Originele radio uitbouwen
-
Topic author - Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 5
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Originele radio uitbouwen
Er is een heel mooi topic over de radio stekker die je moet omzetten naar een ISO stekker en die kabel heb ik ook gevonden, alleen hoe bouw je nou die originele radio uit?
Ik heb het "frontje" er af, alle knopjes er af dus ik kijk tegen de printplaat met de LEDjes op en ik heb de asbak er uit, maar verder zit er geen centimeter beweging in dat ding.
Hoe krijg ik de radio er uit?
Ik heb het "frontje" er af, alle knopjes er af dus ik kijk tegen de printplaat met de LEDjes op en ik heb de asbak er uit, maar verder zit er geen centimeter beweging in dat ding.
Hoe krijg ik de radio er uit?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 jan 2024 20:52
- Actief als: particulier
Ik zit even heel hard na te denken hoe ik dat ook alweer gedaan heb, maar kan me niet goed herinneren hoe de radio ook alweer vastzat. Volgens mij heb ik flink zitten wrikken, er staat me iets van bij dat de radio aan de zijkant onder de randen van de middenconsole geklemd zit. Aan beide kanten proberen een schroevendraaier er tussen te steken zodat de radio loskomt. Zoiets was het volgens mij, maar pin me er niet op vast!
La Renault 25, une voiture à vivre...
Hide post links |
-
Aan beide zijkanten zitten inderdaad uitsparingen, maar het lijkt ook wel of hij onder ergens vast zit.
Ik ga nog eens pielen en als ik er niet uit kom zal ik even een foto maken, wellicht dat je je meer herinnert
Ik ga nog eens pielen en als ik er niet uit kom zal ik even een foto maken, wellicht dat je je meer herinnert

Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 04 jan 2024 20:52
Heb je trouwens de gehele asbak eruit of alleen het losse gedeelte? Zeg maar de asbak als je hem wilt legen? Volgens mij is het namelijk makkelijk om de gehele bak even los te maken:
- Pookhoes omhoog halen;
- Aan de onderkant van asbak 1 torx losschroeven;
- Gehele asbak omhoog tillen;
- Stekkertje aansteker losmaken;
- Gehele asbak eruit tillen.
Dan heb je meer ruimte onder de radio, misschien dat de radio daar namelijk ook nog ergens vastgeschroefd zit. Bij mij lag er zelfs sigarettenas onder de asbak en pookhoes, echt vies, maar kon het zo wel even helemaal netjes schoonzuigen.
- Pookhoes omhoog halen;
- Aan de onderkant van asbak 1 torx losschroeven;
- Gehele asbak omhoog tillen;
- Stekkertje aansteker losmaken;
- Gehele asbak eruit tillen.
Dan heb je meer ruimte onder de radio, misschien dat de radio daar namelijk ook nog ergens vastgeschroefd zit. Bij mij lag er zelfs sigarettenas onder de asbak en pookhoes, echt vies, maar kon het zo wel even helemaal netjes schoonzuigen.
La Renault 25, une voiture à vivre...
Hide post links |
-
Ja de asbakmodule is er helemaal uit, pookhoes hoefde ik niets mee te doen.
Het was asbak zelf eruit en daar onder zat 1 torx.
Er liggen wel 2 losse kabels onder, 1 dunne enkele roze met een clipje en 1 dikke zwarte die naar achter gaat (of van achter komt, wie zal het zeggen) ook met een clipje. Ze zaten al los en alles werkt, wellicht een "optie" kabel voor functies die ik niet heb?
Ik ga in elk geval zo nog een poging wagen, maar om onder de radio iets los te halen is niet te doen, er is echt heel weinig ruimte om een stuk gereedschap daar te krijgen, dus ik hoop dat hij er zo uitwipt
Het was asbak zelf eruit en daar onder zat 1 torx.
Er liggen wel 2 losse kabels onder, 1 dunne enkele roze met een clipje en 1 dikke zwarte die naar achter gaat (of van achter komt, wie zal het zeggen) ook met een clipje. Ze zaten al los en alles werkt, wellicht een "optie" kabel voor functies die ik niet heb?
Ik ga in elk geval zo nog een poging wagen, maar om onder de radio iets los te halen is niet te doen, er is echt heel weinig ruimte om een stuk gereedschap daar te krijgen, dus ik hoop dat hij er zo uitwipt

Hide post links |
-
Ik heb van alles geprobeerd, tot echt kracht zetten aan toe maar er zit geen beweging in. Het kan bijna niet anders of hij zit vast aan de onderkant, maar ik kan niet voelen, laat staan zien, hoe en met wat.
Gelukkig was deze radio al stuk dus hoef ik niet voorzichtig te zijn, maar ik wil hem er toch wel graag uit
Gelukkig was deze radio al stuk dus hoef ik niet voorzichtig te zijn, maar ik wil hem er toch wel graag uit

Hide post links |
-
Na héél veel zoeken gevonden, dus geef ik hierbij maar meteen de uitleg:
Frontje er af halen.
Middenconsole los halen: onder de pookhoes, onder de bekleding van de handrem en links en rechts achter (stoelen helemaal naar voren schuiven). Ook het klepje boven de radio los halen.
Middenconsole +/- 5cm naar achter schuiven, nu kun je bij de kabels.
Met 4 schroevendraaiers (plat, vrij dun) de lipjes die de radio vasthouden (in elke hoek 1, het is de zijkant van de hoek, niet de onder of bovenkant). Nu de radio er met de hand van onder een stukje uitduwen en dan vanaf boven kun je hem er uit pakken.
Als dit niet lukt dan per 2 stuks proberen. Dan komt hij er helemaal netjes uit.
De kabel die rechts zit losklikken en even goed kijken hoe die los moet en dan alle kabels netjes los halen.
En dan de tutorial volgen die hier in een ander topic staat
Frontje er af halen.
Middenconsole los halen: onder de pookhoes, onder de bekleding van de handrem en links en rechts achter (stoelen helemaal naar voren schuiven). Ook het klepje boven de radio los halen.
Middenconsole +/- 5cm naar achter schuiven, nu kun je bij de kabels.
Met 4 schroevendraaiers (plat, vrij dun) de lipjes die de radio vasthouden (in elke hoek 1, het is de zijkant van de hoek, niet de onder of bovenkant). Nu de radio er met de hand van onder een stukje uitduwen en dan vanaf boven kun je hem er uit pakken.
Als dit niet lukt dan per 2 stuks proberen. Dan komt hij er helemaal netjes uit.
De kabel die rechts zit losklikken en even goed kijken hoe die los moet en dan alle kabels netjes los halen.
En dan de tutorial volgen die hier in een ander topic staat

Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 apr 2025 19:00
- Contacteer:
Frontje hoeft er niet af hoor.
In de been/voeten ruimte zitten aan de middenconsole aan beide zijde een schroefje, onder de handrem zit een luikje met daaronder een moertje (aarde) die losmoet, en aan de achterzijde zit aan beide zijde een schroefje.
Eenmaal alles los, kan de hele middenconsole dus naar achteren geschoven worden. Inderdaad moet het klepje aan de onderzijde van het dashboard, boven de radio, ook los, dit zit gewoon geklemd.
Heb je de asbak eruit, dan kun je met de hand onder de radio komen, en deze met wat wrikken omhoog duwen.
Als je een oude metalen klerenhanger verknipt en buigt, heb je ook twee mooie beugels om de radio pinnen in te drukken en de radio er makkelijker uit te halen.
Heb je een automaat, de hendel in de achterste stand zetten, meende ook het plastic wat er omheen zit, een stuk optillen. Bij een schakelbak weet ik het niet.
Er zijn overigens ook adapters in de handel (afhankelijk van welke radio er in gaat), zodat de stuurbediening en soms ook de dashboard weergave van de radio blijft werken.
Nou ja, of ze nog in de handel zijn...urrrmmm, ze waren er in elk geval
tutorial van de stekker (had je al gevonden, maar mischien makkelijk voor anderen om de link er gelijk bij te knallen) :
[INFO] Radio inbouwen op originele R25 stekker

In de been/voeten ruimte zitten aan de middenconsole aan beide zijde een schroefje, onder de handrem zit een luikje met daaronder een moertje (aarde) die losmoet, en aan de achterzijde zit aan beide zijde een schroefje.
Eenmaal alles los, kan de hele middenconsole dus naar achteren geschoven worden. Inderdaad moet het klepje aan de onderzijde van het dashboard, boven de radio, ook los, dit zit gewoon geklemd.
Heb je de asbak eruit, dan kun je met de hand onder de radio komen, en deze met wat wrikken omhoog duwen.
Als je een oude metalen klerenhanger verknipt en buigt, heb je ook twee mooie beugels om de radio pinnen in te drukken en de radio er makkelijker uit te halen.
Heb je een automaat, de hendel in de achterste stand zetten, meende ook het plastic wat er omheen zit, een stuk optillen. Bij een schakelbak weet ik het niet.
Er zijn overigens ook adapters in de handel (afhankelijk van welke radio er in gaat), zodat de stuurbediening en soms ook de dashboard weergave van de radio blijft werken.
Nou ja, of ze nog in de handel zijn...urrrmmm, ze waren er in elk geval

tutorial van de stekker (had je al gevonden, maar mischien makkelijk voor anderen om de link er gelijk bij te knallen) :
[INFO] Radio inbouwen op originele R25 stekker
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 490 Weergaves
-
Laatste bericht door Michel147
-
-
Originele LM velgen Captur 2 17" met zomerbanden en sensoren
door Vertrokken - 26996 » » in Onderdelen en accessoires aangeboden - 0 Reacties
- 168 Weergaves
-
Laatste bericht door Vertrokken - 26996
-
-
- 0 Reacties
- 206 Weergaves
-
Laatste bericht door Lesjeeee
-
- 0 Reacties
- 108 Weergaves