Gescheurde achterasrubbers GS 2006

Alle overige technische vragen over de Scenic
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Frans_G.Scenic
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 154
Lid geworden op: 18 sep 2011 21:59
Actief als: particulier

Gescheurde achterasrubbers GS 2006

Bericht door Frans_G.Scenic »

Ik heb m'n wagentje waarvan ik dacht dat hij zo door de APK zou komen bij een (te) goedkope garage gebracht €9,95.
Nu hebben ze wel erg grondig gekeken...

Er is een gebroken achterveer geconstateerd, deze moet natuurlijk vervangen worden en is afkeur.
Maar ik heb ook een foto gekregen van een wat uitgedroogd achterasrubber, volgens de latere offerte gescheurd.
Dit is geen afkeur maar advies om ook te vervangen.
De gebroken veer is aan de linker zijde, heb ik niet gemerkt. Rechts hoor/voel ik soms wel wat alsof je over ribbeltjes rijd.
Zou dit door zo'n rubber kunnen komen?

Een goed stel veren is al naar mij onderweg, graag zou ik weten of deze eenvoudig zelf te vervangen zijn. De garage doet dit in 40 minuten, is het alleen de schokbrekers losschroeven? Maar die rubbers zijn toch wel een ander verhaal vrees ik.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

WillemS
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 6852
Lid geworden op: 04 okt 2009 11:49
Actief als: particulier
Locatie: Heemstede

Re: Gescheurde achterasrubbers GS 2006

Bericht door WillemS »

Veren breken bijna altijd vlak na de winter. Vaak zie je bij kruisingen en stoplichten de resten op straat liggen. Soms komt een klant binnen met de klacht van een kloink geluid op drempels, blijkt het gebroken deel in de veerschotel te liggen.
Zelf vervangen kan, pas wel op dat je de achteras niet in het midden opkrikt. Heb je geen ervaring met sleutelen en beschik je niet over een goede krik en steunen, laat het dan doen, veiligheid gaat voor je portemonnee!!!
Die rubbers kunnen wellicht nog wel mee, vervangen betekend met een pers uit- en inpersen. Het kan snel en dus meevallen maar ook wat tegenzitten. Laat anders een offerte uitbrengen voor alle werkzaamheden in een keer.
SUC6
mvg WillemS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht