Parrot CK3200 installeren op een SCU-2556 Espace III) ?

Plaats reactie

Topic author
frankiepankie
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Laatste bezoek: 17 mar 2012 22:47

Parrot CK3200 installeren op een SCU-2556 Espace III) ?

Bericht door frankiepankie »

Heeft iemand ervaring met het aansluiten van een Parrot CK3200 / 3200LS op een Pioneer SCU-2556 radio in een Espace III ?

Ik heb namelijk een Parrot gekocht, en die willen we gaan inbouwen in de auto van m'n vader (Espace JE 3.0 V6 24V)

We hebben de radio al eens eerder losgehad (zit onder de bijrijdersstoel, behoorlijk wat werk om er bij te kunnen) om een AUX aansluiting te maken (zie ander topic hier in het Espace gedeelte).

Ik zag toen wel de stekkers voor de luidsprekers e.d., maar dit zag er niet echt uit als ISO stekkers wat je normaal op radio's ziet.

Ik kan het natuurlijk mis hebben, en dat het gewoon gaat passen, maar ik zou het graag van iemand anders horen die het al heeft ingebouwd.

Moet ik het uberhaupt bij de radio zoeken? Of moet ik onder het dashboard op zoek naar ISO stekkers?

Ik heb er een Nokia carkit uitgesloopt (eentje voor een 3310, antiek ding in ieder geval) maar die werkte met zo'n klein luidsprekerkastje wat je onder het dashboard monteert.

Het liefste zou ik het gewoon inpluggen, want klooien met solderen, of van die knijpklemmetjes zie ik niet echt zitten (en m'n vader al helemaal niet :lol: )

Plaatje van de Parrot kabels: http://www.drivesaferdirect.co.uk/shop/ ... _m_DSD.jpg

Plaatje van de Espace radio (weet niet of het op de foto ook om de SCU-2556 gaat): http://www.passion-espace-club.com/file ... it_106.jpg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Rossy
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
Actief als: particulier

Bericht door Rossy »

Die 2 kleine haakse stekkers zijn gewoon ISO-stekkers, alleen lopen de draden haaks weg.
Hier kan je de Parrot gewoon tussen aansluiten.

Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
frankiepankie
Lid
Lid

Fijn om te horen!

Inbouwen staat op de planning voor volgend weekend, ik laat nog wel even weten of het allemaal gelukt is 8)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
frankiepankie
Lid
Lid

Ik ben een man die zich aan z'n woord houd, dus hier mijn ervaring met het inbouwen:

Op eBay een nieuwe kabel besteld, omdat ik de Parrot op marktplaats heb gekocht en de vorige eigenaar de kabelboom die bij de Parrot hoort mooi had doorgeknipt :evil:

En het was inderdaad allemaal Plug 'n Play zoals Rossy zei :D stekkers uit de radio, stekkers van Parrot kabelboom in de radio, stekkers die in de radio zaten in de Parrot kabelboom en KLAAR

Deze kabelboom had nog losse stekkertjes zodat je het mute signaal kan kiezen (verschilt per radio), hij stond standaard op "MUTE1" aangesloten, en dat werkt prima met de SCU-2556

Er komt niks in het scherm te staan, maar de muziek dempt wel :)

Werkt prima dus :!:

Hij zit aan de rechterkant van het stuur gemonteerd, op het dashboard, links van de naad tussen de klep van het opbergvak en het dashboard.

Er zat al een microfoon van een oude Nokia carkit netjes gemonteerd linksboven aan het plafond, dus die hebben we mooi laten zitten. Zat al een 2.5mm stekkertje aan, en die pastte prima in de Parrot.

Wegwerken van de kabel die naar het schermpje loopt mag m'n pa mooi zelf doen, zal vermoedelijk het dashboard in gaan, en dan achterlangs, en onder die plastic bak die om de versnellingsbak heen zit doorlopen naar de bijrijdersstoel.
Renault Espace III (JE) 3.0 V6 24V Benzine, Automaat ---- > Ingeruild op een Peugeot 206 CC

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut