Hallo.
Heb vorige week een kangoo 1.9 dti uit 2001 gekocht. Met 170dkm. Ik vroeg me af waar ik de komende tijd op moet letten mbt aandachtspunten. Ik rijd er vrij rustig in (vooral als ie koud is) maar ik woon nog geen 1.5km van de snelweg af en moet elke dag op snelweg naar mn werk. is het goed voor de motor als ik na 5 min rijden al de ringweg (70) en dan de snelweg (120) oprijd (op snelweg rijd ik dan meestal 100,110). of is dat slecht voor de motor' / koppakking.
als ie koud is schakel ik altijd bij 1500-2000 toeren en geef rustig gas, als ie goéd warm is rijd ik wat sportiever en schakel bij 2500-3000 toeren. of is dit zo'n beetje plankgas?
en is soms een keer doortrekken goed voor je blok of kan je dat bij een renault beter niet doen?
en wat is normaal qua verbruik? ik zit aan de 1/14 ongeveer
dat waren m'n vragen. heb verder geen klachten over de auto, start goed maakt geen rare geluiden en is vrij snel voor een diesel.
Kangoo 1.9 dti gekocht
-
Topic author - 2-hit-miracle
- Posts in topic: 1
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 feb 2014
- Laatste bezoek: 03 feb 2014 08:18
- Actief als: particulier
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 feb 2014
- Laatste bezoek: 24 feb 2014 19:20
- Actief als: particulier
Re: Kangoo 1.9 dti gekocht
hoi ik heb er een kangoo ui 2004 198000 op de tellen nooit iets aan gehad tot nog toe . prima auto en op gevoerd het is een diesel opgevoert van 80 pk naar 120 pk loopt als een trein. met caravan er achter. 2 keer per jaar nar spanje geen olie verbruik . dus ik ben er erg tevrede mee. groetjes jaap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 08 mei 2010
- Laatste bezoek: 25 feb 2025 12:13
- Actief als: particulier
- Locatie: Haarlem
Re: Kangoo 1.9 dti gekocht
Je hebt er een uitstekende Kangoo mee gekocht...vooral over dat 1.9DTI blok ben ik al jaren zeer enthousiast.
Gezien hoe je er koud mee om gaat, lijkt mij dat prima.
Ik heb inmiddels mijn 4e Kangoo 1.9DTI Express (een witte bestel uit 2002) en ook die heb ik laten chiptunen bij Tunex in s'Heerenberg...waarbij hij van 80 naar ongeveer 110 PK gaat, dat laatste heeft dit blok ook in de Laguna van rond 2001.
Niet dat je dit ook moet doen hoor, dat is ieder z'n eigen zaak....maar 80 pk met soms een pallet van 300 kg achterin en dan in de heuvels, dan houdt dat niet echt over.
Ook met accelereren is die 30pk extra erg fijn.
Zijn heerlijk rustig lopende blokken, bij 120 km zo'n 2900 rpm...heb weleens proefgereden met een 1.9D-55 of 65....die heeft een andere bak eronder zitten waardoor je veel meer toeren maakt met 120 km.
Ik weet niet hoe technisch je bent, maar belangrijk bij elke (turbo)diesel is het luchtfilter, dat die schoon is.
Tenslotte : een 1.9DTI is een Direct ingespoten Turbodiesel met al wel een elektronisch geregelde brandstofpomp....maar heeft nog geen Commonrail.
Qua gebruik klopt er iets niet, bij ALLE 1.9 DTI's had ik een gebruik van 1 op 17,5 tot soms 1 op 18, dat is wel met 90% snelweg-kms.
Succes met de DTI.
Gezien hoe je er koud mee om gaat, lijkt mij dat prima.

Ik heb inmiddels mijn 4e Kangoo 1.9DTI Express (een witte bestel uit 2002) en ook die heb ik laten chiptunen bij Tunex in s'Heerenberg...waarbij hij van 80 naar ongeveer 110 PK gaat, dat laatste heeft dit blok ook in de Laguna van rond 2001.
Niet dat je dit ook moet doen hoor, dat is ieder z'n eigen zaak....maar 80 pk met soms een pallet van 300 kg achterin en dan in de heuvels, dan houdt dat niet echt over.
Ook met accelereren is die 30pk extra erg fijn.
Zijn heerlijk rustig lopende blokken, bij 120 km zo'n 2900 rpm...heb weleens proefgereden met een 1.9D-55 of 65....die heeft een andere bak eronder zitten waardoor je veel meer toeren maakt met 120 km.
Ik weet niet hoe technisch je bent, maar belangrijk bij elke (turbo)diesel is het luchtfilter, dat die schoon is.
Tenslotte : een 1.9DTI is een Direct ingespoten Turbodiesel met al wel een elektronisch geregelde brandstofpomp....maar heeft nog geen Commonrail.
Qua gebruik klopt er iets niet, bij ALLE 1.9 DTI's had ik een gebruik van 1 op 17,5 tot soms 1 op 18, dat is wel met 90% snelweg-kms.
Succes met de DTI.

Kangoo 1.6 - 16V Automaat bj 2004
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ex Renault's vanaf 1969 : R4 TL, R16-TS, R11-TL, R6-TL, R30 V6, na diverse Kangoo's DCI-82 pk...nu laatste 2 jaar een Benzine Kangoo type 1B
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht