Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Hier reeds hoger had ik gemeld dat de enige wie je moet in gebreke stellen RENAULT FRANCE is. Zoals ik ook al ergens heb gepost zit ik ook op het Franse forum "PLANÈTE RENAULT" en daar gaat momenteel een petitie rond over de R-Link 2 en het niet optimaal functioneren er van en ook de verouderde kaartupdates. Je moet je beklag wel invullen in een paar zinnen. Je kan je beklag neerpennen in het Frans of Engels.
Dus diegenen die de petitie tegen Renault willen tekenen, feel free om het te doen. Ik post de link hier onder...
In juni 2017 heb ik van de Reaultdealer te horen gekregen dat de update van de kaarten wel op SD-disk beschikbaar zijn.
Voor de R-Link2 series met usb konden ze mij niet helpen. Daarop heb ik een mail naar Renault gestuurd en ik kreeg na een paar dagen een alleraardigste dame aan de lijn. Het probleem zit kennelijk in de systeemversie van de RLink2. Als deze versie 3.3 is dan zou de update gewoon beschikbaar moeten zijn volgens deze dame. De versie waarmee mijn Kadjar is uitgerust is 2.2 en dat geeft blijkbaar problemen.
Ik kreeg zowaar een dossiernummer en zou worden teruggebeld voor afloop van het proefabonnement, maar dat moet nog gebeuren.
Mij vraag aan jullie is: hebben jullie ook zoiets dergelijks te te horen gekregen?
Ik ga 17 juli maar weer eens bellen. Ik overweeg ook de petitie te gaan tekenen
Ik heb via mijn dealer gehoord en gezien, in een mail aan hem gericht, op zijn PC dat in BE de update van de R-Link 2 dus systeem-update en nieuwe kaart er aan komt voor augustus. En die mail kwam niet van de klantendienst van Renault BeLux maar van een contactpersoon die hij kent bij Renault France.
Never trust in dust.
Renault NEW Espace Initiale Paris Energy dCi 200 EDC Full option, met panoramisch open dak in “ Titanium grijs”
..."In vervolg op diverse eerdere contacten kunnen wij u mededelen dat de besproken update gefaseerd wordt uitgerold en momenteel al wordt toegepast op enkele modellen. Zodra de R-Link2 software update voor uw auto beschikbaar komt, zullen wij contact met u opnemen en kan deze update via de Renault dealer worden uitgevoerd. Dit zal helaas nog niet voor uw vakantie kunnen zijn. Wij betuigen onze spijt hiervoor.
Wij vernemen in verband met de uitrol graag over welke softwareversie uw Renault nu beschikt. Wilt u dit aan ons doorgeven? U kunt dit vinden op het scherm van uw R-Link navigatiesysteem via: Menu > Systeem > naar 2e pagina >Systeeminformatie> Versie informatie. Wij hopen u vervolgens voor eind augustus concreet te kunnen informeren en zullen u in deze periode op de hoogte houden van de ontwikkelingen."
Red Devil schreef:Iemand al iets gezien van een software of kaart update? ??? 0
Update?? daar hebben ze nog nooit van gehoord bij Renault. Ik wacht ook nog steeds op kaartupdates en motormanagement updates voor het schokken in de lage toeren. Het is onderweg zeggen ze. Ik wacht ook al meer dan weken op mijn nieuwe hoofdsteun (scheurtje) en Bose badge die gescheurd was. En wacht nu ook nog steeds op mijn "oude Megane 3" hoofdsteun die ik al 13 maanden geleden geleverd zou krijgen i.v.m. niet meer in hoogte te stellen.
Red Devil schreef:Iemand al iets gezien van een software of kaart update? ??? 0
Update?? daar hebben ze nog nooit van gehoord bij Renault. Ik wacht ook nog steeds op kaartupdates en motormanagement updates voor het schokken in de lage toeren. Het is onderweg zeggen ze. Ik wacht ook al meer dan weken op mijn nieuwe hoofdsteun (scheurtje) en Bose badge die gescheurd was. En wacht nu ook nog steeds op mijn "oude Megane 3" hoofdsteun die ik al 13 maanden geleden geleverd zou krijgen i.v.m. niet meer in hoogte te stellen.
Red Devil schreef:Iemand al iets gezien van een software of kaart update? ??? 0
Update?? daar hebben ze nog nooit van gehoord bij Renault. Ik wacht ook nog steeds op kaartupdates en motormanagement updates voor het schokken in de lage toeren. Het is onderweg zeggen ze. Ik wacht ook al meer dan weken op mijn nieuwe hoofdsteun (scheurtje) en Bose badge die gescheurd was. En wacht nu ook nog steeds op mijn "oude Megane 3" hoofdsteun die ik al 13 maanden geleden geleverd zou krijgen i.v.m. niet meer in hoogte te stellen.
Ik ook. Een 1.2 benzine.
Ik heb deze problemen ook. Hij rijd soms erg schokkerig en nerveus (in de neutrale stand).
Hij staat nu bij de dealer voor een update van het motormanagement. (Als deze er is)
Ik heb het idee dat dit gedrag van de auto erger is geworden sinds ik hem heb. Er staat nu 18000 Km op de teller. De auto is ook van januari
Warry schreef:Ik heb die problemen ook: 1.2 TCe kwaal... met chiptuning kunnen ze het oplossen, dus Renault zou het ook moeten kunnen lijkt me...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault kan dit niet zonder de CO2 uitstoot te verhogen, dus die update kun je denk ik vergeten. De VW sjoemel TDI motoren hebben op dit moment dezelfde klachten na uitvoer van de modificatie die nu wordt doorgevoerd om de sjoemelsoftware te verwijderen.
Chiptuning is dus de enige oplossing, zou niet eens zozeer voor meer vermogen gaan maar meer de limiet opheffen voor de "schone" uitstoot van de motor.
Renault Talisman ph2 160tce edc Intens business, Pack drive & lane assist, 18” LM, Cosmos blue, 2021
Warry schreef:Ik heb die problemen ook: 1.2 TCe kwaal... met chiptuning kunnen ze het oplossen, dus Renault zou het ook moeten kunnen lijkt me...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Renault kan dit niet zonder de CO2 uitstoot te verhogen, dus die update kun je denk ik vergeten. De VW sjoemel TDI motoren hebben op dit moment dezelfde klachten na uitvoer van de modificatie die nu wordt doorgevoerd om de sjoemelsoftware te verwijderen.
Chiptuning is dus de enige oplossing, zou niet eens zozeer voor meer vermogen gaan maar meer de limiet opheffen voor de "schone" uitstoot van de motor.
off-topic:
Mijn Megane Estate is van juni 2017. Het schokken gebeurt tussen de 40- 60 km/h in een lage toerental. Met chiptuning kan het verholpen worden. Dit betekend niet dat hij meer uitstoot. Integendeel: Hij wordt zelfs zuiniger (10%), 15 pK meer en 45 Nm meer. Blijft allemaal binnen de EU norm. zie hier deze topic http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=21291.0
On-toppic:
nog steeds niets vernomen over de updates....
Net terug van een reis van 1800 km. Auto rijdt prima geen opmerkingen hier over. Maar de kaarten en de meldingen die je krijgt zijn te triest. Gereden met zowel de R-link als Google maps. Helaas voor R - Link 2 feed Google hey beter. Google geeft al direct een betere route, R - Link laat je 4 uur langer rijden en de route is een kleine 100 km langer. Na 1400 km wist R- Link dezelfde route als Google te gebruiken. Ik heb R -link continue genegeerd uiteraard.
R - Link geeft omleidingen ivm situaties die er niet zijn. Meerdere ongevallen meldingen gehad en omleidingen terwijl Google die niet meldde. Terecht er was ook niets. Vaak ongevallen aan beide zijde van de weg volgens het systeem. Maar die waren er niet. Weg afzettingen waren er niet. Een melding van Google die er wel was herkende hij niet. Het hele R - Link systeem werkt op het gebied van navigatie slecht. Dangerous zones kloppen vaak niet. Flitsers staan buiten de zone ipv er in. Wat het systeem in het buitenland wel doet is het doorgeven van slecht weer. Bij hevige tegen of onweer verschijnt er een melding in het display van de km teller. Dat heb ik in Nederland nog niet gezien.
Ik gebruikte Google maps ernaast, en dat heeft denk ik niets met Coyote te maken
Red Devil schreef:Net terug van een reis van 1800 km. Auto rijdt prima geen opmerkingen hier over. Maar de kaarten en de meldingen die je krijgt zijn te triest. Gereden met zowel de R-link als Google maps. Helaas voor R - Link 2 feed Google hey beter. Google geeft al direct een betere route, R - Link laat je 4 uur langer rijden en de route is een kleine 100 km langer. Na 1400 km wist R- Link dezelfde route als Google te gebruiken. Ik heb R -link continue genegeerd uiteraard.
R - Link geeft omleidingen ivm situaties die er niet zijn. Meerdere ongevallen meldingen gehad en omleidingen terwijl Google die niet meldde. Terecht er was ook niets. Vaak ongevallen aan beide zijde van de weg volgens het systeem. Maar die waren er niet. Weg afzettingen waren er niet. Een melding van Google die er wel was herkende hij niet. Het hele R - Link systeem werkt op het gebied van navigatie slecht. Dangerous zones kloppen vaak niet. Flitsers staan buiten de zone ipv er in. Wat het systeem in het buitenland wel doet is het doorgeven van slecht weer. Bij hevige tegen of onweer verschijnt er een melding in het display van de km teller. Dat heb ik in Nederland nog niet gezien.
Ik denk dat je hier 2 zaken uit elkaar mag houden (naar mijn mening althans): hetgeen de navigatie aangeeft en hetgeen Coyote aangeeft. Ik heb over de navigatie geen klachten (en al helemaal niet nadat ik na mijn vakantie de update naar 2016-06 heb gedaan. Ik kreeg mijn Talisman op de dag van vertrek, 22-6-'17) en heb mij overgeleverd aan wat er toen ingesteld was, totdat ik op de eindbestemming was. Over Coyote heb ik des te meer klachten en die ben ik liever kwijt dan rijk. Ik gebruik veel liever Flitsmeister (maar ook hier weer, dat is persoonlijk). Ik zal blij zijn als het proefabonnement voorbij is. Sowieso ga ik dit weekend deze app proberen eraf te gooien. Precies om de redenen die je aangeeft: onterechte meldingen, of geen. Meldingen die maar herhaald worden totdat het incident voorbij is, etc. Hier in Nederland is het schering en inslag aan vreemde meldingen (verminderde zicht, werkzaamheden, etc.). Ik denk wat dat betreft dat Coyote de meldingen van de navigatie in de weg zit, maar dat is slechts gissen.
Ik heb inmiddels ook geklaagd bij Renault klantenservice. Heb een niet concreet antwoord gekregen wat betreft de datum voor de update maar ik moest wel mijn software versie nr doorgeven.
Aangezien de update te laat komt voor onze reis naar het zuiden heb ik tomtom mobile geinstalleerd. Er is nu ook een optie om een maand abonnement te nemen voor iets van 7 euro.
Je hebt dan de nieuwste kaart en goede verkeersinfo. Mooi ander voordeel vind ik ook dat je je route in mydrive kunt maken en vervolgens kunt synchroniseren naar je mobiel.
Rond uit belachelijk dat het zo moet maar het is niet anders.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Waar kan ik op mijn multimediasysteem zien welke kaartversie ik heb en welk de software versie is van de easylink?
Ik kom van een r-link1 en zijn er nog nuttige tips en trucs waar ik moet op letten bij easylink.
Ben wat aan het sukkelen met...