Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Leuk om eindelijk weer wat nieuws te zien, de Chevy Bolt met een range van 320 km (in praktijk dus rond de 200). Concept, dat wel, maar waarschijnlijk tegelijk uit met de Tesla Model 3. En Nissan reageerde ook direct: "At a media briefing Monday afternoon in Detroit, Nissan said it too will aim for a 200-mile range on the next generation of its Leaf electric car, which is also due out in 2017. "We want to be competitive" with the Bolt, CEO Carlos Ghosn said, according to the Detroit News. "It may have even more range."
Leuk inderdaad, eindelijk weer een nieuwe speler op het EV vlak. Goed dat GM zich nu ook duidelijk committeert aan de (B)EV, alhoewel ze natuurlijk ook de nieuwe generatie Volt net gepresenteerd hebben. En de Bolt heeft inderdaad mooie specificaties. 320 km range voor een met de Leaf vergelijkbare prijs. Hopelijk komt er ook een Opel variant op, anders zien we deze auto nooit in Europa. En ik hoop ook dat deze goede ontwikkelingen ook bij Renault tot een mooiere, luxere, betere, lichtere en verder rijdende ZOE gaan leiden.....
(NB @ Emile, ik heb je topic even hier onder gebracht)
Don't HURRY, be happy!
R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)
Hier ook nog een artikel over de Bolt http://www.autoweek.nl/nieuws/31429/che ... -voor-volk
Vooral de reacties er onder boeiend , waaronder ook een reactie met een link naar een Youtube filmpje, waarin een eigenaar van een Tesla aangeeft hoe onevenredig groot het verschil (qua laadtijd en range) is tussen een Model S 60 kWH en een 85 kWh
EERSTE TESTNOTITIES: OPEL AMPERA-E (2017)
Opel klinkt fantastisch, maar wat haal je nou eigenlijk in het echt? Autovisie testredacteur Peter Hilhorst stelt de langverwachte praktijkrange vast. http://autovisie.nl/2017/02/nieuws/eers ... ra-e-2017/
Prachtig, maar Autovisie is geen autoriteit op EV-gebied en de uitspraak in de Volkskrant getuigd ook niet van kennis van de markt. De Ampera is natuurlijk een mooie optie, zoals het zich laat aanzien. Maar hij is nog niet te koop terwijl de introductie op de Nederlandse markt al ver achter de rug is, dealers weten van niets, ze weten niet de prijs, niet de datum start verkoop, geen exacte cijfers verbruik. Eerst zien. No offence, maar persoonlijk vind ik dit topic hier niet op z'n plaats. Het is tenslotte ook een RenaultForum.
"Media-aandacht-ten-behoeve-van-opwarming-van-het-koperspubliek-voor-de-presentatie-van-onze-nieuwe auto" vind ik geen "Wat andere merken doen". ZOE in de media wordt al gebruikt voor algemeen EV-nieuws en als Renault en niet-Renault media nieuws daar gepost wordt hebben we alle EV-nieuws bij elkaar. Dit "nieuws" kan prima in "ZOE in de media", maar ik ben geen moderator, dus het blijft alleen maar mijn mening. Hoor graag de mening van @Casss en anderen en plooi me daar graag naar.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Ik begrijp de terughoudendheid, maar een kritische vergelijkend topic, zolang het er bij EEN blijft en niet teveel discussie over andere merken vind ik het wel een goed plan...
Zoveel mensen, zoveel meningen. Enne "it's a free country" zullen we maar zeggen.
Daarom ook ben ik niet terughoudend met een reactie op de INOUD van die video. Wat een lulkoek zeg. En daar moet ik GJ wel bijvallen. Een auto die je niet kunt kopen met 20% meer range dan ons recent model ZOE die daar dan een 50% grotere accu voor nodig heeft en ook nog fors duurder is presenteren als een "game changer". Hou nou toch op zeg.
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
zoe2goe schreef:Zoveel mensen, zoveel meningen. Enne "it's a free country" zullen we maar zeggen.
Daarom ook ben ik niet terughoudend met een reactie op de INOUD van die video. Wat een lulkoek zeg. En daar moet ik GJ wel bijvallen. Een auto die je niet kunt kopen met 20% meer range dan ons recent model ZOE die daar dan een 50% grotere accu voor nodig heeft en ook nog fors duurder is presenteren als een "game changer". Hou nou toch op zeg.
En maar 1-fase kan laden. Ook niet onbelangrijk
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Ik werd geïnspireerd door het Tesla forum, met ook een dergelijk topic: "wat andere automerken doen" https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 07/page-35
Sprak mij persoonlijk wel aan, maar alles mag, niets moet. Kan natuurlijk ook in "ZOE in de media" maar feitelijk minder juist omdat het andere merken betreft...
Juist ook voor forumleden die op dit forum liever helemaal geen info/discussie over andere merken tegen komen kan EEN appart topic ook de meerwaarde hebben dat andere topics daar gevrijwaard over blijven.... en biedt het forumleden de keuze al dan niet het topic te volgen...
Ik vind het prima. De hele reden dat ik ook het Tweakers draadje volg is om ook ervaringen van andere EVs te zien. Heel informatief en goed om te vergelijken met de eigen Zoe ervaringen.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
Video's van Bjorn Nyland zijn altijd wel leuk om te kijken inderdaad.
Alleen als ie weer met een broodje worst in beeld komt spoel ik even door...
Binnenkort ga ik even test rijden in een Hyundai Ioniq. Deze was voor mij al kansloos bij de introductie door de "kleine" batterij ten opzichte van de BOLT en de nieuwe Zoe maar als ik de ervaringen zo bekijk is het toch wel een goede auto blijkbaar.
Geen grotere accu maar wel een lager verbruik dan gemiddeld.
Dat verrassend lage verbruik is reden voor Nissan om nog even te wachten met de introductie van de nieuwe Leaf en nog eens even goed kijken waar dat goede verbruik vandaan komt en ook toe te passen in de Leaf en zeer waarschijnlijk ook in de nieuwe ZOE. Daarnaast complete uitrusting met veel opties tav cruisecontroll. Had de batterij groter geweest dan was het zeker een klapper geworden, maar de auto is niet puur als EV ontworpen (er is een benzine en een plug-in versie) en daar zal een beperking zitten. Ben wel benieuwd of dat lage verbruik wordt waargemaakt (dan moet ik even tijd vinden om de video van Björn te bekijken)
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
De Ioniq komt inderdaad uit alle tests heel goed uit de verf en is een meester in efficiency. Daarnaast is het een heel gewoon uitziende auto die ook nog eens heel goed (vele malen beter dan de Zoe) in elkaar steekt. Tel daarbij op dat hij beladen is met accessoires en daardoor dus een zeer aantrekkelijk alternatief wordt voor andere EV's! Knap gedaan van Hyundai.
Forumlid en Zoe Zen Q210 driver sinds dec 2013, vanaf apr. 2017 Zoe Bose Edition Q90 ZE40, tevens Model S owner, having lots of fun driving EV! Twitter: #EV-pioneer #NoTailpipes :
Het rij bereik van de Hyundai schijnt vies tegen te vallen... heb gister een Zoe R/Q90 training gehad en die stond samen met de Focus al leeg na 2 rondjes rijden... ook het opladen schijnt alleen op 3,7 te kunnen, aansluiting op de Tesla charger past niet... samen met de BMW i3 is de Zoe toch het beste produkt
Ik doe even een flinke aanname: Het schijnt ook nogal een moetje te zijn als je vanuit je werkgever en als petrol head met die domme elektrische dingen moeten gaan rijden. De gemiddelde auto verkoper denkt nog steeds dat het wel over waait....
Maar het blijkt dus juist heel erg mee te vallen met het bereik van de Ioniq. Het opladen van de Ioniq kan zelfs tot 70kw gelijkstroom en dat is echt wel uniek. En net zoals een Zoe kan een Ioniq niet laden op de Tesla charger inderdaad.
De Focus electric is eentje uit de oude doos om snel te vergeten inderdaad daar zijn zelfs de meest verstokte EV rijders het wel over eens.
GertjanVB schreef:Een ZOE R/Q90 training? Wat is dat, wie stond er na twee rondjes leeg. Aansluiting Teslacharger is voor Tesla en past de ZOE wel op, maar laad miet
Ik had als bedrijfswagen adviseur een zeer interessante introductie training van de nieuwe Zoe. Als petrol head onder de indruk, ook zie ik grote kansen voor de zakelijke markt. Ik formuleer het verkeerd zie ik, de Focus en de Hyundai waren zeer snel leeg en de rest ging nog door.
Jsj schreef:Ik doe even een flinke aanname: Het schijnt ook nogal een moetje te zijn als je vanuit je werkgever en als petrol head met die domme elektrische dingen moeten gaan rijden. De gemiddelde auto verkoper denkt nog steeds dat het wel over waait....
Maar het blijkt dus juist heel erg mee te vallen met het bereik van de Ioniq. Het opladen van de Ioniq kan zelfs tot 70kw gelijkstroom en dat is echt wel uniek. En net zoals een Zoe kan een Ioniq niet laden op de Tesla charger inderdaad.
De Focus electric is eentje uit de oude doos om snel te vergeten inderdaad daar zijn zelfs de meest verstokte EV rijders het wel over eens.
Je doet zeker een flinke aanname, beetje jammer om het zo te brengen. de gemiddelde Renault verkoper is allang onder de indruk en ziet de voordelen en kansen van dit zeer veelzijdige en unieke produkt. Wat ik heb begrepen zitten er mbt de Hyundai nog heel wat nadelen en beperkingen aan het laden, oa voor thuis.
Jsj schreef:Ik doe even een flinke aanname: Het schijnt ook nogal een moetje te zijn als je vanuit je werkgever en als petrol head met die domme elektrische dingen moeten gaan rijden. De gemiddelde auto verkoper denkt nog steeds dat het wel over waait....
Maar het blijkt dus juist heel erg mee te vallen met het bereik van de Ioniq. Het opladen van de Ioniq kan zelfs tot 70kw gelijkstroom en dat is echt wel uniek. En net zoals een Zoe kan een Ioniq niet laden op de Tesla charger inderdaad.
De Focus electric is eentje uit de oude doos om snel te vergeten inderdaad daar zijn zelfs de meest verstokte EV rijders het wel over eens.
Je doet zeker een flinke aanname, beetje jammer om het zo te brengen. de gemiddelde Renault verkoper is allang onder de indruk en ziet de voordelen en kansen van dit zeer veelzijdige en unieke produkt. Wat ik heb begrepen zitten er mbt de Hyundai nog heel wat nadelen en beperkingen aan het laden, oa voor thuis.
Klopt, maar ik had wel gelijk blijkbaar. Je bewijst ook maar weer dat de gemiddelde verkoper niet goed op de hoogte is. Want ook het laden van de Ioniq kan prima thuis met een type 2 stekker net als de Zoe... Of de snelheid bij thuis laden gelijk is weet ik nog niet dat moet ik nog even uitzoeken. Maw kun je AC laden op 3 fasen ja/nee.
Ik snap wel dat je niet snel positieve geluiden zult horen binnen een organisatie over de producten van de concurrent maar laten we het dan bij de feiten houden.
GertjanVB schreef:Aha, Interesting. Wat proberen ze je dan te leren, of is het gewoon lekker met die auto raggûh
Haha vanwaar die " vooroordelen " tegen " ons? Het was een dag van 1030 u tm 19 u over de techniek, laden, stekkers, concurrentie modellen etc. En een uur rijden met wisseling van modellen: Zoe, I3, en Leaf. Na 2 groepen waren de Focus en Hyundai al leeg. Er werd normaal gereden, tijd voor uitgebreid rijden en kijken hoe je efficient kunt rijden ga ik zelf doen met onze Zoe
Jsj schreef:Ik doe even een flinke aanname: Het schijnt ook nogal een moetje te zijn als je vanuit je werkgever en als petrol head met die domme elektrische dingen moeten gaan rijden. De gemiddelde auto verkoper denkt nog steeds dat het wel over waait....
Maar het blijkt dus juist heel erg mee te vallen met het bereik van de Ioniq. Het opladen van de Ioniq kan zelfs tot 70kw gelijkstroom en dat is echt wel uniek. En net zoals een Zoe kan een Ioniq niet laden op de Tesla charger inderdaad.
De Focus electric is eentje uit de oude doos om snel te vergeten inderdaad daar zijn zelfs de meest verstokte EV rijders het wel over eens.
Je doet zeker een flinke aanname, beetje jammer om het zo te brengen. de gemiddelde Renault verkoper is allang onder de indruk en ziet de voordelen en kansen van dit zeer veelzijdige en unieke produkt. Wat ik heb begrepen zitten er mbt de Hyundai nog heel wat nadelen en beperkingen aan het laden, oa voor thuis.
Klopt, maar ik had wel gelijk blijkbaar. Je bewijst ook maar weer dat de gemiddelde verkoper niet goed op de hoogte is. Want ook het laden van de Ioniq kan prima thuis met een type 2 stekker net als de Zoe... Of de snelheid bij thuis laden gelijk is weet ik nog niet dat moet ik nog even uitzoeken. Maw kun je AC laden op 3 fasen ja/nee.
Ik snap wel dat je niet snel positieve geluiden zult horen binnen een organisatie over de producten van de concurrent maar laten we het dan bij de feiten houden.
Ik heb ook niet gezegd dat het thuis niet kan, het is nu oa alleen nog niet mogelijk om thuis op 11kW te laden, alleen 3,7. Hoop dat ik het goed verwoord, help je me anders...? Dat is toch waarom we hier zitten. Ik zal nog wat extra info opvragen bij de trainers, die ik nu niet paraat heb.
Het heeft niets met wel of niet positieve geluiden te maken over concurrentie te maken, het was een opsomming en vergelijk van de diverse mogelijkheden in de markt tov de Zoe om van te leren en goed advies te kunnen geven. Ik lees al een poos mee in de Zoe sectie, en hoop nog meer te leren van jullie want zie veel kennis bij jullie
Sta je daarvoor open?
larsdijkstra 16v schreef:
Ik heb ook niet gezegd dat het thuis niet kan, het is nu oa alleen nog niet mogelijk om thuis op 11kW te laden, alleen 3,7. Hoop dat ik het goed verwoord, help je me anders...? Dat is toch waarom we hier zitten. Ik zal nog wat extra info opvragen bij de trainers, die ik nu niet paraat heb.
Dat de Hyundai niet met 11kw kan laden thuis is niet zo raar toch? Dat is bij bijna alle EVs het geval.
Zeker een groot nadeel vind ik, maar niet specifiek van de Hyundai. Je verwoording suggereerde dat wel.
EV rijder sinds 2015
Zoe 2013 - Q210 ZE40
Fluence 2011
We willen hier idd van elkaar leren. De kennis van de gemiddelde Renault verkoper/dealer van de ZOE wordt wellicht mede hierdoor snel overschaduwd door de kennis van de eerste de beste ZOE-rijder. De goede niet te na gesproken en die blijken er steeds meer te komen gelukkig.
De manier waarop nu de "Fastned" en "EV-box" problematiek mbv Renault NL wordt opgepakt is solide en vertrouwenwekkend. Een trainingssessie zoals je beschrijft is ook super en meelezen en mee praten is helemaal top. Twee winpunten; je produkt kennen en dat produkt kunnen vergelijken met de concurrentie. Vergis je niet in de complexiteit en het risico: iedereen weet wat een ICE kan en wat je er van kunt verwachten, een EV kent veel verrassingen en de ontwikkelingen gaan snel.
Bij een EV waarbij met 400km bereik wordt geadverteerd (onder bepaalde condities) en met een aantal ontwerpkeuzes die afwijken van de gangbare in de markt (AC-laden) en de snelle ontwikkelingen (meer elektronische rij-ondersteuning bij de concurrentie), is het risico op tegenvallende verwachtingen hoog. Complexiteit is een ander woord voor de soms eigenzinnige ontwerp keuzes van de (Franse) ontwerpers, waardoor "features" aanwezig zijn, maar verborgen zitten of een eigenzinnige bediening kennen. Kansen volop door de niet voor iedereen voor de hand liggende voordelen. Kennis hiervan kan bijdragen aan een weloverwogen en gedragen aankoop van de klant waardoor deze met plezier in zijn of haar ZOE zal rijden en een wandelende reclamezuil zal zijn.
Kortom ik vind het positief dat er zulke trainingssessies zijn, dat jij en je collega's enthousiast zijn of aan het worden zijn en dat je je ervaringen hier deelt. Heb daarnaast respect en aandacht voor de concurrentie want de wet van de remmende voorsprong ligt op de loer.
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
Sluit me aan bij GertjanVB. WELKOM!!! Na drie jaar ontdek ik nog steeds dingen in de ZOE. De gezamenlijke kennis hier is uitmuntend durf ik te beweren. Doe er je voordeel mee, net zoals iedereen dat doet. Omgekeerd: ik zal in ieder geval niet nalaten af en toe je "inside-brain" te picken.
En vooral: veel plezier met, zoals Gertjan dat volgens mij met een liefdevolle knipoog beschrijft, af en toe even "raggûh". Neem van mij aan dat er BIJNA geen grotere ZOE fan is dan GJ
Jeroen - Zoe Q210 sinds november 2013 - 100% PV gevoed - CanZE co-developer
Ik heb even snel gekeken maar ik moet zeggen dat het ook wat onduidelijk is.
Volgens hyundai kun je een wallbox aanschaffen en dan binnen 4 uur weer vol laden. Echter staat er dit in de kleine letters
Bron prijslijst 2017
"Standaard wordt een 6,6 kWh-oplaadpunt geleverd bij de Hyundai IONIQ Electric. Indien uw thuisinstallatie geen 6,6 kWh-oplaadpunt ondersteunt, ontvangt u een 3,7 kWh-oplaadpunt."
Ik denk dat het een 1 fase 32A lader is en als dat niet kan een 1 fase 16a.
Het lijkt er dus op dat de Ioniq AC laden kan maar met slechts 1 fase..
Echter hier spreekt men weer over AC laden met 3 fasen:
Een optie wellicht? Alleen de ZOE laad standaard alles watje er in steekt (tot 22 danwel 43kW afhankelijk van R of Q motor). De overigen doen dat over het algemeen slechts tegen betaling, als ze de mogelijkheid al hebben; Tesla, BMW om een paar te noemen...
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kWh - >200.000km | Tesla Model3 - maart 2024 - 57kWh | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kWh
GertjanVB schreef:We willen hier idd van elkaar leren. De kennis van de gemiddelde Renault verkoper/dealer van de ZOE wordt wellicht mede hierdoor snel overschaduwd door de kennis van de eerste de beste ZOE-rijder. De goede niet te na gesproken en die blijken er steeds meer te komen gelukkig.
De manier waarop nu de "Fastned" en "EV-box" problematiek mbv Renault NL wordt opgepakt is solide en vertrouwenwekkend. Een trainingssessie zoals je beschrijft is ook super en meelezen en mee praten is helemaal top. Twee winpunten; je produkt kennen en dat produkt kunnen vergelijken met de concurrentie. Vergis je niet in de complexiteit en het risico: iedereen weet wat een ICE kan en wat je er van kunt verwachten, een EV kent veel verrassingen en de ontwikkelingen gaan snel.
Bij een EV waarbij met 400km bereik wordt geadverteerd (onder bepaalde condities) en met een aantal ontwerpkeuzes die afwijken van de gangbare in de markt (AC-laden) en de snelle ontwikkelingen (meer elektronische rij-ondersteuning bij de concurrentie), is het risico op tegenvallende verwachtingen hoog. Complexiteit is een ander woord voor de soms eigenzinnige ontwerp keuzes van de (Franse) ontwerpers, waardoor "features" aanwezig zijn, maar verborgen zitten of een eigenzinnige bediening kennen. Kansen volop door de niet voor iedereen voor de hand liggende voordelen. Kennis hiervan kan bijdragen aan een weloverwogen en gedragen aankoop van de klant waardoor deze met plezier in zijn of haar ZOE zal rijden en een wandelende reclamezuil zal zijn.
Kortom ik vind het positief dat er zulke trainingssessies zijn, dat jij en je collega's enthousiast zijn of aan het worden zijn en dat je je ervaringen hier deelt. Heb daarnaast respect en aandacht voor de concurrentie want de wet van de remmende voorsprong ligt op de loer.
Dank je, zo is het ook bedoelt. Die respect en aandacht is er zeker, en mooi om te zien dat het nu echt gaat groeien de komende jaren. Wat ik heb begrepen gaat er veel gebeuren op EV gebied
zoe2goe schreef:Sluit me aan bij GertjanVB. WELKOM!!! Na drie jaar ontdek ik nog steeds dingen in de ZOE. De gezamenlijke kennis hier is uitmuntend durf ik te beweren. Doe er je voordeel mee, net zoals iedereen dat doet. Omgekeerd: ik zal in ieder geval niet nalaten af en toe je "inside-brain" te picken.
En vooral: veel plezier met, zoals Gertjan dat volgens mij met een liefdevolle knipoog beschrijft, af en toe even "raggûh". Neem van mij aan dat er BIJNA geen grotere ZOE fan is dan GJ
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik hen een Renault E-tech waar het beste om niet meer bij snel laders op te laden zie tekst hieronder van het service rapport.
Heeft iemand hier ook problemen mee?
Inmiddels android auto laten activeren en het werkt prima in mijn Zoe van 2015
Graag zou ik dit draaloos willen maken.
Iemand ervaring met een wireless android auto dongle of kastje die werkt zonder problemen dan hoor ik dit graag.