Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Forumregels
- Nieuws hoeft niet over Renault alleen te gaan, alles wat interessant is, kan hier geplaatst worden
- Meningen kunnen ver uiteen lopen over sommige (actuele) onderwerpen, speel svp op de bal en niet op de man
- Slechts een linkje plaatsen is niet echt de bedoeling, copy-paste een stuk van de tekst met de bron-link eronder
- Je kan (stukken van) het bericht onder de tags zetten, dan zijn ze alleen voor ingelogde gebruikers leesbaar.
Vanaf 2017 komt er een nieuwe test voor het meten van het officiële verbruik van auto’s. Daarmee komt enigszins een einde aan een probleem waarmee heel wat automobilisten worden geconfronteerd: het soms grote verschil tussen het officiële en het praktische verbruik van een wagen. De nieuwe test zou het officiële verbruik met 10 tot 20 procent doen stijgen.
Heel wat automobilisten hebben het al eens meegemaakt. Je koopt een auto en een van de argumenten om die te kopen, is het lage verbruik in de brochure. Tot je eenmaal met de auto gaat rijden en hij veel meer verbruikt dan officieel aangegeven. Dat is best ontgoochelend, want dat betekent dat je meer geld zal uitgeven aan brandstof dan voorzien. Het verschil kan zelfs oplopen tot enkele honderden euro’s per jaar.
HUit een onderzoek van het Nederlandse instituut TNO bij 40.000 automobilisten bleek vorig jaar dat het praktijkverbruik ruim 30 tot 50 procent hoger lag dan het officiële verbruik, waardoor in de praktijk zo’n 40 tot 60 gram CO2 per kilometer meer werd uitgestoten.
Dit betekent dat al de klagers hier in Belgie in hun eigen vlees aan 't snijden zijn. Hier betaal je een taks op inverkeersstelling en deze wordt berekend op... de CO2 uitstoot. Niet zo slim dus om altijd te klagen.
Geloof dat de BPM in Nederland ook 'hervormd' is naar een CO2 uitstoot verdien model.
Huidig (2014)
Testprocedure
Op de testbank doorloopt het voertuig een standaardcyclus van versnellingen, vertragingen, en periodes aan constante snelheid. Deze cyclus, de zogenaamde ECE + EUDC testcyclus, wordt door Europa opgelegd1 en bestaat uit 4 maal de ECE cyclus (een Urban Driving Cycle, die het stadsverkeer simuleert), en 1 maal de EUDC (Extra Urban Driving Cycle, die het verkeer buiten de stad voorstelt). In de uitlaat van de wagen wordt een sensor aangebracht, die de concentratie van de emissies in de uitlaatgassen meet. Zo gebeuren de tests voor personenwagens.
( http://www.febiac.be/public/content.aspx?FID=606 )
Probleem is echter dat ze alles mogen veranderen aan de auto voor die testprocedure. Alleen de topics gaan een beetje door elkaar lopen, vrees ik nu, dus quote ik mijzelf maar even uit posting post102811.html#p102811
grandscenicman schreef:Is het niet zo dat dat verbruik gemeten is met een LEGE wagen ?
Ja, met de beste smeerolie, keiharde banden, zelfs de vloermatten ontbreken, überhaupt zouden ze ook nog de meest kale uitvoering nemen, maar goed, hoe ver feiten en fictie hier uit elkaar staan, weet ik niet. --> http://nos.nl/artikel/558134-actie-tege ... eugen.html
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!! The only two negative things in live should be caster and camber
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut