Dit is de aatste posting van de vorige pagina:
Met wie heb je dan gesproken? Ik heb het nummer gebeld maar de dame die ik aan de telefoon had wist nergens van.TomTom kaartupdate.....
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
- Actief als: particulier
Re: TomTom kaartupdate.....
Ik heb een tweet naar RN gedaan, vervolgens via Twitter een DM op hun verzoek. Werd binnen het uur gebeld door RN met de mededeling dat ik een cheque zou krijgen,
geen Renault meer in bezit
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 13
- Laatste bezoek: 27 feb 2018 09:17
Op de tom tom site staat een mailadres voor R-Link gebruikers.
http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /kw/R-Link
Ik heb gewoon een mail gestuurd waarin ik heb gemeld dat ik denk recht te hebben op nieuwe kaarten en dat ik die nooit heb ontvangen. Mijn kenteken er bij vermeld en verder een mooi verhaal er om heen.
Vervolgens werd ik gebeld en kreeg ik een mail.
Ik denk op zich ook wel dat uiteindelijk iedereen die er recht op heeft alsnog de kaarten krijgt.
Wanneer dit mogelijk is via MyRenault. (eventueel op Chassisnr of zo)
http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... /kw/R-Link
Ik heb gewoon een mail gestuurd waarin ik heb gemeld dat ik denk recht te hebben op nieuwe kaarten en dat ik die nooit heb ontvangen. Mijn kenteken er bij vermeld en verder een mooi verhaal er om heen.
Vervolgens werd ik gebeld en kreeg ik een mail.
Ik denk op zich ook wel dat uiteindelijk iedereen die er recht op heeft alsnog de kaarten krijgt.
Wanneer dit mogelijk is via MyRenault. (eventueel op Chassisnr of zo)
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 52
- Laatste bezoek: 10 feb 2025 15:10
Vandaag de bekende cheque in de bus ontvangen. Mijn geldigheidsduur is 3 maanden, tot 2 juli de tijd dus.
geen Renault meer in bezit
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 451
- Laatste bezoek: 17 feb 2023 10:40
Dat lang uploaden versta ik niet. Mijn draagbare MIO met levenslange kaartgarantie doet dat zonder problemen.
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 171
- Laatste bezoek: 11 mar 2025 09:40
Is ook gelul om het maar even in duidelijk Nederlands te zeggen.
Renault probeert de kip met de gouden eieren in eigen hand te houden.
Tot nu toe zonder succes en met een hoop irritatie bij klanten als gevolg.
Waarin een groot bedrijf klein kan zijn...
Renault probeert de kip met de gouden eieren in eigen hand te houden.
Tot nu toe zonder succes en met een hoop irritatie bij klanten als gevolg.
Waarin een groot bedrijf klein kan zijn...

R5 E-Tech, Dethleffs Advantage 600 DS
Hide post links |
-
- lid
Natuurlijk is het wel de moeite, XXXX klanten aan X€ per download. Degene die nog een vorige Renault hebben met TomTom, krijgen gratis update's levenslang (mijn dochter)
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 6
- Laatste bezoek: 18 okt 2020 21:44
Van de week Rn gemaild over de kaart update ,
vandaag gebeld door Rn een hele aardige mevrouw,
krijg een Cheque twv 175 euro te besteden bij de dealer als in mei de nieuwe Europa kaart uitkomt,
goede regeling, alleen jammer dat je er zelf achter aan moet , en dan pas krijgt waar je recht op hebt . maar ik ben tevreden .

vandaag gebeld door Rn een hele aardige mevrouw,

Megane 4, 2018
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 29 nov 2014 10:56
Zelfde hier. Waardecheque van €175, te besteden voor o.a. een kaartupdate, 3 maanden geldig.
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 11
- Laatste bezoek: 19 jun 2014 22:36
En voor Belgische gebruikers?
Ik heb mijn nieuwe Scénic pas drie weken...
Los van het feit dat mijn SD-kaart regelmatig uitvalt (zie ander topic hier in het forum), zou ik toch verwachten dat je als Belgische gebruiker hier ook recht op hebt?
Ik heb mijn nieuwe Scénic pas drie weken...
Los van het feit dat mijn SD-kaart regelmatig uitvalt (zie ander topic hier in het forum), zou ik toch verwachten dat je als Belgische gebruiker hier ook recht op hebt?
Hide post links |
-
- lid
Ik heb al een mail gestuurd, maar kreeg nog geen reactie. Renault zal denken dat wij in België er ons wel zullen in schikken. Aan ALLBelgen, protesteren!
Hide post links |
-
- lid
Sylver, ik kan jou niet persoonlijk schrijven, maar zeg nog eens AANDRINGEN.
Hide post links |
-
- Lid
PB zou nu moeten lukken...
Heb contact gehad met Renault België... blijkt dat er voor de Nederlandstalige gebruikers geen support voorzien is; alles verloopt via dealer rechtstreeks.
Voor Franstalig België is er wel een helpdesk, wat vergelijkbaar is met de support in Nederland...
Naar welk adres heb je gemaild, Theo-R-link?
Als we willen druk zetten, gebruiken we het best allemaal hetzelfde adres, denk ik...
Heb contact gehad met Renault België... blijkt dat er voor de Nederlandstalige gebruikers geen support voorzien is; alles verloopt via dealer rechtstreeks.
Voor Franstalig België is er wel een helpdesk, wat vergelijkbaar is met de support in Nederland...
Naar welk adres heb je gemaild, Theo-R-link?
Als we willen druk zetten, gebruiken we het best allemaal hetzelfde adres, denk ik...
Hide post links |
-
- lid
Als je in MY Renault gaat vindt je CONTACT. Daar komt de mogelijkheid om te mailen.
Hide post links |
-
- Donateur
Zou MyRenault er in België het zelfde uitzien als in Nederland...door Theo-R-link » Do Apr 10, 2014 7:24 am
Als je in MY Renault gaat vindt je CONTACT. Daar komt de mogelijkheid om te mailen.

Hide post links |
-
- lid
Toch maar eens met Renault gebeld over de kaartupdate. De mevrouw aan de telefoon had geen idee waar ik het over had.
Ze zou het uitzoeken en ik kon binnen vijf werkdagen teruggebeld worden.
En, inderdaad, ik werd teruggebeld. De mijnheer aan de telefoon had een heel verhaal maar kwam uiteindelijk met het aanbod van een accessoire cheque van €165,- want dat was volgens hem de prijs van de update in mei.
Vandaag de cheque via de post gekregen, ben best wel tevreden met deze oplossing.
Tevens heb ik hem ook gevraagd naar de melding die ik enkele maanden geleden had gedaan over de "kaartcorrecties".
Ik kon door de telefoon zien dat hij het in Keulen hoorde donderen en dat die melding nooit bij hem binnen was gekomen.
Na een tijdje wachten aan de telefoon werd mij medegedeeld dat Renault-Frankrijk niet voor deze optie had gekozen.
Men was wel bezig om te bekijken of deze knop alsnog geactiveerd moet worden.
Lulverhaal, "kaartcorrecties"is een essentieel onderdeel van TomTom-live en ik ben daarom ook niet tevreden met dit antwoord.
Ik ben hier daarom ook nog niet klaar mee......
Ze zou het uitzoeken en ik kon binnen vijf werkdagen teruggebeld worden.
En, inderdaad, ik werd teruggebeld. De mijnheer aan de telefoon had een heel verhaal maar kwam uiteindelijk met het aanbod van een accessoire cheque van €165,- want dat was volgens hem de prijs van de update in mei.
Vandaag de cheque via de post gekregen, ben best wel tevreden met deze oplossing.

Tevens heb ik hem ook gevraagd naar de melding die ik enkele maanden geleden had gedaan over de "kaartcorrecties".
Ik kon door de telefoon zien dat hij het in Keulen hoorde donderen en dat die melding nooit bij hem binnen was gekomen.
Na een tijdje wachten aan de telefoon werd mij medegedeeld dat Renault-Frankrijk niet voor deze optie had gekozen.
Men was wel bezig om te bekijken of deze knop alsnog geactiveerd moet worden.
Lulverhaal, "kaartcorrecties"is een essentieel onderdeel van TomTom-live en ik ben daarom ook niet tevreden met dit antwoord.
Ik ben hier daarom ook nog niet klaar mee......

Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 7
- Laatste bezoek: 17 dec 2020 09:34
Gisteren RN aan de lijn gehad. Had namelijk geklaagd dat ik na het updaten van Renault Zoe R-link kaart 9.15 tot mijn beschikking had welke volgend TomTom site al een half jaar oud was. Helaas daar kunnen zij niets aan doen. Je auto krijgt in de fabriek de op dat moment laatste kaart en eenmaal in gebruik mag je deze eenmaal updaten binnen 30 dagen. Helaas loopt Renault daarbij een half jaar achter. Renaults nieuwste kaart is dus eigenlijk oude rommel. Men wist mij ook te vertellen dat de volgende update in juli wordt geleverd en dat het dan versie 9.25 betreft. Deze is bij TomTom al tijden beschikbaar. Waardeloze service dus van Renault. Maar goed zal het ermee moeten doen. Verder weinig problemen met R-Link.
Hide post links |
-
- Lid
Even terugkoppelen;
Waarom denken jullie eigenlijk allemaal dat jullie recht hebben op nieuwe kaarten?
Bij TomTom is dit zo, maar ik zie nergens vermeld staan dat dit ook bij Renault R-Link ook zo zou zijn...
Hebben jullie dan allemaal pas een nieuwe wagen en jullie systeem pas minder dan 3 maand in gebruik?
Waarom denken jullie eigenlijk allemaal dat jullie recht hebben op nieuwe kaarten?
Bij TomTom is dit zo, maar ik zie nergens vermeld staan dat dit ook bij Renault R-Link ook zo zou zijn...
Hebben jullie dan allemaal pas een nieuwe wagen en jullie systeem pas minder dan 3 maand in gebruik?
Hide post links |
-
- lid
Dat staat in de aankoopsvoorwaarden: gegarandeerd de laatste kaart!
Hide post links |
-
- Lid
Juist en laatste bij Renault is dus een kaart die al minimaal een half jaar oud is bij TomTom. Had dat niet helemaal begrepen. Dacht dat laatste ook nieuwste is. Er staat namelijk zo groot TomTom in hun folder maar zij zijn slechts de leverancier van de kaarten. En hebben verder, volgens Renault, niets meer met het systeem te maken. Helaas.
Hide post links |
-
- lid
Gisteren bij de post , de cheque van 175 euro voor aanschaf van accessoire bij de dealer, bedoelt voor de laatste nieuwe kaart van tomtom, ik zeg netjes RN, bedankt .
Megane 4, 2018
Hide post links |
-
- Lid
- Posts in topic: 13
- Laatste bezoek: 13 mar 2023 17:16
Hallo Sylver.
Als je zo'n duur R- Link systeem koopt is het toch normaal als je de nieuwste kaart krijgt.
Ik heb de Captur als lesauto en ging er dus met het navigatie systeem flink op achteruit.
Had hiervoor een Tomtom 1005 en kreeg 4 keer per jaar een nieuwe kaart en dat voor een prijsje van maar €35 per jaar.
Ik heb toen RN verschillende keren gebeld na flink klagen kreeg ik als eerste een gratis sd kaartje met versie 9.15 erop,
Dit moest ik maar stil houden,ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden omdat versie 9.25 ook al uit is.
Je koopt in een supermarkt toch ook geen spullen die over de datum zijn,verder is de Captur een pracht auto
Als je zo'n duur R- Link systeem koopt is het toch normaal als je de nieuwste kaart krijgt.
Ik heb de Captur als lesauto en ging er dus met het navigatie systeem flink op achteruit.
Had hiervoor een Tomtom 1005 en kreeg 4 keer per jaar een nieuwe kaart en dat voor een prijsje van maar €35 per jaar.
Ik heb toen RN verschillende keren gebeld na flink klagen kreeg ik als eerste een gratis sd kaartje met versie 9.15 erop,
Dit moest ik maar stil houden,ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden omdat versie 9.25 ook al uit is.
Je koopt in een supermarkt toch ook geen spullen die over de datum zijn,verder is de Captur een pracht auto
Hide post links |
-
- Lid
Heel duidelijk. Renault meet dus met twee maten. En als je voldoende zeurt krijg je waar je 'recht' op hebt. Maar dan moet je dus wel je mond houden. Apart.
Hide post links |
-
- lid
Het ergste vind ik dat, als je een ingebouwde GPS wil, je die R-link MOET nemen. Ik had liever gewoon een GPS gehad, zoals in de vorige Kangoo stond ook van TomTom, maar levenslang gratis kaart update. Maar die keus kreeg ik niet!
Hide post links |
-
- Donateur
Needoor Theo-R-link » Zo Apr 13, 2014 10:50 am
Het ergste vind ik dat, als je een ingebouwde GPS wil, je die R-link MOET nemen.

Je had ook kunnen downgraden naar het MediaNav systeem...
Systeem waar je (ook) niet blij van wordt overigens.
Hide post links |
-
- lid
Daar is zeker niet over gesproken, ken het niet. Is dat met GPS?
Hide post links |
-
- Donateur
Ja, is een systeem met navigatie dus met GPS... 

Hide post links |
-
- lid
Veel verschil is dat duidelijk niet, ook niet wat kaartupdate betreft. Maar bij mij (Kangoo Extreme) was als GPS enkel R-Link (extra van 600€) mogelijk, volgens de dealer. Tenslotte wat blijft er na een tijd over? Ik overweeg wel Life Services te houden (70€ per jaar), maar Coyote of Discovery pack is mij geen geld waard. Ik rijd heel weinig (tussen 5 en 10 duizend km/jaar) en dan meestal nog naar bekende bestemmingen. Maar de radar controle van Live Services vind ik wel goed. Ook het verouderen van de kaarten (heb enkel Benelux) is voor mij geen ramp, maar principieel kan ik mij niet akkoord voelen met de politiek van Renault wat betreft kaartupdates. Overigens betekent dit telkens een ander kaartje en daar zullen dan weer 'systeemupdates' moeten komen, met alle gevolgen vandien.
Hide post links |
-
- Lid
Ik probeer in mijn mail voor Renault alle argumenten aan te halen waarom ik 'recht' zou hebben op de nieuwste kaarten...
Maar eigenlijk vind ik nergens zwart op wit terug dat je het 'recht' op nieuwe kaarten hebt...
Ik ben akkoord dat je bij een duur systeem dat recht zou moeten hebben, maar nergens vind ik dit geschreven terug...
Vandaar mijn vraag...
IK weet trouwens niet of Renault België ook zo vrijgevig is als Renault Nederland...???
Maar eigenlijk vind ik nergens zwart op wit terug dat je het 'recht' op nieuwe kaarten hebt...
Ik ben akkoord dat je bij een duur systeem dat recht zou moeten hebben, maar nergens vind ik dit geschreven terug...
Vandaar mijn vraag...
IK weet trouwens niet of Renault België ook zo vrijgevig is als Renault Nederland...???
Hide post links |
-
- Donateur
Ergens in de kleine lettertjes staat dat je bij R-Link 90 dagen (als ik mij goed herinner) recht hebt op kaartupdates. Tenminste, dat is in NL zo. Lees anders dit draadje of het R-Link draadje even terug.
Als er in die tijd een nieuwere kaart uitkomt (de eerstvolgende is de 925 versie) heb je daar dus recht op.
Vanaf dat moment zul je terug moeten rekenen naar de datum waarop je eigenaar bent geworden van de auto. In NL is dat de datum waarop de auto op kenteken is gezet.
Als er in die tijd een nieuwere kaart uitkomt (de eerstvolgende is de 925 versie) heb je daar dus recht op.
Vanaf dat moment zul je terug moeten rekenen naar de datum waarop je eigenaar bent geworden van de auto. In NL is dat de datum waarop de auto op kenteken is gezet.
Hide post links |
-
- lid
Ook in België is dat zo, maar juist zoals in Nederland gebeurd het niet automatisch. Wat niet zo 'proper' is.
Hide post links |
-
- lid
- Posts in topic: 56
- Laatste bezoek: 08 jul 2017 23:31
Je kan hier naar verwijzen, zie rechter gedeelte.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Captur TCe120EDC Dynamique
Hide post links |
-
- Donateur
En zeg er dan maar bij dat het linker gedeelte kant nog wal raakt...
Hide post links |
-
- lid
met regelmaat een nieuwe kaart uitkomt ??????, ja 1 keer per jaar is ook regelmaat .
Megane 4, 2018
Hide post links |
-
- lid
Toen ik vanmorgen startte kwam op mijn R-Link de vraag of ik mijn kaarten wilde updaten langs TomTom. Zijn er die deze vraag ook gehad hebben en wat wil dat zeggen?
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-