Is er iemand die mij kan adviseren over het volgende: Bij het langzaam nemen van een korte bocht (b.v. een rondtonde) piepen de achterwiellagers van mijn camper. Het betreft een camper op het onderstel van een Renault Master met een ALKO chassis (b.j. 2006)
Wat is hier aan te doen, moet ik me zorgen maken of valt het wel mee?. Tijdens normaal rechtuit rijden hoor ik niets, de lagers worden niet warmer voor zo ver ik kan beoordelen. De camper is nu nog in de garantie en ik vrees dat als de achterwiel lagers vervangen moeten worden dat dit nog al een schadepostje zal zijn.
Bedankt, Hans
Piepende achterwiel lagers
-
Hans Leeuwestein
Topic author - 4-posting-stubborn

-
ArjanS
- Lid

- Actief als: particulier
Zou idd heel goed kunnen zijn dat de lager niet voldoende gesmeerd worden.
Je hebt nog garantie dus gewoon terug ermee. Wanneer je binnen garantieperiode het probleem meld, en ze lossen het niet binnen de garantie periode op, blijft garantie daarop wel van toepassing.
Je hebt nog garantie dus gewoon terug ermee. Wanneer je binnen garantieperiode het probleem meld, en ze lossen het niet binnen de garantie periode op, blijft garantie daarop wel van toepassing.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
-
WillemS
- Gerespecteerd lid

- Actief als: particulier
Als een lager piept dan is het droog! Kan ook nog zijn dat er teveel speling zit waardoor de remtrommel aanloopt bij het bochtje nemen. Terug naar de …login om de rest van dit onderwerp te kunnen lezen.
| Link: | |
| BBcode: | |
| HTML: | |
| Hide post links |
Dit onderwerp heeft nog 1 niet getoond antwoord
Je moet ingelogd zijn om de reacties in dit onderwerp te kunnen bekijken. Inloggen kan met de naam --> gastlezer <-- , wachtwoord --> gast <--.Dit is om het dataverkeer veroorzaakt door robots te beperken,zo proberen we het forum gratis te houden.
Registreer Aanmelden
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in