Originele radio clio RS 2002

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
chiel
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2010 23:36

Originele radio clio RS 2002

Bericht door chiel »

Beste medeforummers,

Enige tijd geleden heb ik een clio rs uit 2002 aangeschaft en ik ben langzaam de auto helemaal netjes in 'originele' staat aan het terugbrengen. De audio met versterker en sub zijn eruit en ik heb achter netjes mbquart speakertjes ingebouwd. Wat blijkt nu met de originele radio krijg ik geen geluid, wat blijkt poorten achterspeakers stuk.

Ik ben nu op zoek naar een radio van het model 22dc278/62h (tunerlist). Ik kom op internet echter alleen maar andere types tegen, vooral 22dc278/62b die er exact hetzelfde uitzien. Weet iemand het verschil tussen die typen? Is het bijvoorbeeld zo dat ik bij bepaalde typen de bediening achter het stuur of de cd wisselaar niet kan gebruiken? En mocht iemand er nog één te koop weten, ik hou me aanbevolen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten Chiel

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 2825
Lid geworden op: 30 sep 2004 00:34
Actief als: particulier
Locatie: Emmeloord

Bericht door Rossy »

Is de radio kapot of staan de achterste luidsprekers uitgeschakeld?
Dit kan in het expert menu ingeschakeld worden.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Alle Tunerlist radio's zouden verder moeten werken.
Ik zou altijd gaan voor de Cabasse versie, dat is het betere model met het meeste vermogen (Let op Cabasse logo links bovenaan op front :wink: ):

De Tunerlist radio heeft geen Expert menu, dat is er pas vanaf z'n opvolger, de Updatelist radio.

Afbeelding
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
chiel
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2010 23:36

Bericht door chiel »

bedankt voor je reactie.

Ik weet inderdaad dat cabasse de betere versie is van mijn radio. Ik heb navraag gedaan bij de renault dealer en zij wisten mij te vertellen dat een cabasse radio niet gaat samenwerken met mijn schermpje. Uiteraard ben ik er een voorstander van om het gelijk goed aan te pakken, maar volgens de dealer gaat het niet werken.

Maar volgens jou zou elke tunerlist radio (dus ook cabasse) met het schermpje in mijn clio moeten werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Doe eens een foto van je display, dan kan ik zo zeggen of het gaat werken.
Volgens mij had de RS versie vd Clio de Cabasse versie zelfs als standaard, maar kan het mis hebben.

Het maakt echt een behoorlijk verschil in geluid tussen de standaard en Cabasse radio weet ik uit ervaring :D

Alle Tunerlist rado's zijn uitwisselbaar wat aansluitingen betreft. Je hebt 2 ISO stekkers voor stroom en speakers en een gele mini ISO voor de display/stuurwielbediening. Of ze nu uit een Clio, Laguna, Megane, Scenic, etc komen, onderhuids zijn ze gelijk, alleen het front is soms anders (bijv. Megane en Sceninc hebben een breder front).

Type nummer wat jij opgeeft klopt met de standaard Tunerlist radio.

Jij hebt een Clio uit 2002 dus analoge display, zoals de Tunerlist radio aanstuurt. Wat niet gaat werken is de Updatelist radio. Die heeft een digitale (Canbus) aansluiting voor de display/stuurwielbediening. Dan zie je dus niets. Misschien dat de dealer daarmee in de war is :wink:
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
chiel
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2010 23:36

Bericht door chiel »

Het klopt inderdaad wat je zegt, maar volgens mij heeft de 182 pk versie (nieuwer) van mijn auto een standaard cabasse radio en die van mij (172 pk :-() niet.
Zou het bijvoorbeeld zo kunnen zijn dat de tunerlist cabasse alleen in de nieuwere clio rs is geleverd? En daardoor ook het nieuwere schermpje heeft? Dat zou namelijk wel de reactie van de dealer verklaren.

Op dit moment is iemand een parrot mki 9200 aan het inbouwen dus ik kan zo snel even geen foto maken. Morgen laat ik het wel even zien.
Stel dat ik toch voor een 'normale' tunerlist radio ga, weet je toevallig het verschil tussen de verschillende typen? Ik heb een H variant, maar weet je bijvoorbeeld het verschil tussen een H en een B variant?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Alle Tunerlist versies werken echt in jouw auto (even uitgaande dat je geen navi hebt?).
Verschil tussen die nummers weet ik niet, Renault heeft veel nummers in omloop.

Ik zou echt voor een Cabasse versie gaan. Kost 2e hands rond de €100,-

MP staat er zo nu niet 1, net gechekt. De standaard staan er wel meerdere.

Even een aanvraag op onderdelenlijn.nl invullen en je hebt als het goed is zo een aanbieding.
Ze zijn in bepaalde Laguna en Espace versies standaard geleverd dus er is veel aanbod

Succes.
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
chiel
repeating visitor
repeating visitor
Posts in topic: 4
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 apr 2010 23:36

Bericht door chiel »

sorry voor mijn late reactie, helaas nog steeds geen gelijke radio gevonden. Toch ben ik nog steeds wel heel benieuwd of op mijn schermpje ook een cabasse radio gaat werken.

het schermpje ziet er uit als volgt:
Afbeelding

kan iemand (Reinier?) mij vertellen of een cabasse radio hier op gaat werken?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

Ja dat is de Tunerlist display, gaat dus gewoon werken :wink:

Nogmaals, de Cabasse radio is gewoon een Tunerlist radio, alleen met wat meer vermogen.
De stuurwiel/display interface, aansluitingen achterkant en het bedieningsfront is volledig gelijk (extra logootje dan wel)

Neem eens contact op met Holtrop, die heeft hem bijna zeker wel liggen en verzend ook.
Heb daar al aardig wat vandaan :wink:

http://www.holtrop-demontage.nl/

En anders heb je er hier 1:
http://cgi.ebay.nl/Renault-Laguna-Clio- ... 580wt_1137

http://cgi.ebay.nl/Renault-Laguna-2-CD- ... 2522wt_911
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Erver
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 13
Lid geworden op: 31 mei 2010 09:11

Bericht door Erver »

Chiel,
Er staan er nu 2 voor de Clio op marktplaats, waarvan één uit een Clio 2002 komt. Zoek op "tunerlist" en ze komen boven drijven. Je kan ook bij Engel in Staphorst proberen, even googelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Renier
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 5
Berichten: 3871
Lid geworden op: 23 feb 2007 13:45
Actief als: particulier
Locatie: Groningen

Bericht door Renier »

@Erver: hij zoekt specifiek de Cabasse versie, die 2 op MP zijn de gewone Tunerlist radio's.

Engel is een goede, heeft net als Holrop veel op voorraad
Nu: Talisman Estate TCe 200 Initiale Paris 2017 | Twingo I 1.2 16V Paris 2006
Ex: Laguna III Ph2 Estate 2.0T GT 2011 | Laguna II Ph2 Grand Tour 2.0 16V Dynamique 2005 | Twingo I 1.2 8V Helios 1999 | Megane II 2.0 16V Dynamique 2003 | Clio II Ph2 1.6 16V Dynamique 2003 | Twingo I 1.2 8V Air 2000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3308
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: Originele radio clio RS 2002

Bericht door RichTrip »

Ik heb nu een 22DC278/62H beschikbaar. Deze versie heeft een uitgangsvermogen van 4x 40W, eigenlijk dus gelijk aan de Cabasse.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht