Parrot MKi9200 niet compatible met Carminat?

Forumregels
géén Scenic / Megane Scenic !!
Die vind je onder Scenic
Plaats reactie

Topic author
Apie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 24 jun 2012 16:42
Actief als: particulier

Parrot MKi9200 niet compatible met Carminat?

Bericht door Apie »

Helaas heb ik recent problemen met mijn Carminat met SD kaart gekregen. De stem begon te vervormen en het systeem herstartte spontaan een aantal keer. Na elke herstart waren alle instellingen en Favorites ook weg. De problemen met de vervormde stem waren echter het lastigste. Na wat aandringen is "het scherm" vervangen voor een nieuwe. Prachtig scherm overigens, maar een nieuw probleem doet zich voor: nu valt de stem vaak (maar niet altijd, en natuurlijk niet als de Megane bij e garage staat) tot ca half volume terug en klinkt alsof in een blikje wordt gesproken. Na onderzoek in de garage denkt men dat dit aan mijn Parrot MKi9200 ligt (welke ook door een Renault garage is ingebouwd). Heeft iemand hier enige ervaring mee? Zomaar even een nieuwe carkit kopen is niet zo aantrekkelijk.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Topic author
Apie
2-hit-miracle
2-hit-miracle
Posts in topic: 2
Laatste bezoek: 24 jun 2012 16:42

Re: Parrot MKi9200 niet compatible met Carminat?

Bericht door Apie »

Een update: De Renault garage heeft voorgesteld de Parot los te koppelen. Na het loskoppelen is het probleem inderdaad niet meer opgetreden.

Dat is op zich mooi. Maar toen ik vroeg de Parot weer aan te sluiten om te bekijken of het probleem dan ook weer terug kwam, kreeg ik te horen dat ze alle stekkers hadden door moeten knippen :twisted: , en dat ik beter een nieuwe Parot kon kopen :x . Eenzelfde model zou geen probleem zijn. Kosten: 250 euro.

Zelf had ik in gedachten om een firm ware upgrade op de Parot uit te voeren om te bekijken of het probleem zou zijn opgelost. Het doorknippen van alle stekkers is toch vernieling? Dit alles is via de telefoon meegedeeld. Ik ga nog langs de garage om dit te bespreken. Wordt vervolgt.

Conclusie is overgens wel dat ergens iets tussen de Parot en Carminat heeft gestoord. Maar of het de Parot zelf is vraag ik me nu af, gezien de installatiekwaliteiten van de garage.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Harm
lid
lid
Posts in topic: 1
Laatste bezoek: 10 aug 2017 22:13

Re: Parrot MKi9200 niet compatible met Carminat?

Bericht door Harm »

Dat is wel een bijzondere manier: gewoon de draden doorknippen... Heeft diezelfde garage de Parrot ook geinstalleerd in je auto? Zo ja, dan vind ik het doorknippen en op die manier 'oplossen' wel erg merkwaardig. Ik zou zeker nog eens even langsrijden bij je garage.
Huidig: Renault Megane II Grandtour 1.6 16V Techline (2008), Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique (2013)
Ex: Renault Megane I Break 1.6 16V RXi, Renault Clio S, Renault 5 GTS
Vroeger thuis: R4, R16TL, R16TS, R16TX, R20L, R20TL, R5GTL

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community