Grappige ervaring

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Grappige ervaring

Bericht door bbos »

Vandaag was ik na een bezoek aan aviodrome (rotlaadpalen daar) aan het opladen in Kampen. Ik had een laadpaal gekozen in het centrum en was gaan eten. Terug bij de auto bleek die omringt door marionettes van de taptoe die daar plaatsvond. Ik deed de laadkabel in de kofferbak en reed langzaam en voorzichtig achteruit. Er was best een crowd om de auto heen van pubers in fanfarekostuums, maar ik reed heel voorzichtig en zag in de achteruitrijcamera dat ik geen kinderen tot bloedige pulp aan het vermalen was onder mijn wielen. Ondanks dat werd ik aangesproken door een hoofdmarionette met zo'n stok die beweerde dat je altijd moest toeteren als je achteruit rijdt met een electrische auto. Hij vond een electrische auto blijkbaar bijzonder gevaarlijk omdat je die niet hoort. Alsof we daar geen rekening mee houden. Bovendien had ik het geluidje met opzet aan gelaten, en dan maak je net zoveel herrie als een gewone auto. Gelukkig lachten fietsers in de omgeving mee: "hee wel toeteren hé, anders zien we je niet".
Dit was wel voor het eerst dat ik zo'n negatieve reactie kreeg. Maar ook wel een beetje grappig.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

electronaut
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 216
Lid geworden op: 18 okt 2013 08:58
Actief als: particulier
Locatie: Leiden

Re: Grapige ervaring

Bericht door electronaut »

Symptoom van een breed gedragen misvatting dat het in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van de 'zwakke' verkeersdeelnemer is om het gevaar uit de weg te gaan. Zo'n piepertje helpt dan om je uit de voeten te kunnen maken.

Nee, nee, nee. Het is de verantwoordelijkheid van de bestuurder van het snelle, harde, grote, zware (en dus gevaarlijke) voertuig om altijd zo te rijden dat die 'zwakke' verkeersdeelnemers niet in gevaar komen. En dat was precies wat je deed.

Het feit alleen al dat fietsers en voetgangers 'zwakke' verkeersdeelnemers genoemd worden, is al helemaal fout. Het suggereert dat er kennelijk wat mis is met ze. De auto is de standaard en wordt neutraal aangeduid, en daarmee vergeleken heb je dan nog de zwakkelingen in het verkeer. De mens hoort de standaard te zijn, dus moeten we het hebben over 'verkeersdeelnemers' en 'gevaarlijke verkeersdeelnemers'.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

jans01
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 265
Lid geworden op: 17 jun 2011 19:23
Actief als: particulier

Re: Grappige ervaring

Bericht door jans01 »

Wat ik grappig vind, is dat je spreekt over "marionettes".....was Pinokkio er soms ook bij?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Majorette_(showdans)
Megane Scenic RX4 2001, Suzuki Burgman 400, Ford C-Max 1.6 Titanium
(Voorheen:R16TL, R5GTL, R18TS, R25GTX, Safrane RTV6 3.0i,Twingo Spring,Twingo Air)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
bbos
Lid
Lid
Posts in topic: 2
Berichten: 47
Lid geworden op: 09 okt 2013 00:24
Actief als: particulier

Re: Grappige ervaring

Bericht door bbos »

Ach wat stom van me.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 1
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Grappige ervaring

Bericht door DHL »

Je verhaal doet me denken aan de tijd waarin de boeren dachten dat dat hun koeien geen melk meer zouden geven wanneer er een trein passeerde. Rond die periode moest men ook met een vlag voor de auto stappen om anderen erop attent te maken dat er een wagen aankwam. Dat vrouwmens zal wellicht niet de hipste geweest zijn, wellicht had ze zelfs geen epilator...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

GertjanVB
Donateur
Donateur
Posts in topic: 1
Berichten: 1876
Lid geworden op: 21 dec 2013 15:32
Actief als: particulier
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Re: Grappige ervaring

Bericht door GertjanVB »

Het was dan ook een man;
Hij vond een electrische auto.....
Het wordt wel een grappig verhaal :D
Zoe Q210 Life - oktober 2013 - 40kW | Tesla Model3 - maart 2019 - 75kW | Zoe R135 Intens - januari 2020 - 50kW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht