Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Ik ben van plan slotbouten te bestellen voor de nieuwe velgen onder de Captur en vraag me af of iemand reeds ervaring heeft met McGard, Kleeblatt of Tpi? Zijn er nog andere goede merken om rekening mee te houden?
Daarnaast ben ik nieuwsgierig of iemand het type bout en lengte weet? Dit kan ik vinden op het internet maar geen idee of dit klopt: M12, 1.5x22 (standaard Renault)
Daarnaast zie ik allerlei verschillende lengte maten staan die waarschijnlijk te maken hebben met de dikte van de velg en genoeg draadlengte hebben om goed vast te zitten? Maar geen idee wat hier nu benodigd is omdat me auto woensdag pas komt
Iemand tips of ideeën hoe je dit het best kan vaststellen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur Energy TCe 90 S&S Dynamique
Two-tone Gris Casiopée/Noir. Zipper Bekleding Noir, Rubber Matten.
Clio 4 armleuning, Pack Style 1, Pack City Camera 2, Park Sensors Back & Front.
Skidplates Back & Front, 17" Diamantee Noir, 18" ZCW Angel Black, Privacy glass.
Geen ervaring met de merken die jij noemt, maar onze dealer heeft deze er op gezet.
Je zou dan denken dat de maat M12x1.5 is?
Of de dealer heeft een ander doosje geleverd
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
JanssenB schreef:Geen ervaring met de merken die jij noemt, maar onze dealer heeft deze er op gezet.
Je zou dan denken dat de maat M12x1.5 is? Of de dealer heeft een ander doosje geleverd
Ah, top JanssenB, dat merk heb ik inderdaad ook gezien bij http://www.wielslotenshop.nl/index.html denk ik. M12x1.5 25MM lang werk dus op de lichtmetalen velg van Renault. Dank je wel voor de tip!
Skidplates Back & Front, 17" Diamantee Noir, 18" ZCW Angel Black, Privacy glass.
WillemS schreef:Draai er gewoon 1 bout uit en ga daarmee naar een automaterialenzaak.
mvg WillemS
Dank je wel Willem, dat ga ik van de week zeker doen, maar wilde kijken of ik voor die tijd al duidelijk kan krijgen wat ik nodig heb en daar op anticiperen.
Weet niet of je dat merk van mij moet kiezen.
De eerste dag lag het metalen kapje, wat over de slot bout heen zit, al naast de auto.
Heb 'm er toen weer stevig opgedrukt.
Nu een half jaar later zitten ze er nog steeds op, dat wel.
Misschien had de dealer 'm niet goed aangedrukt.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort.Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Die slotbouten van Renault zelf trokken bij mijn vorige GSIII op niks ....
Nu van het merk "RAD" en geen problemen !
De lengte van de slotbouten kan overigens afwijken van de originele "lengte" , heb dit zelf vastgesteld .
( maar het kon geen kwaad , heb dit zelfs al eens in een topic hier op het forum nagevraagd )
Helaas gaat het niet helemaal goed, vandaag mijn bestelling ontvangen van de firma Promaxx en zitten er in de doos M14x1.50 Ter op de bon netjes M12x1.50 staat. Jammer, morgen maar weer bellen en retourneren. Hopelijk lukt het ze dit voor vrijdag te regelen en om te ruilen. (dan heb ik een afspraak bij de velgen boer)
Ik zou de boutlengte niet teveel laten afwijken van de originele maat (22 tot 24 mm).
Een te lange bout ruïneert de binnenkant van je remtrommel. En waarom zou je. Iedere grossier of bandenhandel kan zo een correct setje leveren.
Captur 1.5 dCi Dynamique Orange Arizona/Ivoire
bekleding noir/orange
Pack City Camera
Pack Style
premiummatten orange
Une voiture tres agréable.
km-stand ca. 196.000
Ook in de stal: Mercedes-Benz GLC250
Vandaag met het extra bedrag van de accessoirescheque voor de update van TomTom slotbouten laten installeren van Renault (€45,50). Keurig verzorgd en opbergdoosje erbij. M12x1.50, Lengte 24MM, KE-60°
Renault Captur Energy TCe 90 Intens Two-tone Gris Platine / Noir Etoilé
Interieur Harmonie Noir
Metallic lak, Easy Life Pack, Pack Premium, Panoramisch Vast Glazen Dak.
Besteld 16-06-2018, geleverd 23-06-2018
@Balsky:
Dan wordt je wel beduveld, want die slotbouten hoeven niet meer dan de helft van dat bedrag te kosten. Snel afbestellen en even goed "googelen".
Of het moet inclusief montage zijn, maar is eenvoudig zelf aan te brengen of anders een 'handige buurjongen'.
Hoe zit dat nu met die slotbouten, de maat is M12x1,5 daar ben ik ondertussen wel achter.
De originele bouten in mijn Captur zijn 26,5mm maar ik lees dat anderen bouten gebruiken van 24, 25 en 28mm.
Welke moet het nu zijn?
Welke maat gebruik jij?
Even een tip voor iedereen: maak een foto van het doosje en van het type en serienummer.
Als je ooit je bouten kwijtraakt is het nabestellen makkelijker als je alle gegevens nog hebt.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Vraagprijs: € 150,-
Foto's:banden en velgen voor Renault Captur 1.
Banden en velgen zijn destijds nieuw gekocht bij Renault dealer, met TMPS systeem, en dus geschikt voor de Captur1.
Profieldiepte 6mm , verkoop wegens aanschaf Captur 2
Er is 1...
Vraagprijs: € 150€.
Velgen voor een Renault Scenic 3 met winterbanden op.195/65/15.
IMG_20250305_093203.jpg
Foto's: IMG_20250305_093311.jpg[/attachment IMG_20250305_093245.jpg IMG_20250305_093219.jpg IMG_20250305_093219.jpg IMG_20250305_093211.jpg