Automaat geeft geen signaal af bij niet in parkeerstand

Versnellingsbakken, assen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, etcetera
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 17550

Automaat geeft geen signaal af bij niet in parkeerstand

Bericht door Verwijderd 17550 »

Wie heeft dit probleem ook al ervaren? Ik ben al twee keer vergeten mijn Captur dynamique in de parkeerstand te zetten waardoor deze van de oprit is gerold. Met alle gevolgen van dien; fikse schade!

De auto geeft geen enkel signaal af, ik kan gewoon de motor uitzetten, gaat geen rem op, terwijl de automaat niet in de parkeerstand staat. Vindt dit echt raar! Vorige automaten kon ik niet uitzetten bij geen parkeerstand.

Hoor graag reactie.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Re: Automaat geeft geen signaal af bij niet in parkeerstand

Bericht door TCe120ECD »

Bij mijn vorige auto, een peugeot, had ik ook de handrem niet aangetrokken (doe ik nooit). Door haast, in de N-stand in plaats van P-stand gezet en motor uit. Uitstappen en de zaak ingelopen. Bij terugkomst stond de auto half op de weg. Lijkt mij normaal bij de N-stand, dus nu extra alert.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 17550

Re: Automaat geeft geen signaal af bij niet in parkeerstand

Bericht door Verwijderd 17550 »

Auto stond in de D-stand en niet in de N-stand. Ook ik gebruik nooit de handrem. Maar ik vind het echt raar dat een automaat hiervoor niet beveiligd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
Verwijderd 17328

Re: Automaat geeft geen signaal af bij niet in parkeerstand

Bericht door Verwijderd 17328 »

Het spijt me dat ik dit schrijven moet, maar ik vind het topic eigenlijk overbodig en de daarop gestarte discussie zinloos.
Autorijden is nog steeds een serieuze zaak en al of niet routinematig verricht je bepaalde handelingen in de auto voordat je wegrijdt of voordat je de auto verlaat om veilig weg te kunnen rijden en/of de auto ergens te kunnen stoppen/parkeren.
Op het dashboard van de Renault Captur worden de schakelaanduidingen aangegeven in welke stand deze staat, dus zal je zien dat de schakelhandle in de N of in de D staat zet je deze eerst in P voordat je de auto verlaat. Dat is ook de handigste stand om de schakelhandle in te plaatsen voordat je de auto verlaat, want nu staat deze handle ook meteen in de goede uitgangspositie om de auto weer te kunnen starten, dat kan alleen in de P met de voet op de rem.
Verder is het verstandig om behalve de handle in de P-stand ook op een hellend vlak de handrem aan te trekken, dat ontlast meteen het blokkeermechanisme van de P-stand.
Bij een schakelauto zie je geen aanduiding in welke stand deze staat, maar dan zet je de auto of in de vrij én op de handrem of je zet de motor uit en laat de versnelling in een bepaalde stand staan en eventueel extra op de handrem bij een hellend vlak.
Ik rijd al bijna 35 jaar alleen automaat en heb altijd alleen de aanduiding van de pook óf bij de pook zien staan of op het dashboard en nog nooit een ingebouwde waarschuwing meegemaakt dat de pook in een bepaalde stand staat, behalve de laatste jaren de waarschuwing, dat als je de auto wilt starten, deze niet in de P-stand staat.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Automaat geeft geen signaal af bij niet in parkeerstand

Bericht door Brakb »

ben het wel een beetje met capturbo eens...........oeps.
Bij een schakel auto moet je ook de auto in de 1 zetten of de handrem erop.
Dit is onze eerste automaat en we wennen ons ook aan om in de auto in P te steen.

Is wel wennen
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Burg
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 287
Lid geworden op: 19 mei 2008 17:46
Actief als: particulier

Re: Automaat geeft geen signaal af bij niet in parkeerstand

Bericht door Burg »

Ik ben het helemaal eens met CAPTURBO. Zowel in een schakelauto en een automaat ben je er zelf bij met wat je doet. Er is een parkeerstand maar dat betekent niet dat je hem erin moet zetten als je de auto stil zet, dat maak je helemaal zelf uit.
20 oktober 2022, Renault Captur Intens E-Tech hybrid 145, Two-tone White/noir,

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht