Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik kan al sind enkele dagen geen verbinding maken met internet en dus ook geen live services en geen Coyote.
Wanneer je gaat kijken naar verbinding maken zegt hij alleen maar verbinding maken en niet verbonden.
Is dit iets wat bij mij in het systeem fout zit of zijn er meerdere mensen die dit hebben??
Volgens RN ligt de Server er uit in Frankrijk maar ik weet niet of dat het is bij wie staat hij wel verbonden??
Dit had je ook al in het topic R-Link gepost!
Je bent nu alleen wat duidelijker in je probleemomschrijving.
Bij mij geen enkel probleem bij de live service van TT.
Verder ook geen bijzonderheden met R-Link.
Misschien een probleem zoals wimmoltje?
Hoop het overigens niet voor je...
Ik heb vanaf de levering geen verbinding met internet. Na al het mogelijke te hebben onderzocht ligt het probleem inmiddels via mijn dealer en RN bij Renault Frankrijk. We wachten af.
Bij mij was er ook geen internet na een hoop, onnauwkeurig beantwoordde, contacten met Renault ben ik naar mijn dealer gegaan. Blijkt dat die dat moet activeren! Nu OK dus.
door Willem Z » Za Jan 25, 2014 6:52 pm
Ik heb vanaf de levering geen verbinding met internet. Na al het mogelijke te hebben onderzocht ligt het probleem inmiddels via mijn dealer en RN bij Renault Frankrijk. We wachten af.
Je kunt afwachten vanuit de geruststellende gedachte dat je niets mist.
Tenminste als je een smartphone hebt/gebruikt.
Die kan wat R-Link over Internet kan n.l. vele malen beter en goedkoper.
Dat laatste is natuurlijk juist, maar eigenlijk verkoopt Renault met R-Link een dure olifant. Je denkt dat beest kan veel, maar blijkt dat voor alles wat het kan apart moet betaald worden. Zover ik nu al begrijp 4 apart te betalen:
1) kaartupdates, 2)Live Services, 3)Coyote series, 4)Discovery pack
1 en 2 kan je eigenlijk niet missen de rest wel. Maar het blijft dus een dure lege doos!
Wat krijg je eigenlijk gratis? Handsfree bellen (zover ik begrijp) en een kaart die verouderd is. En o ja, filmpjes, foto's en muziek afspelen.
Afgelopen week is onze Captur weer 2 1/2 dag voor onderzoek bij de dealer geweest. I.s.m. RN is alles weer opnieuw geinstalleerd en ik weet niet wat allemaal nog meer. Inmiddels een kleine 600 km gereden en tot heden kunnen wij met grote blijdschap mededelen dat ALLES WERKT. Na 4 maanden en 4 dagen zijn we in het bezit van een compleet werkende Captur. Ik wil nog wel melden dat ik alle keren een Captur als leenauto meekreeg en dat RN heeft toegezegd dat de gratis proefperiodes vanaf nu ingaan.
door Theo-R-link » Zo Mrt 23, 2014 3:44 pm
Dat laatste is natuurlijk juist, maar eigenlijk verkoopt Renault met R-Link een dure olifant. Je denkt dat beest kan veel, maar blijkt dat voor alles wat het kan apart moet betaald worden.
Klopt, maar het wordt pas echt irritant als blijkt dat de (dure) boel niet naar behoren werkt en er bijvoorbeeld geen toegezegde kaartupdates of actueel kaartmateriaal zijn/is...
Ik ben misschien te wantrouwig, maar ik vrees dat er een week nadat de gratis update is verlopen, we bericht zullen krijgen dat er nieuwe, te betalen kaarten zijn.
Je bent erg wantrouwig. Ik kan (uit ervaring sprekend) zeggen dat Renault echt wel wat coulanter is. Of we voor degenen die nog vanaf het begin een versie V.905 Europa kaart hebben een gratis update zullen krijgen moet de toekomst leren, maar een gedrag als wat jij (Theo-R-link) beschrijft, nee dat zie ik RN niet doen...
Wanneer ik negatief ben over de prijs van alle paketten, ben ik, nu alles nog gratis is, wel tevreden met mijn R-Link. Het enige wat ik niet in orde krijg is mijn adressen naar het telefoonboek sturen. Maar de verbinding is OK. Oorzaak hier zou kunnen zijn dat mijn smartphone niet compatibel is. (staat niet in de lijst) Voor de rest werkt NU alles voortreffelijk. Zelfs mail.
Hij moet bij mij wel geen rekening houden met 'laadpunten' (electrische autos) camera's (want die heb ik niet)
Ik heb een Benelux kaart V915, V5519. Wat dit wil zeggen weet ik niet. Ik weet niet hoe ik kan te weten komen of dit de laatste versie is. Ik weet al wel dat om R-link te gebruiken het bloed zweet en tranen kost. En de DEALER raadplegen. Ik denk dat de update van mijn kaart pas gekomen is nadat Internet werd ingeschakeld???
door Theo-R-link » Wo Mrt 26, 2014 10:37 am
Ik heb een Benelux kaart V915, V5519. Wat dit wil zeggen weet ik niet. Ik weet niet hoe ik kan te weten komen of dit de laatste versie is. Ik weet al wel dat om R-link te gebruiken het bloed zweet en tranen kost. En de DEALER raadplegen. Ik denk dat de update van mijn kaart pas gekomen is nadat Internet werd ingeschakeld???
Lees dit topic ook even: tomtom-kaartupdate-t16544.html
De recente Capturs zijn af fabriek met kaartversie 915 uitgelevert.
@Theo-R-Link
Ik bedoelde te zeggen dat als je je even inleest in het onderwerp R-Link, wat met jouw nick niet onlogisch is, je zou kunnen weten dat er nooit updates zijn geweest voor de kaartsoftware van R-Link. Kortom wat er bij jou (en mij) aan kaart materiaal op staat is af fabriek. Jij hebt de laatste die Renault levert.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
wij hebben een renault kadjar uit 2016 met rlink2 erin.
alleen heeft deze geen camera erin zitten
is het mogelijk om deze achteraf erin te bouwen en te activeren?
ik zal op alli ook wel een setje met kabels of gaat dit niet werken.
Ik wil de meldigen van de verlopen abonnementen verwijderen uit het scherm van de Rlink. Elke keer als ik de auto opnieuw start, dan staan er echter wederom 16 meldingen.... hoe verwijder ik die permanenent?
Hoi,
Ik heb een megane 2018 (bose versie) en mijn rlink 2 kan niet meer updaten. Tevens weigert hij de iphone 14 te herkennen via een kabel.
Nu wil ik de navigatie software gaan update, volgens mijn renault garage, moet ik dat via de officiele...
Ik heb een update (Versie 11.25) gekocht voor mijn Captur uit 2017 maar deze geeft een foutmelding als ik deze in de auto plaats.
Als ik het goed begrijp komt dit door mijn Rlink niet up te date zou zijn en geen sd-kaart van 16GB kan lezen....
Bij mijn Renault Talisman uit 2017 start plotseling het multimediascherm in de middenconsole niet meer op.
Wat ik ook doe, hij reageert nergens op. Het gevolg is dat mijn radio, navigatie, parkeersensoren en...