren gewist. (Denk zelf eerder dat de code in de auto niet goed was, lijkt me logischer, ook gezien de slechte accu die ik heb)

Dus lekker ruim 1000 km gereden met de Avantime! Nog een heel stuk door Duitsland gereden (van Overijssel naar Groningen) en even gekeken hoe de Avantime optrekt..... Dat doet hij dus! :shock: Even de 200 aangetipt en toen maar weer 185, want er zit zo'n sticker op de voorruit dat de winterbanden niet harder mogen.

Uiteindelijk is (bijna) alles dus goed gekomen. Nu enkel nog de spiegel vast laten zetten en de bumper laten spuiten en het is weer klaar!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Wim de Vries
Lid
Lid
Laatste bezoek: 28 nov 2023 10:53

Bericht door Wim de Vries »

Tjonge dat is wel even schrikken zeg. Maar gelukkig is het allemaal weer goed gekomen. Wat betreft de sleutel en de lege accu, ik had ook een slechte accu, iedere keer als ik de Avantime meenam moest ik de R5 er naast zetten voor hulp, Margriet daarintegen had altijd geluk starten en lopen. Maar ik heb geen probemen gehad met de sleutelcode ondanks dat de accu meerdere malen helemaal leeg was. Inmiddels zit er een nieuwe accu in, dat is wel prettig.
Succes met het herstellen.
Avantime V6 Privilége 2002, Avantime 2.2 DCI Privilége 2003, Renault Avantime V6 Privilége LPG, Renault Avantime V6 automaat Privilége 2002, Renault 5 GTX EBS 1989.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
matramurena
Lid
Lid
Contacteer:

Ondertussen weer een keer langs de garage gemoeten... Weer niet starten, maar deze keer startte hij wel als je maar lang genoeg probeerde.... Nu hebben ze dus verder gezocht en er bleek een gedeelte van de bekabeling defect en een relais slecht te werken. Nu deze vervangen zijn is het sleutel omdraaien en lopen.....

Is wel fijn dat er iets is gevonden en dat alles nu goed werkt!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut