Pas clio 1.4 aut.'97 gekocht maar heb div. problemen
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 sep 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Pas clio 1.4 aut.'97 gekocht maar heb div. problemen
Hallo
Allereerst complimenten voor dit forum en de mensen die zich inzetten om anderen te helpen !!!
Ook ik kan wel wat hulp gebruiken.
De afgelopen 2 jaar hebben wij de ene na de andere miskoop gehad .
Omdat onze vijfde auto in die tijd na 3 maanden ook al weer op sterven na dood was hebben we wat geld van mijn schoonouders geleend en voor ons doen iets duurders gekocht zodat we nu eindelijk eens een poosje zonder problemen konden rijden, we moeten door omstandigheden steeds ritten van 200 km maken.
Ons oog viel op een clio 1.4 automaat van 1997 met 114.500 op de teller (van te voren nagetrokken via nap).
De verkoper (particulier en al 7 jaar eigenaar) heeft meerdere keren verteld dat de auto echt in topconditie was en hij is op zich ook goed onderhouden bij een garage waar ik ook langs geweest ben tijdens de bezichtiging.
Tijdens de proerit heb ik heel rustig gereden omdat het mijn auto nou eenmaal nog niet was en het enige wat mij opviel was dat hij niet zo heel erg pittig optrok maar vertelde dat tegen de verkoper en die zei ook dat zijn vrouw er altijd erg rustig mee gereden had dus ik dacht dat gaat na wat kilometers snelweg wel over.
Na aanschaf merkte ik op de snelweg dat de auto wat begon te trillen, hoofdzakelijk als hij in zijn derde versnelling rijd maar dacht op dat moment dat hij misschien uitgebalanceerd moest worden.
Inmiddels wat kilometers gemaak en het trillen is steeds aanwezig , het zit voor maar het trilt door de hele auto.
Het is misschien het beste te vergelijken met als je van die hele korte ribbels hebt in het asvalt van de snelweg van stilstaande auto's in de file bij warm weer.
Alleen hij doet het bij elke snelheid en heel misschien soms een klein beetje in zijn 2 maar zodra de automaat naar zijn 3 schakeld dan word het duidelijk voelbaar en soms als je wat meer gas geeft lijkt het iets meer te worden.
De snelheid of hevigheid van het trillen varieerd niet met harder of zachter rijden.
Ben er mee langs de dealer geweest maar daar moesten ze 75 per uur hebben om de klacht op te zoeken.
Dan de automaat, met koude motor schakeld hij soms grof en met een dreun geluid/gevoel .
Hij doet dit dan vaak bij rustig optrekken en met meer gas is het minder maar af en toe is het ook zij het in mindere mate bij meer gas aanwezig, en soms gaat het vanaf koude start ook wel eens gewoon rustig kortom geen pijl aan te trekken.
Het is dus echt een kortstondige bonk die je hoort en voelt.
Dan nog het vermogen.
De auto is met optrekken vrij lui tot 3000 toeren daarboven lijkt hij normaal op te gaan trekken.
Als je in de stad wat gas geeft gaat het allemaal traag en als je bv 90 op de snelweg rij en je geef gas dan trekt hij een stuk vlotter.
Nou rij ik toch nooit hard maar vandaag reed ik in het limburgse heuvel landschap en had de auto echt moeite met de hellingen en zakte de snelheid in zijn 2 wat terug terwijl ik het gas flink ingetrapt had.
Ik heb de verkoper benaderd en die zegt dat het wild west verhalen zijn en dat ik aan het zoeken ben naar mankementen maar ten eerste zou ik echt geen reden kunnen bedenken waarom ik naar mankementen zou gaan zoeken en ten tweede waren we juist zo trots als een pauw met deze auto en dachten mede door het verhaal van de verkoper nu HET lot uit de loterij te hebben.
Ik geef toe ik heb totaal geen verstand van autotechniek maar na bijna een miljoen kilometers in mijn leven met de meest uiteen lopende auto's van wrakken tot splinternieuwe mercedesen merk ik wel degelijk als er iets niet pluis is met een auto.
Ik laat het er niet bij zitten en vandaar dat ik hoop dat er een clio freak hier enig idee heeft wat hier loos kan zijn.
Ik ga van de week naar de garage waar hij onderhouden is en die beaamde dat de auto goed was en zou graag wat ideeen hebben waar er naar gekeken zou kunnen worden zodat die monteur niet al te makkelijk partij voor de verkoper (vaste klant) kan trekken.
bvb heel erg bedankt
Ferry
Allereerst complimenten voor dit forum en de mensen die zich inzetten om anderen te helpen !!!
Ook ik kan wel wat hulp gebruiken.
De afgelopen 2 jaar hebben wij de ene na de andere miskoop gehad .
Omdat onze vijfde auto in die tijd na 3 maanden ook al weer op sterven na dood was hebben we wat geld van mijn schoonouders geleend en voor ons doen iets duurders gekocht zodat we nu eindelijk eens een poosje zonder problemen konden rijden, we moeten door omstandigheden steeds ritten van 200 km maken.
Ons oog viel op een clio 1.4 automaat van 1997 met 114.500 op de teller (van te voren nagetrokken via nap).
De verkoper (particulier en al 7 jaar eigenaar) heeft meerdere keren verteld dat de auto echt in topconditie was en hij is op zich ook goed onderhouden bij een garage waar ik ook langs geweest ben tijdens de bezichtiging.
Tijdens de proerit heb ik heel rustig gereden omdat het mijn auto nou eenmaal nog niet was en het enige wat mij opviel was dat hij niet zo heel erg pittig optrok maar vertelde dat tegen de verkoper en die zei ook dat zijn vrouw er altijd erg rustig mee gereden had dus ik dacht dat gaat na wat kilometers snelweg wel over.
Na aanschaf merkte ik op de snelweg dat de auto wat begon te trillen, hoofdzakelijk als hij in zijn derde versnelling rijd maar dacht op dat moment dat hij misschien uitgebalanceerd moest worden.
Inmiddels wat kilometers gemaak en het trillen is steeds aanwezig , het zit voor maar het trilt door de hele auto.
Het is misschien het beste te vergelijken met als je van die hele korte ribbels hebt in het asvalt van de snelweg van stilstaande auto's in de file bij warm weer.
Alleen hij doet het bij elke snelheid en heel misschien soms een klein beetje in zijn 2 maar zodra de automaat naar zijn 3 schakeld dan word het duidelijk voelbaar en soms als je wat meer gas geeft lijkt het iets meer te worden.
De snelheid of hevigheid van het trillen varieerd niet met harder of zachter rijden.
Ben er mee langs de dealer geweest maar daar moesten ze 75 per uur hebben om de klacht op te zoeken.
Dan de automaat, met koude motor schakeld hij soms grof en met een dreun geluid/gevoel .
Hij doet dit dan vaak bij rustig optrekken en met meer gas is het minder maar af en toe is het ook zij het in mindere mate bij meer gas aanwezig, en soms gaat het vanaf koude start ook wel eens gewoon rustig kortom geen pijl aan te trekken.
Het is dus echt een kortstondige bonk die je hoort en voelt.
Dan nog het vermogen.
De auto is met optrekken vrij lui tot 3000 toeren daarboven lijkt hij normaal op te gaan trekken.
Als je in de stad wat gas geeft gaat het allemaal traag en als je bv 90 op de snelweg rij en je geef gas dan trekt hij een stuk vlotter.
Nou rij ik toch nooit hard maar vandaag reed ik in het limburgse heuvel landschap en had de auto echt moeite met de hellingen en zakte de snelheid in zijn 2 wat terug terwijl ik het gas flink ingetrapt had.
Ik heb de verkoper benaderd en die zegt dat het wild west verhalen zijn en dat ik aan het zoeken ben naar mankementen maar ten eerste zou ik echt geen reden kunnen bedenken waarom ik naar mankementen zou gaan zoeken en ten tweede waren we juist zo trots als een pauw met deze auto en dachten mede door het verhaal van de verkoper nu HET lot uit de loterij te hebben.
Ik geef toe ik heb totaal geen verstand van autotechniek maar na bijna een miljoen kilometers in mijn leven met de meest uiteen lopende auto's van wrakken tot splinternieuwe mercedesen merk ik wel degelijk als er iets niet pluis is met een auto.
Ik laat het er niet bij zitten en vandaar dat ik hoop dat er een clio freak hier enig idee heeft wat hier loos kan zijn.
Ik ga van de week naar de garage waar hij onderhouden is en die beaamde dat de auto goed was en zou graag wat ideeen hebben waar er naar gekeken zou kunnen worden zodat die monteur niet al te makkelijk partij voor de verkoper (vaste klant) kan trekken.
bvb heel erg bedankt
Ferry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Het lijken mij mankementen die terug te voeren zijn op de automaatbak.
En dan vooral vervuilde olie en ook het inwendige van de bak.
Ververs de olie eens.
Doe dit met een paar duizend kilometer opnieuw en vervang dan ook de oliezeef.
Dit om alle inwendige vervuiling goed uit de bak te krijgen.
Antonio.
En dan vooral vervuilde olie en ook het inwendige van de bak.
Ververs de olie eens.
Doe dit met een paar duizend kilometer opnieuw en vervang dan ook de oliezeef.
Dit om alle inwendige vervuiling goed uit de bak te krijgen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 sep 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hoi Antonio
Bedankt voor deze informatie.
Ik kijk nog even hoe alles verloopt en wat de garage waar hij in onderhoud geweest is zegt.
We hebben het niet breed dus ik moet even uitkijken dat ik niet allerlei dure dingen ga laten doen die het probleem niet oplossen .
Ik heb dit al 2 maal gedaan met auto's met als resultaat dat ze half gerestaureerd alsnog naar de sloop gingen met voor honderden euro's aan nieuwe onderdelen.
Ik heb begrepen dat het verversen van de olie en zeef van een automaat een kostbare aangelegenheid is (en dan nog 2 keer achter elkaar) dus ik ga eerst nog eens babbelen met de garage van de verkoper en de verkoper zelf want ik heb meerdere emails waarin hij de auto de hemel in prijst dus er moet toch iets te ondernemen zijn dat hij een deel van de aanschafprijs terug geeft of in ieder geval iets mee betaald aan het oplossen van de ellende waar hij mij bewust of onbewust mee opgezadeld heeft.
Ik heb inmiddels ook ontdekt dat de motor af en toe met koud starten even kortstondig tikt of rateld dus wat dat nu weer is ?.
groetjes uit geleen
Ferry
Bedankt voor deze informatie.
Ik kijk nog even hoe alles verloopt en wat de garage waar hij in onderhoud geweest is zegt.
We hebben het niet breed dus ik moet even uitkijken dat ik niet allerlei dure dingen ga laten doen die het probleem niet oplossen .
Ik heb dit al 2 maal gedaan met auto's met als resultaat dat ze half gerestaureerd alsnog naar de sloop gingen met voor honderden euro's aan nieuwe onderdelen.
Ik heb begrepen dat het verversen van de olie en zeef van een automaat een kostbare aangelegenheid is (en dan nog 2 keer achter elkaar) dus ik ga eerst nog eens babbelen met de garage van de verkoper en de verkoper zelf want ik heb meerdere emails waarin hij de auto de hemel in prijst dus er moet toch iets te ondernemen zijn dat hij een deel van de aanschafprijs terug geeft of in ieder geval iets mee betaald aan het oplossen van de ellende waar hij mij bewust of onbewust mee opgezadeld heeft.
Ik heb inmiddels ook ontdekt dat de motor af en toe met koud starten even kortstondig tikt of rateld dus wat dat nu weer is ?.
groetjes uit geleen
Ferry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Hoi Ferry,
de bakolie verversen hoeft geen dure aangelegenheid te zijn, je hoeft er namelijk niet mee naar een dealer.
als je een beetje handig bent kan je het zelf doen, en anders kan je ook bij een merkloze garage terecht (geen kwikfit), die vaak een stuk goedkoper zijn dan de dealer. De olie op zich kost een paar tientjes, de filtere weet ik zo niet.
de bakolie verversen hoeft geen dure aangelegenheid te zijn, je hoeft er namelijk niet mee naar een dealer.
als je een beetje handig bent kan je het zelf doen, en anders kan je ook bij een merkloze garage terecht (geen kwikfit), die vaak een stuk goedkoper zijn dan de dealer. De olie op zich kost een paar tientjes, de filtere weet ik zo niet.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 sep 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hoi eelco
Oke dat wist ik niet want ik dacht dat het nogal een specialistisch karweitje was.
Ik heb bij een automaten specialist geinformeerd en die komen incl. zeef tussen de 100 en 120 euro uit en om nou na een paar duizend kilometer weer 100 euro er uit te laten lopen
Zelf kan ik zoiets niet, mijn autotechniek houd een beetje op bij het verwisselen van een luchtfilter.
Ferry
Oja kwikfit blijf ik liever uit de buurt die hebben me al een paar keer bedonderd en zoals vaak op tv te zien was ben ik daar niet de enige in.
Oke dat wist ik niet want ik dacht dat het nogal een specialistisch karweitje was.
Ik heb bij een automaten specialist geinformeerd en die komen incl. zeef tussen de 100 en 120 euro uit en om nou na een paar duizend kilometer weer 100 euro er uit te laten lopen

Zelf kan ik zoiets niet, mijn autotechniek houd een beetje op bij het verwisselen van een luchtfilter.
Ferry
Oja kwikfit blijf ik liever uit de buurt die hebben me al een paar keer bedonderd en zoals vaak op tv te zien was ben ik daar niet de enige in.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 2
- Berichten: 2824
- Lid geworden op: 30 sep 2004
- Laatste bezoek: 30 jul 2017 19:22
- Actief als: particulier
- Locatie: Emmeloord
Helaas kan het vervangen van de bakolie bij deze automaat niet zelf gebeuren.
Het vullen moet gebeuren volgens een bepaalde procedure welke met een Renault testkast (XR-25) gevolgd moet worden.
Het kan zijn dat dit ook met andere testapparatuur kan maar zelf doen gaat helaas niet.
Mijn advies om de olie een tweede keer te verversen binnen een paar duizend kilometer heeft te maken met het vuil wat nog in de bak zelf zit wat dan eruit gespoeld wordt.
Dit kan na verloop van tijd dezelfde storingen weer geven, vandaar een tweede keer verversen.
Antonio.
Het vullen moet gebeuren volgens een bepaalde procedure welke met een Renault testkast (XR-25) gevolgd moet worden.
Het kan zijn dat dit ook met andere testapparatuur kan maar zelf doen gaat helaas niet.
Mijn advies om de olie een tweede keer te verversen binnen een paar duizend kilometer heeft te maken met het vuil wat nog in de bak zelf zit wat dan eruit gespoeld wordt.
Dit kan na verloop van tijd dezelfde storingen weer geven, vandaar een tweede keer verversen.
Antonio.
Renault, a way of life!
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
-------------------------------------------------------------------------------------
Mijn auto's: R5 GTS Fashion '89, R5 GTX '87.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 4
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 23 sep 2007
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
Hoi Antonio
Ik had inderdaad begrepen dat daar speciale apparatuur bij nodig is.
Ik heb geinformeerd bij www.barttransmission.nl in Heerlen en die rekenen tussen de 100 en 120 euro en dit inderdaad ivm het eventueel een keer extra verversen om alles uit de motor te krijgen.
Ik denk dat ik de gok maar neem want al gaan niet alle klachten misschien weg, als het nodig is dan moet het gebeuren want ze vertelde me daar ook al dat een hoop garages verzuimen de olie op tijd te vervangen en dat ze eigenlijk leven van de gevolgen daar van (bak revisie incl. in/uit bouwen afstellen 2600 euro).
Ik laat nog wel een berichtje achter als dit gebeurt is en wat het resultaat er van is.
Ferry
Ik had inderdaad begrepen dat daar speciale apparatuur bij nodig is.
Ik heb geinformeerd bij www.barttransmission.nl in Heerlen en die rekenen tussen de 100 en 120 euro en dit inderdaad ivm het eventueel een keer extra verversen om alles uit de motor te krijgen.
Ik denk dat ik de gok maar neem want al gaan niet alle klachten misschien weg, als het nodig is dan moet het gebeuren want ze vertelde me daar ook al dat een hoop garages verzuimen de olie op tijd te vervangen en dat ze eigenlijk leven van de gevolgen daar van (bak revisie incl. in/uit bouwen afstellen 2600 euro).
Ik laat nog wel een berichtje achter als dit gebeurt is en wat het resultaat er van is.
Ferry
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 134 Weergaves
-
Laatste bericht door mechanic
-
- 2 Reacties
- 563 Weergaves
-
Laatste bericht door Liuwinne
-
- 1 Reacties
- 479 Weergaves
-
Laatste bericht door IanMoone
-
- 51 Reacties
- 13174 Weergaves
-
Laatste bericht door maarten916
-
- 0 Reacties
- 191 Weergaves
-
Laatste bericht door Jan van Egmond
-
- 2 Reacties
- 140 Weergaves
-
Laatste bericht door Carracio