Is er iemand die mij kan adviseren over het volgende: Bij het langzaam nemen van een korte bocht (b.v. een rondtonde) piepen de achterwiellagers van mijn camper. Het betreft een camper op het onderstel van een Renault Master met een ALKO chassis (b.j. 2006)
Wat is hier aan te doen, moet ik me zorgen maken of valt het wel mee?. Tijdens normaal rechtuit rijden hoor ik niets, de lagers worden niet warmer voor zo ver ik kan beoordelen. De camper is nu nog in de garantie en ik vrees dat als de achterwiel lagers vervangen moeten worden dat dit nog al een schadepostje zal zijn.
Bedankt, Hans
Piepende achterwiel lagers
-
Topic author - 4-posting-stubborn
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
-
- Lid
- Laatste bezoek: 20 apr 2017 16:06
- Actief als: particulier
Zou idd heel goed kunnen zijn dat de lager niet voldoende gesmeerd worden.
Je hebt nog garantie dus gewoon terug ermee. Wanneer je binnen garantieperiode het probleem meld, en ze lossen het niet binnen de garantie periode op, blijft garantie daarop wel van toepassing.
Je hebt nog garantie dus gewoon terug ermee. Wanneer je binnen garantieperiode het probleem meld, en ze lossen het niet binnen de garantie periode op, blijft garantie daarop wel van toepassing.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Als een lager piept dan is het droog! Kan ook nog zijn dat er teveel speling zit waardoor de remtrommel aanloopt bij het bochtje nemen. Terug naar de verkoper en garantie claimen. Laat het binnen de garantie oplossen!
Hide post links |
-
- Gouden Bahco
- Laatste bezoek: 17 mei 2025 22:17
Re: Piepende achterwiel lagers
Volgens mij hebben de masters al jaren geen trommelremmen meer achter. Een camper is ook iets zwaarder lijkt me, en kan hierdoor extra slijtage veroorzaken. Enige oplissing is nieuwe lagers laten monteren, gezien het geen lagers zijn die je kunt smeren.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut