olie ververst , "borrelen" ??

Zit het onder de motorkap en is het niet elektrisch ? Dan is dit de juiste rubriek
Plaats reactie

Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

Ik heb daarstraks de olie vervangen van onze clio II 1.4 benzine 75 pk bj 2000.
Hierbij viel me iets op na het bijvullen en terug starten van de motor. Eerst wat ik allemaal gedaan heb :
oliefilter vervangen , olie afgelaten , nieuwe koper ring voor borgmoer , de oude olie in een emmer gegoten en gezien dat dit +- 4.8 liter was.
==> vervolgens : 3 liter + peilen , 1 liter erbij + peilen , 0.5 liter erbij en peilen , laatst +- 250 cc erbij.
Tot de 4 liter zag ik niet echt een druppel hangen aan de peilstok , bij de 4 liter was er net voldoende om aan de minimum te zitten.
Vervolgens nog bijgegoten tot 4.75 liter in totaal en terug gemeten.
Het is echter heel onduidelijk om de peilstok af te lezen omdat die in een S-vorm is en door deze in en uit te steken zit er ook altijd wat olie aan heel die stok.....ik kuis wel eerst heel de stok af voor ik terug aflees.....maar de stok blijft een stuk boven de maximum ook oliesporen hebben...
Bij het opnieuw starten van de motor was er de eerste momenten niks raar te horen , echter na +- 10 seconden ( en ff op de gaspedaal geduwd te hebben ) hoorde ik precies iets "borrelen" alsof er mogelijks te veel olie in de motor zat ??
Ik kan er 100 cc naast zitten ( maar zeker niet meer ) dat er nagenoeg evenveel olie in de motor zit dan voorheen , het lijkt me dus eerder raar dat de motor dit geluid maakte...
Ik heb de motor gelijk afgezet en ga voor de zekerheid morgen nogmaals peilen voor er wordt gestart.
Is er ergens info te vinden ivm de hoeveelheid olie die er in de motor gaat voor mijn type motor/jaartal/inhoud ?
Alvast bedankt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

update :
Ik heb vastgesteld dat mijn eerste kannetje olie 2.5 ipv 2 liter olie bevatte....er zat dus 0.5 liter te veel in de motor. Stom om dat niet na te meten vooraf , maar dit zal me dus geen 2e keer overkomen.
Is er een mogelijkheid om 0.5 liter terug uit de motor te halen zonder alle olie af te laten ?
Of zou ik de plug kunnen losdraaien en terug vastzetten zonder alle olie af te laten ? T is nu niet dat de olie er gelijk uit spuit als die plug een slagje los is , maar is de dichting dan nog in orde ?
En anders is het van vooraf aan beginnen , en komt er nogmaals nieuwe olie in....is ook niet het einde van de wereld.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door maestro12 »

Ik heb even in het instructie boekje gekeken en daar staat in dat in een 1.4 16v, ongeveer 5,75 liter motorolie hoort.

https://www.gebruikershandleiding.com/R ... 74056.html (pagina 149, hoofdstuk 4.09)

Het is nooit een goed plan om te meten hoeveel oude olie er uitkomt om vervolgens eenzelfde hoeveelheid terug te doen, want wie zegt dat er nog geen olie verbruikt was (of zelfs, dat er genoeg ingedaan is).

De peilstok is toch echt leading.
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

Alvast bedankt voor je medeleven .
Wat het plan betreft om niet uit te gaan van wat er af komt : het is ongeveer een jaar geleden dat de olie ververst is en bij mijn weten heeft de motor weinig/heel weinig/amper olieverlies. In dat afgelopen jaar is er nooit een probleem geweest met de motor , buiten het niet-starten maar dat is nu niet aan de orde. de motor draaide altijd als een zonnetje en het viel me des te meer op dat er iets mis was.
Het leek mij dus aannemelijk om de hoeveelheid olie die eruit kwam terug in de motor te kappen ( nieuwe ) .
Bij dit bijvullen liep het dus mis en kwam ik verkeerdelijk op +- 5.25 liter uit.
Toen ik de motor startte wist ik meteen dat er iets niet klopte en heb deze afgelegd.
Ik heb ondertussen al 3 verschillende motorolie-hoeveelheden gevonden voor de 1.4 benzine : 2.9 / 4.9 , en wat op de link te vinden was...( 5.75 ? )
Door ongeveer een halve liter er te laten uitlopen lijkt het in orde met de peilstok , echter blijft het moeilijk afleesbaar omdat die stok glad is en enkel 2 inkepingen heeft van min tot max.
Ik heb ff gereden met e auto en alles lijkt in orde , het borrelend geluid was er ook niet meer.
Ik hou jullie op de hoogte na een wat langere afstand....hopelijk blijft het in orde !
https://www.kroon-oil.com/nl/productadv ... ent:56169/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door mechanic »

In de 1.4 16v / 1.6 16v gaat 4,75L!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door Thomas84 »

maestro12 schreef:Ik heb even in het instructie boekje gekeken en daar staat in dat in een 1.4 16v, ongeveer 5,75 liter motorolie hoort.

https://www.gebruikershandleiding.com/R ... 74056.html (pagina 149, hoofdstuk 4.09)

Het is nooit een goed plan om te meten hoeveel oude olie er uitkomt om vervolgens eenzelfde hoeveelheid terug te doen, want wie zegt dat er nog geen olie verbruikt was (of zelfs, dat er genoeg ingedaan is).

De peilstok is toch echt leading.
Wat jij aan gaf was de hoeveelheid koelvloeistof....

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML: " title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

net ff wat langer gereden : alles nog in orde hoor.
Er is dus ongeveer 4.75 liter olie in gebleven uiteindelijk en dat was ook de hoeveelheid die er uit was gekomen ….mits overgieten in een emmer met schaalverdeling.
@mechanic : Bedankt !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door maestro12 »

Maar goed dat anderen wel goed opletten, had ik toch mooi even fout gelezen :fp: :cry2:
Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

@maestro12: geen probleem , ik vermoed dat er bij die 5.75 liter al olie uit de vulopening zou gekomen zijn...haha.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Kata
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 513
Lid geworden op: 30 apr 2013 19:39
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door Kata »

scarface450 schreef: 17 mei 2020 16:26 net ff wat langer gereden : alles nog in orde hoor.
Er is dus ongeveer 4.75 liter olie in gebleven uiteindelijk en dat was ook de hoeveelheid die er uit was gekomen ….mits overgieten in een emmer met schaalverdeling.
@mechanic : Bedankt !
Dat "hoeveelheid vergelijken" doe ik ook al ns. Maar ik kijk dan wel eerst hoe hoog het op de peilstok stond voor ik de oude olie afliet. Want zoals hogerop al gezegd -> Er kan al wat olie verbruikt zijn en dan kan je er toch naast zitten met je hoeveelheid. Alhoewel ik denk dat zo lang dat "oude" peil nog tussen min en max zat je niet veel mis kan doen.
A310 V6 2.7L.
Renault trafic 2.1L. D
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type II 1.5 dCi
Grand Scenic Type III 1.6 dCi
Grand Scenic Type IV dCi 150 EDC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

Afgelopen weekend een grotere en langere rit oa. autosnelweg gereden : no problemo !

off-topic vraagje : heb van m'n buur een kan gekregen met olie.....15 W 40 .( van een bekend merk)
In de clio zit nu 5 W 30 , heb eens op m'n werk rondgevraagd en nu zegt de mekanieker dat dat ook zelfs kan dienen voor m'n Clio...????
Zou ik dat riskeren voor een volgende oliewissel of toch maar bij dezelfde olie blijven ?
Heb eea reeds gelezen ivm die cijfers van olie en vermoed zelf ook wel dat dit mogelijk is maar blijft het een goed plan ?
15 zou minder goed zijn voor in de koude ( W van winter , hoe lager het cijfer hoe vloeibaarder in de kou ) , echter wanneer is het nog eens echt koud geweest ?
Die 40 zou dan weer iets beter zijn bij hogere temperaturen ( van de olie ) , maar echt kwaad zou het dus niet kunnen...

Iemand …???
dank bij voorbaat .

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



MadBull
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 239
Lid geworden op: 23 dec 2015 09:24
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door MadBull »

15w40 is een minerale olie, geen synthetische!
Ik zou dit niet in een 'nieuwer' motorblok gebruiken, maar zie dat je clio uit 2000 is.
5w30 gooi ik in mijn Megane 1.5 dCi (doordat er een roetfilter in zit).
5w40 voor de benzine-versies.
Ik zou er gewoon de half-synthetische 10w40 indoen als k jou was.
Renault Megane III Grandtour 1.5 DCI (2014)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

maestro12
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 526
Lid geworden op: 31 mei 2018 08:54
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door maestro12 »

Espace 2.0 16v 'The Race' 2002

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

Ik moet eens nakijken welke soort olie het is : mineraal , synthetisch , half-synthetisch ....zou idd voor de clio zijn uit bj 2000.

is een minerale motorolie voor personenauto's , geschikt voor alle seizoenen...

= Mobil super , SAE 15 W-40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door WillemS »

De olie die voor deze wagen vereist is dient de Specificaties A3/B3 of A3/B4 te hebben. Dat kan een 10w40, 5w40 of 5w30 zijn.
Als het een motor betrft die al behoorlijk wat km's heeft gereden dan zou ik gaan voor een Halfsynthetische 10w40 met A3/ specs.
Als het de motor is die Kroon oli aangeeft dan gaat er 2,9+0,2- 3,1 liter in als je ook het filter vervangt.
p.s. dat er zoveel uit kwam kan heel goed komen als de wagen heel veel korte ritten heeft gemaakt tussen de verversingen, dan is er n.l. brandstof in de olie gekomen waardoor het oliepeil is gestegen. Heb het wel meegemaakt dat "stadsauto's" wel een liter meer in het carter hadden. LOL.
mvg. WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

@WillemS : euh......de olie die eruit kwam leek echt wel op olie en niet op een mix van 3 liter olie met een liter benzine....hoe kom jij trouwens op 3.1 liter ???
mechanic schreef dat er 4.75 liter in moet en dat is er ook ongeveer uitgekomen.
Er worden niet enkel korte ritjes gemaakt , tenzij 30 km kort is voor jou.
Die hoeveelheid ( 4.75 liter) zit er nu terug in en na meerdere ritjes doet ie het nog goed hoor !
Heb nog eens met 1 van de andere mekaniekers overlegd die naast ons tewerkgesteld zijn en ook deze zei me dat het voor zo'n oude benzinemotor geen kwaad kon om die 15W40-olie te gebruiken ...tenslotte is de oude olie er dan uit en doe je er volledig nieuwe in.
Het is nu niet zo dat ik wil experimenteren met olie en mixen enz , maar als het kan en geen kwaad kan dan lijkt het me wel in orde .
Tenslotte is de olie nu ververst en kan de auto er weer een jaartje tegen , al heb ik geen glazen bol en weet ik niet hoe lang onze clio het nog volhoudt.
Ik ga me nog wel wat inlezen ivm motor-olie en de eigenschappen van de verschillende soorten..5w 10w 15w , 30 , 40 , mineraal , half-synthetisch , volledig synthetisch enz......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door WillemS »

Die 3,1 komt van de link naar Kroonoil bij een eerdere posting hier: https://www.kroon-oil.com/nl/productadv ... ent:56169/
maar natuurlijk zijn de gegevens van het instruktieboekje leidend, ook voor wat betreft de olie kwaliteit en specs.
Als de motorolie temperatuur nog niet boven de 60 graden komt zal condens en benzine(die door blowby onstaat) niet verdampen, dus als telkens relatief korte stukjes wordt gereden zal er steeds een beetje meer ander vocht bij de olie komen. Overigens is de olie nog niet op temperatuur als de koelvloeistofmeter al wel aangeeft dat die kvs op temperatuur is.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door mechanic »

Er zijn 2 verschillende 1.4 motoren in de clio 2 geleverd. Namelijk de e7j 1.4 8v waar WillemS een link van stuurde, en de 1.4 16v k4j.

Beide zijn totaal abdere motoren,met een andere olie inhoud.
Betreft jou clio een 8v of een 16v?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

Gevonden : motorcode : E7J C6
Categorie waartoe het voertuig behoort : M1
en nog oa. : 1390 cm2 electrische ontsteking 4-takt , GEEN rechtstreekse inspuiting , benzine , 55KW , netto-max vermogen bij 5500rpm , koppelingtype: mechanisch , handgeschakeld( had ik al door ) , co2 : 160g/km ( aiaiai )

Maar met al die waardes en cijfers weet ik dus nog altijd niet of dit een 8v of 16 v is....wie wel ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door Thomas84 »

E7J is een 8v

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML: " title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door mechanic »

Dan zit er met 4,75L dus nog steeds teveel in.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Thomas84
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 1460
Lid geworden op: 29 jun 2015 04:27
Actief als: particulier
Locatie: Midden Nederland

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door Thomas84 »

Wat geeft de olie pijlstok aan?

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Grand Espace IV phase 4 Initiale 2.0 dCi 173pk automaat
voorheen: Grand Espace IV phase 2 Dynamique 2.0 dCi 150pk

Link:
BBcode:
HTML: " title="Click to copy post’s link in HTML format" onclick="this.focus();this.select();document.execCommand('copy');" />
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

hier ben ik weer.....
Nogmaals gemeten en nu gaf de peilstok idd te veel aan ( duidelijk )
1.2 liter laten uitlopen ( 2 x 600 cc ) en nu staat de olie tot de maximum. ( koude motor )
Hierbij laten of zou er nog meer uit moeten ?
Ik begrijp echt niet dat er zoveel is uitgekomen , tenzij enkele # 's terug met die olie en benzine/condens.....raar maar waar zeker ??
Heb de motor hierna ff laten draaien en alles leek ook nu weer in orde.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door mechanic »

Peilen bij een koude motor en een auto welke horizontaal staat. Is het peil juist is er geen verdere actie nodig.

Een les voor de volgende keer.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door WillemS »

Fijn zo, opgelost.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

@WillemS : Idd, uiteindelijk komt alles toch in orde!
Bij een volgende oliewissel begin ik met 3.2 liter en ga dan lang genoeg wachten met peilen voor er weer teveel in zit.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door WillemS »

Voor je dan gaat peilen eerst even de motor laten draaien zodat de olie ook in het filter zit, vervolgens uitzetten en tenminste 3 minuten wachten tot alle olie in het carter is gezakt, //dan peilen

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

Zal ik zeker doen !
Het probleem was ook een beetje dat die peilstok dus superglad is en bij het in/uithalen langs alle kanten vol hangt met olie.....
( door die S-vorm van het "kanaal" waar je de olie dus moet peilen )
Enkel de laatste keren dat ik dit deed had de motor enkele dagen niet gedraaid en bleef er toch net genoeg "droog" aan de achterzijde van de stok.
Zo wist ik dus vrij zeker dat er nog (veel) te veel olie in de motor zat en dit in combinatie met de info die hier werd gegeven ivm het exacte aantal liters dat bij dit type motor hoorde.
Misschien geen slecht idee om ergens onder de motorkap en vlak bij de olievuldop een opschrift te maken met de hoeveelheid olie + type dat nodig is voor deze motor....zijnde 3.2 liter , 5 W 30. Kan ik me daar al niet in vergissen.
Ben trouwens al aan het rondkijken om ook de juiste inhoud te weten te komen van onze andere auto , zijnde een GSIII van eind 2012 met een 1.5 dci-motor 81 kw , 110 pk....alle hulp is welkom !
Is btw een handgeschakelde.
Ik zie het al aankomen : met of dieselfilter , dat weet ik dus niet , ik zal de code nog maar eens opzoeken van deze motor....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door mechanic »

05w30 is wel wat overdreven in zo'n oud model motor. De goedkopere 10w40 is een prima olie mits juiste acea specs.

In een 1.5dci (k9k) motor gaat een 4,5-4,7L 05w30 olie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

Dat weet ik dan ook weer....4.5 - 4.7 liter 5 W 30 voor de GSIII.
Wat bedoel je met " 5 W 30 is overdreven voor zo'n oud model motor " ??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door mechanic »

Die olie is vaak een stuk duurder.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 5
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door WillemS »

Voor de GS3 kan je op Kroonoil terecht daar kan je op kenteken zoeken.
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
scarface450
lid
lid
Posts in topic: 14
Berichten: 642
Lid geworden op: 09 apr 2017 12:42
Actief als: particulier

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door scarface450 »

euh…..voor een Belgische plaat ook ???
Lukt mij vooralsnog niet.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

mechanic
Gouden Bahco
Posts in topic: 7
Berichten: 15972
Lid geworden op: 24 apr 2008 20:47
Actief als: particulier
Locatie: Someren

Re: olie ververst , "borrelen" ??

Bericht door mechanic »

Op type/bouwjaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht