Nieuwe Espace

Algemeenheden Espace, chit-chat, dingen die niet in andere forumdelen passen
Plaats reactie

Topic author
NewEspace
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Nieuwe Espace

Bericht door NewEspace »

Hallo,

We hebben vorige week een nieuwe Grand Espace besteld: 20 DCI 175 PK in Initiale uitvoering.
Heeft er iemand ervaring met dit type motor? Ik heb begrepen dat er in het verleden (heel)veel betrouwbaarheidsproblemen waren, vooral met 1.9DCI en 2.2DCI motor, maar dat Renault hard zijn best gedaan heeft om gelijkaardige problemen met de nieuwe 2.0 DCI te vermijden. Zijn er tevreden Espace bezitters met 2.0 DCI 175 pk motor?
Vraagje ivm panodak: Is dit aan te raden? Of is dit eerder een leuke gadget die na verloop van tijd wel eens kuren kan vertonen en zorgt dit niet voor oververhitting in de zomer?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Actief als: particulier
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Qua motoren is er genoeg review-materiaal te vinden op het forum, maar het blijkt gewoon een kwestie van geluk te zijn met de diesels van Renault. Ze hebben allemaal wel hun mankementen, en dat beperkt zich niet alleen tot Renault.

Het pano-dak is een aanrader. De mijn is 2ehands en daar zat het ook op. Ik heb 2x een Peugeot 407SW gereden, daar zat ook een glazen dak in al kon dat niet open, dus het fenomeen licht van boven was voor mij niet onbekend. Met name de laatste paar weken, nu het mooier weer begint te worden, betrap ik mij er constant op dat het dak gelijk (gedeeltelijk) open gaat als ik instap. Zeker omdat ik rook in de auto is het een aanrader, maar de frisse lucht is (zonder sigarettenrook) is echt heerlijk. Gisteren scheen lekker het zonnetje op het bolletje. En als het te warm wordt, of te veel licht voor de dvd-schermpjes van de kinderen, gaat het dak dicht en de jaloezieën ook. Airco erbij en het is lekker koel (en cool :lol: ) in de auto.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
NewEspace
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00

Bericht door NewEspace »

Ik had begrepen dat de nieuwe 2.0 DCI motoren betrouwbaarder zijn. Heeft iemand daar reeds ervaring mee en zo ja kan je dit bevestigen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 28 okt 2020 12:33

Bericht door DHL »

Ik rijd zelf een 2.0 dci 150. Heb nog maar 45.000km maar ben zeer tevreden. Inderdaad, de oudere motoren, zijnde de 1.9 en 2.2 diesel en 3.0 diesel waren onbetrouwbaar.
Ook de vresnellingsbakken waren niet echt goed. Door de samnewerking met Nissan kwam ernn nieuwe motor en versnellingsbak. Tot hiertoe heeft de garage waar ik werkte als verkoper nog geen enkele 2.0 dci motor moeten vervangen. Deze motoren zijn volgens mij echt goed, een plezier om te rijden trouwens.
Ook de andere typische Espaceproblemen schijnen opgelost te zijn, zoals bv koppelingspedalen die beneden bleven.
Wat betreft het open dak... Ikzelf opteerde voor het panoramisch glazen dak, dus een glazen plaat die niet opengaat. Hee leuk voor de lichtinval, in de zomer doe je gewoon de bekelding dicht en heb je een gewoon dak... Dus geen extra hitte of zo.
Ik koos bewust voor een vast dak omdat de openschuivende allemaal, van de eerste tot de laatste, na een aantal kilometers gingen rammelen dat het geen plezier meer was. Echt heel irritant. Ik weet niet of dit euvel intussen opgelost werd, maar mijn gevoel zegt nog steeds om geen openschuivend dak te nemen. Openzetten doe je toch heel weinig omwille van het lawaai en turbulenties in de wagen eenmaal op snelheid. En in de zomer krijg je dan de volle zon binnen, dus dan laat je het ook dicht.
Spijtig genoeg denk ik dat je op de initiale versie niet kan kiezen tussen een vaste glasplaat of een openschuivende..
In ieder geval, rijplezier ga je zeker hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Socrates
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 08 jul 2012 23:21

Bericht door Socrates »

Geen Espace maar wel een Grand Scenic, en met glazen openschuivend dak.
En het is heerlijk. De rammels zijn er na een modificatie uit. En ja, je zal iets meer geruis horen omdat glas nu eenmaal een slechtere geluidsisolator is dan een gevoerd dak.
Maar het is heerlijk licht, tot 100km/h kan het probleemloos op de kantelstand. Tot 60/70 op de eerste openstand. Helemaal openrijden doe ik ook wel eens maar dan moet je niet harder dan 50 gaan dan klappert de wind wel.
En als het gaat klapperen dan kun je ook nog alle ramen open doen dan is het helemaal heerlijk.
Dus ik zou het zo weer nemen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

fgrooten
lid
lid
Laatste bezoek: 24 jun 2017 01:20
Contacteer:

Bericht door fgrooten »

Mijn Grand Espace van 2004, vertoont geen enkel rammeltje, dus ook het panoramistisch schuifdak niet. Het enige dat wel eens wil rammelen bij een flinke hobbel zijn de stoelen, als deze niet bezet zijn.

Let erop dat, in tegenstelling tot de scenic, de espace niet de mogelijkheid heeft tot het kantelen van het dak, alleen openschuiven.
Mon voiture: 2017 Grand Scenic

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen