Olieverbruik / rook

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Ruud30
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 apr 2014 21:53
Actief als: particulier

Olieverbruik / rook

Bericht door Ruud30 »

Hallo,

Mijn espace heeft het na het repareren van het ruitenwisser reservoir en een lekkage aan de turbo 2 maanden super gedaan!

Echter is er weer een nieuw probleem ontstaan!

Bij heb starten komen er blauwe pluimen uit de uitlaat! ( niet altijd ) en als ik bvb een klein stukje gereden heb en start hem met een opgewarmde motor dan is het soms ook hevig! Tijdens het rijden is er geen rook te zien!

Nu is een lokale garage tot de conclusie gekomen dat hij op 6 maanden tijd ongeveer 2ltr olie opgestookt heeft en dat er olie in het catalisator zat! Onder de auto is geen spoor van lekkages te vinden!

Heeft hier iemand ervaring mee ?

Hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen en wat evt het probleem zou kunnen zijn en wat daar de kosten van gaan worden!

Alvast bedankt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Olieverbruik / rook

Bericht door WillemS »

Ja, dit lijkt mij een gevalletje turbo vervangen zonder de oorzaak van het defekt raken ervan op te lossen.
Kijk een turbo gaat heeeel lang mee, maar als er met de smering iets fout gaat dan komt het meestal niet doordat de turbo kapot is, maar omdat er van buiten een andere oorzaak is.
Zoals verstopte leidingen van de olie aanvoer maar meestal de olie afvoer die verstopt raakt door aangekoekte en aangebrande olie.
Vervang je een turbo dan moet dat pas nadat de oorzaak is verholpen.
Bij de levering van een turbo zit een uitgebreide handleiding en tegenwoordig ook zelfs een flesje olie voor de eerste seconden van het draaien. Maar nogmaals EERST de OORZAAK zoeken en oplossen anders is het werk voor niets gedaan.
mvg WillemS
p.s. de kosten? Nieuwe Katalysator, aan- en afvoer leidingen, Intercooler + leidingen. ???

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Ruud30
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 19
Lid geworden op: 26 apr 2014 21:53
Actief als: particulier

Re: Olieverbruik / rook

Bericht door Ruud30 »

Bedankt voor je reactie,

Ik laat volgende week de auto helemaal checken op de oorzaak! Echter ben ik niet van plan om nog meer kosten te gaan maken! Ti's een super auto maar lijkt ook wel een bodemloze put! Met 3 kindjes wil ik toch wel gerust opweg kunnen!

Mocht dit weer een hoop geld gaan kosten dan gaat de auto de deur uit en dan komt er nooit meer een renault voor terug! Althans geen espace! Heb voorheen een Laguna zonder problemen gereden en een megane coupe ook zonder problemen maar mijn angst voor de espace komt toch echt uit helaas :(

Volgende auto moet ook weer ruim zijn dus wordt een opel zafira denk ik ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht