Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Zit er een stroomdraadje aan ? Dan is dit de juiste rubriek
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Ik was van plan om een reservesleutel aan te laten maken voor mijn Megane Coupe. Bij de sleutelmaker kreeg ik te horen dat er geen transponder in de sleutel zit. Ik heb even de sleutel uit elkaar gehaald en er zit inderdaad geen transponder in. Op de auto zit echter wel een startonderbreker en ik gebruik deze sleutel telkens om de autoslot te ontgrendelen. Er zit dus een afstandbediening op de sleutel. De centrale vergrendeling doet het niet altijd goed, maar ik denk dat het niet aan de sleutel ligt, want na het vervangen van de batterijen gaan nog steeds niet alle deuren altijd op slot.
Vragen:
1. Hoe kan het zo zijn dat er geen transponder in de sleutel zit, terwijl de startonderbreking het gewoon doet?
2. Kan ik een kopie van mijn sleutel maken maar dan zonder afstandbediening, of zal ik dan in dat geval de auto niet meer kunnen starten door die startonderbreker?
Maar de auto start nu ook gewoon. Zou die transponder dan ergens anders zitten (in/bij de slot)? Want hij zit iig niet in de sleutel. Is het dus normaal dat er in mijn sleutel geen transponder zit?
In de sleutel hoort een RIFD transponder te zitten, zit deze er nu niet in, dan zal deze door de vorige eigenaar wellicht bij de antenne geplakt zijn die rond het slot zit. Of heeft de vorige eigenaar de startblokkering laten verwijderen(dat kon alleen bij wat oudere wagens, want nu zit deze IN de ECU en vroeger in een apart kastje.
mvg WillemS
p.s. als niet alle sloten op de AB reageren is wellicht dat betreffende slot defekt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
onze twingo 3 uit 2015 heeft een vervelend probleem, namelijk dat deze de ene keer wel, en de andere keer niet start.
ik heb het forum doorzocht, maar kon dit probleem niet vinden.
soms stap je in, drukt de koppeling en de rem in,...