De auto wou niet starten. Ik wist al dat de accu in slechte staat was omdat dat bijd e apk naar voren kwam, maar aangezien ik die pas een maand of 6 heb wou ik hem niet laten vervangen maar ermee terug naar het bedrijf waar ik die gekocht had. Dus: Startkabels!
Dat werkte dus ook niet, de motor draaide wel mooi rond, maar starten was er niet bij. Ik heb het zo lang geprobeerd totdat een van de klemmen van de startkabels doorsmolt, dus aan een gebrek aan doorzettingsvermogen lag het ook al niet. Toen uiteindelijk maar het instructieboekje erbij gepakt

Na lang wachten (communicatieproblemen tussen de garage, renault route en de montuer die hem moest ophalen) kwam er dan toch een auto met autoambulance voor rijden. Aangezien hij aan de voorkant dicht tegen de auto van de buren stond geparkeerd moest hij achteruit de ambulance op. Dit is nog best een gedoe met een kabeloog aan de zijkant van de auto en de haspel in het midden van de ambulance. En daar ging het dus mis......
Toen de auto bijna helemaal op de ambulance stond brak de beveiliging van de haak af en schoot hij naar voren. Mijn vrouw moest opzij springen met de kleine in haar armen en mijn buurman paste net tussen het tuinhek en de wagen (waarbij de spiegel het begaf) Uiteindelijk wist de auto van mijn buurman de Avantime te stoppen.

Dus; nu is hij weggesleept, geen idee wat er mis is met de startonderbrekeing en zowel mijn als mijn buurmans bumper/ voorlamp etc staan wat scheef.......
Toch maar met de Octavia richting Overijssel.....