Nieuwe gebruiker Espace III Onderwerp is opgelost

Plaats reactie

Topic author
Verwijderd 24357

Nieuwe gebruiker Espace III

Bericht door Verwijderd 24357 »

Hallo, ik ben hier nieuw en heb sinds 3 dagen een Espace III tweedehands gekocht.1000 euro.
Hij is gekeurd zonder probleem,verzekerd en ingeschreven.
Het is een 1900 Dti. 72 Kw diesel.grijs. 7 plaatsen. 243000Km.

Ik dacht om mijn radio-cd usb erin te stoppen maar dan komt er niets meer op het dachboard en de bediening aan het stuur gaat ook niet.Moet ik dan een renault radio kopen of op wat moet ik letten?

Iedere keer bij het starten komt er airbag service op.Ik denk dat er geknoeid is want er hangt plakband aan draden onder de voorzetel.

Ik had graag een aantal lichtjes gekocht voor in het plafond want er zijn er te kort maar waar vind ik die?

De wagen stinkt naar diesel,in stationair waait al de stank naar binnen die over de grond drijft uit de uitlaat,grijze rook die neerhangt,niet veel maar wel genoeg dat je het goed ruikt.

De olie was smerig en heb ik ververst met filter,er zaten zwarte brokken in,mag ik daar zo'n speciaal flesje inkappen en spoelen enzo? Ik hoorde iets tikken in de ondercarter stationair en sedert de verse olie is dat geluid weg.

Als ik het contakt aanleg gaat hij 2 sec voorgloeien en gaat het voorgloei lampje uit,starten doet hij dan zeker niet.Ik zie met een multimeter dat er zeker 5 sec nog stroom wordt getrokken,dan start ik en gaat het goed.Dus hij gloeit nog voor terwijl het gloeilamje al uit is,is dat zo dat het een sec of 5 a 7 duurt? geen probleem voor mij,gewoon om weten.

Ik rook niet in de wagen. nooit, maar ik vind ook nergens geen asbak of weet ik deze niet zitten?haha.

Naast de zekeringskast onder de voormat zit een plat deksel,wat zit daarin of eronder?ik krijg die niet open.

Is dat waar als je de vergrendelings knop in het plafond lang indrukt dat je een code kan veranderen dit met hoeveel keer de led knipperd enzo? Ik heb geen code en weet ook niet waarom deze zou nodig zijn.

pas na 10a 20 km komt er een streepje bij de warmte in het daschboard v h water,en hoger gaat hij niet.is dat goed?

Ik had graag de airco getest maar buiten is het 2 graden,dus zal dat niet lukken zeker?

Mvg, ik kijk er al naar uit op antwoord want ik weet dat hier specialen zijn. tot zo. dank u. Gert.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 13 jul 2025 23:06
Actief als: particulier

Re: Nieuwe gebruiker Espace III

Bericht door mechanic »

De airco zal het met 2graden niet doen nee. Nog maar even wachten.
Meet de weerstandswaardes eens van de gloeispiralen,wellicht is er een of meerdere stuk.
De knop in plafond kan je geen code mee invoeren.
De thermostaat zal stuk zijn ivm niet op temperatuur komen.
Lampjes hebben ze bij de dealer of autozaak.
Zal de olie nu verder zo laten,en wellicht over 10k nog eens verversen.
De diesellekkage zal toch onderzocht moeten worden,of de lucht iig. Lek is een afkeurpuntje.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Verwijderd 24357

Bericht door Verwijderd 24357 »

De weerstandswaarden zijn allemaal zogoed als hetzelfde,
Hoeveel streepjes staan er ongeveer op de waterwarmte bij gewoon rijden?
Het zijn niet de lampjes maar de verlichting zelf die ik wil boven de deuren.
Het is geen diesel lekkage maar rook bedoelde ik.
Groeten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 18 jun 2025 18:13

Bericht door Valkenet »

Hoi Gert,

Vermoedelijk is je thermostaat defect. ( blijft open staan)
Hierdoor duurt het erg lang voor de motor warm wordt. Als de motor goed op bedrijfstemperatuur is dan branden er normaal 4 lampjes.
Als er rook onder de auto, lijkt een lekke uitlaat.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen