Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Plaats reactie

Topic author
Injector1
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Injector1 »

Beste forumleden,
Als ik vanuit huis, een navigatie opdracht verstuur, naar mijn Zoë, bouwjaar December 2019, dan is het vaak zo, dat het niet in de Zoë zichtbaar is.
Soms werkt het wel.
Als het niet gewerkt heeft, dan komt het bericht soms wel, als ik, als ik op de bestemming ben aangekomen en weer weg wil, op het scherm te voor schijn.
En dat is natuurlijk mosterd na de maaltijd.
Kent iemand dit probleem?
Ik til er niet al te zwaar aan, maar iets wat er op zit , moet m.i.z ook werken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Pepone
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 1415
Lid geworden op: 20 mar 2020 16:20
Actief als: particulier
Locatie: Hollandscheveld Drenthe

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Pepone »

Ik heb de ervaring met zulke connectie fouten dat je telefoon opnieuw opstarten soms helpt.

Ik zie dat je er lang mee sukkelt?

Groet, Ron.
Global Moderator renaultforum.nl
________________________________
Renault Zoe R135 Zen, 01-04-2020
Pack City
Z.E. 50 batterijkoop
Kleur: Blanc Glacier 369

________________________________

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Injector1
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Injector1 »

Bedankt voor de snelle reactie, Ron.
Het ligt niet aan de telefoon.
Ik krijg de melding, dat de opdracht succesvol verzonden is.
Als ik daarna in de Zoë stap, een uur later, of de volgende dag, dan komt het bericht niet op het scherm.
Ik rij dan naar de bestemming, ik zet de Zoë af.
Een half uur later, start ik de Zoë en ik krijg de melding, of ik de rit wil opstarten of opslaan.
Terwijl ik al op de plaats van bestemming ben.
Op de plaats van bestemming, moet ik nog een paar honderd meter lopen.
Als het goed werkt, dan krijg ik een berichtje op mijn telefoon, dat ik geloodst kan worden naar het adres, omdat het laatste stukje verboden voor auto’s is.
J.l. Vrijdag deed hij het weer niet.
Vanmiddag kreeg ik een bericht op mijn telefoon, of ik de rest, via de telefoon begeleid wilde worden........dus 2 dagen te laat.
Vr.gr. Jan
Dat is wat ik waarneem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Injector1
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Injector1 »

Het lijkt er op, dat het probleem opgelost is.
Ik wacht tegenwoordig met starten, totdat de gegevensuitwisseling klaar is.
Er wordt afgeteld en daarna volgt start.
Als daar op wacht, verschijnt daarna de navigatie opdracht.
Ik had, blijkbaar, te weinig geduld😁

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door puccini »

Sinds kort kan ik geen routes meer uploaden naar m'n Captur, heb alleen de mogelijkheid om het naar WAZE of Googlemaps te sturen !
Meer mensen die er last van hebben, of is het gewoon niet meer mogelijk?
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JohnnyZ
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 1
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 mei 2021 16:50
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door JohnnyZ »

Onnodig citaat verwijderd.

Als u direct reageert op het vorige bericht dan liever niet de "citaat" knop gebruiken.
Moderator

Je hebt gelijk het lukt mij nu ook niet meer :|
Captur plug in hybride e-tech 5-2021

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Doediek2110
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2014 21:57
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Doediek2110 »

Gisteren een adres naar mijn Captur gestuurd en vanochtend stond hij netje in de auto. Deze keer lukte het wel maar ik heb het ook vaak genoeg gehad dat er niets aan kwam. Erg betrouwbaar is het dus niet.
Captur 2 06-2020 Tce 100 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door puccini »

Dat is niet wat ik bedoelde, dat was bij mij voorheen ook het geval, maar . . . de mogelijk in de app bestaat niet meer, na een route te hebben gezocht in de app en het daarna willen versturen naar de Captur heb ik alleen de mogelijkheid om te kiezen tussen waze of google-maps maar niet naar de auto.
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Doediek2110
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 2
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jan 2014 21:57
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Doediek2110 »

Ok, dat had ik niet begrepen, dat is wel heel vreemd.
Captur 2 06-2020 Tce 100 Intens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door amvih »

Hier werkt de app nog goed, kan nog steeds een adres naar de auto sturen.
Wel heb ik vorige week een update voor de app (android) zien langs komen, misschien dat je nog kan kijken of er een update is.
Overigens heb ik wel een Clio Hybrid met easylink 9.3 inch, misschien dat dat nog wat uitmaakt.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



puccini
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 353
Lid geworden op: 09 okt 2010 17:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door puccini »

Zojuist weer geprobeerd en inderdaad is de app gewijzigd (Iphone my renault app versie 4.73.1) en nu is de mogelijkheid wel aanwezig en de icon's zijn ook veranderd, dus ik denk dat het software matig is gewijzigd door Renault, een andere verklaring zou ik niet weten.
Maar de route komt wel aan in de Easy-link navigatie van de auto maar de app geeft aan dat hij het voertuig niet kan vinden!
Nog steeds "met Franse Slag" :fp:
Nieuwe Captur II 2020 TCe 130 GPF Intens
EasyLink software: 283C34892R kaarten 2021-06

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Marc_1970 »

Enkele weken terug is mijn captur 2020 een week in de garage geweest voor oa. software en andere issues.... voorlopig werkt alle software nog steeds (geen reset meer etc). Ik kon toen ook via de My Renault app een bestemming via mijn smartphone versturen naar mijn navigatie in de auto. Ik heb gisteren dan een nieuwe smartphone in gebruik genomen maar nu wil hij dus geen bestemming meer versturen naar de auto. Ik krijg op de GSM wel de melding dat ze verzonden is maar de auto ontvangt niks. Ik heb de auto al eens terug uit de app gehaald en terug toegevoegd maar niks helpt. Ik weet nu niet of het aan de app/auto ligt of aan mijn GSM. Iemand die kan helpen??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Injector1
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Injector1 »

Hallo Marc,
Je moet je nieuwe smartphone, eerst in het menu van de auto koppelen.
Volg instructies in het menu.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Marc_1970 »

Heb ik al gedaan. Gsm gekoppeld via Bluetooth en daarna de app my Renault gekoppeld.. zoals ik zei, voorheen werkte het, nu weer niet meer.. Toen we de auto pas hadden werkte dit ook even om dan na een paar weken niet meerte werken

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Topic author
Injector1
lid
lid
Posts in topic: 5
Berichten: 462
Lid geworden op: 15 apr 2019 21:01
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Injector1 »

Bij mij is het ook wel eens traag.
Ik krijg dan de melding, na 50 meter rijden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Marc_1970 »

Hier gebeurt er gewoon niks. Maandag de gsm nog eens verwijderen uit de radio, auto uit de app, app verwijderen en nog eens opnieuw, beginnen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Marc_1970 »

Zonet de smartphone verwijdert uit het bluetooth menu van de auto en de auto uit de smartphone verwijdert. Vervolgens het voertuig verwijdert uit de 'My Renault' app.
Vervolgens de Smartphone opnieuw via bluetooth gekoppeld aan de auto, daarna via 'My Renault" de auto terug toegevoegd aan de app. Resultaat : ik kan nog steeds geen bestemming naar de Captur II sturen. Ik weet niet zeker of ik nu weer 72 uur moet wachten zoals bij de eerste installatie van My Renault (toen ik de wagen kocht en toevoegde moest ik ca. 72 uur wachten alvorens alles actief zou zijn).
Ik weet niet of het de app betreft die niet werkt of de modem van de auto (gegevens delen staat actief in de auto).
Iemand nog tips/ideeën??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door amvih »

Marc_1970 schreef: 09 aug 2021 14:21 daarna via 'My Renault" de auto terug toegevoegd aan de app.
Dit is mij wat onduidelijk omschreven.
Je hebt dus de code welke op het scherm van easylink in de auto verschijnt in de app ingegeven?
Daarna geeft de app aan dat de auto succesvol is gekoppeld (exacte bewoording weet ik zo niet, maar iets in deze trend)?

Alleen de auto toevoegen in de app onder het eerste scherm is niet voldoende.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Marc_1970 »

Na koppeling via bluetooth (om nadien handsfree te bellen, muziek te streamen,..) heb ik de my renault app geopend, vervolgens het chassisnummer toegevoegd. Vervolgens moest ik de auto synchroniseren met de app. De code die op het navigatiescherm verscheen heb ik dan in de app gezet waarna het voertuig werd gesynchronseerd. Ik kan nu via de app zien hoeveel KM ik nog kan doen, hoeveel KM er in totaal gereden werden, waar het voertuig de laatste keer wel stilgezet...
Helaas, een adres naar de captur sturen lukt mij niet meer terwijl dat een paar weken terug nog wel werkte. Bij aanschaf van het voertuig heeft dit ook maar enkele weken gewerkt om daarna niet meer te werken. Na de laatste software update werkte het ook weer een paar keer maar nu dus niet meer. Wel zonde want ik heb een aantal adressen/lokaties waar ik tijdens mijn vakantie in september naar toe wil die ik via deze weg wou versturen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



amvih
lid
lid
Posts in topic: 3
Berichten: 152
Lid geworden op: 12 jan 2018 20:37
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door amvih »

Okay, dat is dan duidelijk!
Ik heb dat bij mijn vorige Clio ook gehad, zo ineens werkte het niet meer, ook na een software update van de garage, ook overigens alleen het versturen van een adres, de rest was geen probleem.
Uiteindelijk heeft Renault Nederland op afstand een reset gestuurd naar de auto, waarna ik in de app de auto weer met de code moest koppelen.
Hier ging overigens wel 72 uur overheen voordat dat kon.
Overigens heb ik eerst op hun verzoek allerlei zaken moeten proberen (easylink naar fabrieksinstellingen terugzetten, de auto uit de app verwijderen, daarna de app van mijn android toestel moeten verwijderen, de cache daarna moeten clearen, dan de app er weer opnieuw op moeten zetten), zeg maar de standaard zaken, maar alles zonder resultaat.
Uiteindelijk hebben ze dus de reset gestuurd.
Via de my.renault.nl site kun je een vraag inschieten.
Afbeelding
Clio V E-Tech Hybrid Alpine (vanaf 27-01-2024)
Easylink versie: 283C37565R (sinds 27-01-2024)
Kaartversie: 2024v1

Clio V E-Tech Hybrid Série Limitée (t/m 01-2024)
Clio V R.S. Line TCE 130 (12-2019 t/m 05-2021)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Marc_1970
Lid
Lid
Posts in topic: 6
Berichten: 43
Lid geworden op: 04 nov 2020 18:43
Actief als: particulier

Re: Opdracht sturen naar navigatie met smartphone

Bericht door Marc_1970 »

Ok. Bedankt. De auto moet kortelings toch terug naar de garage want er moet een nieuwe achter-as onder. Dit op vraag van Renault Be zelf. Ik zal het dan nog eens doorgeven. De reset zijn al gebeurd in de garage zelf want ik heb alles terug moeten instellen (radiozenders, GPS instellingen,..)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht