Myrenault: R-Link niet in menu

De R-Link zit in alle nieuwere Renaults. Lees hier waar anderen tegen aan lopen, of plaats zelf iets
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door seegersj »

Beste mensen,
Sinds 2 weken in bezit van een nieuw Captur. Daarvoor reed ik een Scenic.
Sinds 2010 ben ik aangemeld bij myrenault. In de beginne dus met de Scenic.
Na ontvangst van mijn Captur myrenault ingedoken. De (ingeruilde) Scenic stond nog altijd vermeld, maar nog niet de Captur. Opvoeren van de Captur kon niet omdat hij al bekend was (maar niet zichtbaar).
De Scenic uit myrenault verwijderen maakte de Captur automatisch zichtbaar.

Het echte probleem is dat er negens een link naar R-Link in het menu staat. De dealer weet geen oplossing. Renault, door de dealer hierover gebeld, adviseerde de Captut te verwijderen en weer aan te melden. Dat was ook mijn gedachte oplossing.
Helaas, er is nog altijd geen R-link in het menu. De dealer gaat er nog achteraan.
Ik heb ook Renault gemaild m.b.v. een link in het menu, maar zoals zo vaak eindigt dit soort mails in een inbox van een niet bestaande helpdesk-figuur.

Zelf al eens gedacht aan het verwijderen van mijn myrenault profiel en e.e.a. van vooraf aan weer opbouwen. Ik kan echter niet vinden hoe ik dat zou moeten doen.

Iemand ervaring met dit probleem, en liever een oplossing hiervoor?

Bij voorbaat dank.

Jo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Willem Z
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 dec 2013 18:30
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door Willem Z »

Dit probleem bestaat al zeker 5 weken. Heb drie keer een mail hierover gestuurd en vandaag een reactie gehad.
Het is bekend en er wordt hard aan gewerkt, aldus de reactie.
Captur TCI 90 Dynamique Ivore/Noir Etoilé

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door seegersj »

Zojuist nog eens gekeken. R-link staat er nu bij. Mogelijk zijn de problemen nu opgelost.
Groeten, Jo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door EjT64 »

Hallo, ik heb sinds twee weken een nieuwe Captur met R-link.
De informatieverstrekking over de voortgang via Myrenault verliep tot dusver vlekkeloos. Maar ik heb nog geen R-link in het Myrenault menu.

Ik heb hier ergens gelezen dat het soms helpt om de Captur te verwijderen uit Myrenault en daarna weer in te voeren.
Wordt dan bedoeld alleen de auto te verwijderen of het hele account?
Vraag me af wat ik het beste kan doen: zelf in Myrenault dit uitproberen of contact opnemen met de dealer (of met RN)?
Iemand advies?
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
seegersj
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 70
Lid geworden op: 25 feb 2014 00:49
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door seegersj »

Bedoeld werd alleen de Captur uit myrenault te verwijderen. Volgens mij heeft dat alleen zin als er al een vorige auto in myrenault stond. Als zowel de myrenault account als de captur nieuw zijn in myrenault zal er door verwijderen en toevoegen van de captur niets veranderen. Mogelijk heeft het tijd nodig omdat Renault nog iets moet doen.
Zelf heb ik via de myrenault website een vraag hierover aan Renault gesteld. De dag nadat Rlink er opeens was ontving ik een email dat men geen probleem kon vinden. Maar misschien was dat wel de oplossing.
Mijn dealer kon niet helpen. Ze hebben wel Renault gebeld en het advies was: verwijder de captur en voeg hem weer toe. Je kunt het altijd even proberen.
Succes!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door Theo-R-link »

Blijven aandringen bij renault. Elke dag opnieuw. Dan doen ze het zelf wel. Ook bij uw dealer vragen of alles geactiveerd is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door Theo-R-link »

Ik weet het nog straffer: na mijn dagelijkse mails stond R-Link in My Renault, maar is nu terug verdwenen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door Theo-R-link »

Ondertussen weer OK. Dealer schijnt in heel dat proces een voorname rol te (kunnen) spelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

EjT64
Lid - en hoppa, logo 2
Lid - en hoppa, logo 2
Posts in topic: 2
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 dec 2013 00:30
Actief als: particulier
Locatie: Midden NL

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door EjT64 »

Ondertussen mijn Captur verwijderd en weer toegevoegd, en hoera, R-Link staat in het menu erbij! Hoefde de dealer dus niet in te schakelen.

Nu nog uitvinden hoe het allemaal werkt, want erg gebruiksvriendelijk lijkt het niet...
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door Theo-R-link »

Heb je al internet? dat kan je zien als je E-mail of 'het weer' probeert. Als je daar krijgt 'dienst niet beschikbaar' wil het zeggen dat de dealer dat nog niet geactiveerd hebt. Pas dan kan je alle, soms plezierige, soms nutteloze, dingen van je R-link uit proberen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door FrankV »

Ik heb sinds afgelopen vrijdag een nieuwe Captur met R-Link.
Mijn Captur staat met alle juiste gegevens in My Renault, maar ik vind daar niets van de R-Link terug (Store of Toolbox).

Wat kan ik nu het beste doen? Even een paar weken geduld aangezien Renault Nederland wat moet doen? Of de Captur uit My Renault verwijderen en opnieuw aanmelden?
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Uncles
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 1
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2014 20:03
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door Uncles »

FrankV, ik heb mijn auto nog niet opgehaald (morgen) maar Rlink stond er ook nog niet bij, terwijl ik alles wel had afgerond in Myrenault.

Ik heb net de auto verwijdert en opnieuw aangemeld. Rlink staat er nu wel tussen, dat zou dus ook bij jouw moeten helpen.
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique, Two-tone Arizona/Noir Etoilé
Besteld: 08-02-14/Geproduceerd: 11-04-14/Aankomst DC NL: 28-04-14/Aankomst Dealer: 01-05-14/Aflevering: 07-05-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door FrankV »

Aha, dank je. Dat zal ik dan ook maar proberen.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door Theo-R-link »

Volgens mij is het jouw dealer die dat moet activeren! Ook voor internet is dat zo! Bellen maar dus.
µ

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 3
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door FrankV »

Auto verwijderd uit MyRenault en daarna weer toegevoegd, en inderdaad zijn daarna de R-Link opties beschikbaar. Alle services van Renault en TomTom zijn zichtbaar en geactiveerd.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Theo-R-link
lid
lid
Posts in topic: 6
Berichten: 907
Lid geworden op: 12 jan 2014 15:52
Actief als: particulier

Re: Myrenault: R-Link niet in menu

Bericht door Theo-R-link »

Na ongeveer twee maand normaal, is mijn R-link weer uit My Renault verdwenen! Hoe kan dat?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht