hallo allen
als ik de auto start springt na 1 a 2 sec het display op phone , enkele jaren geleden is dit ook gebeurd uiteindelijk is dit weer verdwenen, de oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen (er zit bij mij geen telefoon ingebouwd)
bestaat er ergens een schakelaar die misschien omspringt/sluiting maakt ?
het blijft staan op phone wat ik ook probeer aan uit zetten radio etc functioneert allemaal niet, navigatie hetzelfde
niets reageert
navigatie en radio vallen tegelijk uit is dat ook daadwerklijk het geval bij een ingebouwde telefoon via dit systeem ?
gaarne jullie mening en evt oplossing
vorige keer ben ik met deaarding bezig geweest van het systeem , maar nu denk ik toch meer aan een of andere schakeling/sluiting binnen het systeem
groet rob
phone schakelaar
-
robm
Topic author - lid

- Actief als: particulier
-
rinia
- Lid

- Actief als: particulier
Re: phone schakelaar
Hallo Rob,
ik heb zelf ook geen telefoon in de auto. Wanneer het systeem phone geeft, is bij mij het contact uit zetten voldoende
om weer terug te keren naar gewone weergave.. Het instructie boekje geeft aan dat het systeem vanzelf terug zou gaan,
dat werkt dus bij niet.Ik denk niet dat er een bepaalde schakelaar voor is. Heb je geprobeert te resetten door met de
afstandsbediening van de radio te werken en/of de accu los te maken?
Wel heb ik gemerkt dat wanneer iemand zijn of haar sleutel met a.b. gebruikt,t.b.v. een andere auto, mijn auto op phone gaat en soms ook op slot. Kennelijk is het dezelfde frequentie die ook de stand phone oproept, echter de originele a.b. van de Avantime werkt met infrarood, dus dat kan het niet zijn. Hier schiet mijn electronica kennis te kort.
Succes en laat even weten of/hoe je eruit bent gekomen. Jan
ik heb zelf ook geen telefoon in de auto. Wanneer het systeem phone geeft, is bij mij het contact uit zetten voldoende
om weer terug te keren naar gewone weergave.. Het instructie boekje geeft aan dat het systeem vanzelf terug zou gaan,
dat werkt dus bij niet.Ik denk niet dat er een bepaalde schakelaar voor is. Heb je geprobeert te resetten door met de
afstandsbediening van de radio te werken en/of de accu los te maken?
Wel heb ik gemerkt dat wanneer iemand zijn of haar sleutel met a.b. gebruikt,t.b.v. een andere auto, mijn auto op phone gaat en soms ook op slot. Kennelijk is het dezelfde frequentie die ook de stand phone oproept, echter de originele a.b. van de Avantime werkt met infrarood, dus dat kan het niet zijn. Hier schiet mijn electronica kennis te kort.
Succes en laat even weten of/hoe je eruit bent gekomen. Jan
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
Valkenet
- Gerespecteerd lid

Re: phone schakelaar
Hoi Rob,
Weet je zeker dat er geen carkit in jouw auto zit.
Mogelijk heeft de vorige eigenaar dit ingebouwd en weet je dit niet.
Zoals je verteld den…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
Weet je zeker dat er geen carkit in jouw auto zit.
Mogelijk heeft de vorige eigenaar dit ingebouwd en weet je dit niet.
Zoals je verteld den…login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 6 niet getoonde antwoorden
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Statistieken
- Laatste bericht
-
-
Reacties: 0
Weergaves: 619 -
Laatste bericht door Krieckebiers
22 mei 2025 13:00
-
-
Gezocht: schakelaar centrale vergrendeling Twingo uit 2002.
door natuwes » 30 jun 2025 16:38 » in Onderdelen en accessoires gezocht -
Reacties: 4
Weergaves: 794 -
Laatste bericht door natuwes
19 jan 2026 17:19
-
-

-
Reacties: 2
Weergaves: 503 -
Laatste bericht door Edwin dCi
18 nov 2025 18:47
-
-
Stuurkolom schakelaar ruitenwissers
door Charlotte_c » 28 feb 2026 18:36 » in Elektrische en elektronische systemen -
Reacties: 3
Weergaves: 253 -
Laatste bericht door nikk
07 mar 2026 11:54
-