phone schakelaar

Stel hier de vragen die technisch uitsluitend met de Avantime te maken hebben
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

phone schakelaar

Bericht door robm »

hallo allen

als ik de auto start springt na 1 a 2 sec het display op phone , enkele jaren geleden is dit ook gebeurd uiteindelijk is dit weer verdwenen, de oorzaak heb ik nooit kunnen achterhalen (er zit bij mij geen telefoon ingebouwd)
bestaat er ergens een schakelaar die misschien omspringt/sluiting maakt ?
het blijft staan op phone wat ik ook probeer aan uit zetten radio etc functioneert allemaal niet, navigatie hetzelfde
niets reageert
navigatie en radio vallen tegelijk uit is dat ook daadwerklijk het geval bij een ingebouwde telefoon via dit systeem ?
gaarne jullie mening en evt oplossing
vorige keer ben ik met deaarding bezig geweest van het systeem , maar nu denk ik toch meer aan een of andere schakeling/sluiting binnen het systeem

groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

rinia
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 82
Lid geworden op: 01 feb 2009 10:05
Actief als: particulier

Re: phone schakelaar

Bericht door rinia »

Hallo Rob,
ik heb zelf ook geen telefoon in de auto. Wanneer het systeem phone geeft, is bij mij het contact uit zetten voldoende
om weer terug te keren naar gewone weergave.. Het instructie boekje geeft aan dat het systeem vanzelf terug zou gaan,
dat werkt dus bij niet.Ik denk niet dat er een bepaalde schakelaar voor is. Heb je geprobeert te resetten door met de
afstandsbediening van de radio te werken en/of de accu los te maken?
Wel heb ik gemerkt dat wanneer iemand zijn of haar sleutel met a.b. gebruikt,t.b.v. een andere auto, mijn auto op phone gaat en soms ook op slot. Kennelijk is het dezelfde frequentie die ook de stand phone oproept, echter de originele a.b. van de Avantime werkt met infrarood, dus dat kan het niet zijn. Hier schiet mijn electronica kennis te kort.
Succes en laat even weten of/hoe je eruit bent gekomen. Jan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: phone schakelaar

Bericht door Valkenet »

Hoi Rob,

Weet je zeker dat er geen carkit in jouw auto zit.
Mogelijk heeft de vorige eigenaar dit ingebouwd en weet je dit niet.
Zoals je verteld denk ik dat hij met Bluetooth werkt. Probeer met je telefoon ens contact te zoeken, mogelijk kom je er dan achter.

Wat je andres nog kunt proberen is om je Bluetooth op je telefoon uit te zetten.

Er zit geen telefoonknop in de Avantime. De carkit aansluitingen zitten onder je armsteun.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: phone schakelaar

Bericht door robm »

hallo Jan en martin

ik heb al van alles geprobeerd, er heeft ooit een carkitt ingezeten , misschien dat die daarop wat sluiting maakt ?
ik heb alles bekeken maar kan niets vinden ergens maakt er iets sluiting , wellicht in een of andere stekker verbinding , maar waar moet ik gaan zoeken , voor als nog wil ik niet het gehele dashboard eraf gaan slopen als ik het ook op een ander manier kan oplossen
mijn vraag is kan het bij het bij die carrkit dat ook het navigatie scherm uitgeschakeld wodrt , vlgs het boekje gaat gewoon
de radio op mute en navigatie blijft gewoon aan ,

groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Valkenet
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 2
Berichten: 1628
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:40

Re: phone schakelaar

Bericht door Valkenet »

Hoi Rob,


Hoe het bij jouwzit weet ik niet. In mijn Avantime heb ik zelf een carkit ingebouwd en daar gaat alleen de radio op mute en de navigatie blijft gewoon door gaan.
Einde gesprek gaat de radio weer gewoon aan.

Heb je al onder de armsteun gekeken,? Als de mute draad dar contact makt is dat mogelijk de oorzaak.

Groet Martin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: phone schakelaar

Bericht door robm »

hoi martin

heb je nog een ander idee, waar zou ik nog kunnen zoeken, dat is het niet in de middenconsole
wordt het toch het gehele dasboard eruit halen, of maar een simpele tomtom erin zetten die navigatie moet ik toch kunnen
afkoppelen op een of andere maniet en dan zien of de radio het nog doet of andersom
weet je hoe dat gekoppeld is, heb je nog een schema hiervan, als je eens tijd hebt.......
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

matramurena
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 318
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:21
Actief als: particulier
Locatie: Oud-Vossemeer
Contacteer:

Re: phone schakelaar

Bericht door matramurena »

Lijkt mij dat je wellicht kunt proberen om de "mute" ingang van de radio eens af te koppelen. Als deze geen signaal aan de radio geeft mag hij nooit in de phone-stand springen. Ik weet niet of deze onder de bijrijdersstoel of achter de head-unit zit, maar het is het proberen waard.
1983 Matra Murena 3.0 V6
1999 Matra Grand Espace 3.0 V6
2003 Matra Avantime 2.0 turbo Expression

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

RichTrip
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3309
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:35
Actief als: particulier
Locatie: Overijssel

Re: phone schakelaar

Bericht door RichTrip »

Je moet inderdaad eens proberen ader A3 te onderbreken, zie voor de lokatie onderstaande foto;
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nu: Twingo II 1.6 16V Renault Sport Gordini CUP 2011 Bleu Malte (TERNT)
Ex: Twingo II 1.2 16V Dynamique 2011 Rouge Dyna (TENNJ)
Ex: Grand Scenic 2.0 16V Serié Limiteé Tech Line LPG-G3 2006 Gris Beige (TEC66)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
robm
lid
lid
Posts in topic: 4
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 okt 2005 20:07
Actief als: particulier
Locatie: limburg

Re: phone schakelaar

Bericht door robm »

phone schakelaar, is zowaar uitgeschakeld, de radio functioneert weer naar behoren helaas de navigatie nog niet kunnen
herstellen. oorzaak lag ergens in stekkerverbindingen in middenconsole, wellicht door oververhiting versnellingsbak
vlgs bevriende garagahouder. Het is wellicht mogelijk de navigatie ook aan de praat te krijgen , maar dan moet het het gehele zaakje uitgebouwd worden . nu heb ik het kunnen oplossen voor €100,
(er zat ergens dus een oude telefoonsysteem in dat is verwijderd, maar dat was niet het enige probleem )
nu ga ik maar op zoek naar een simpel navigatiesysteem dat ik op een of andere manier kan plaatsen
verder is de autogekeurd en steekproef ook oke, geen enkel probleem behalve iets slijt in het remsysteem(remschoenen?)
dus nog maar even doorrijden
groet rob

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht