Hallo,
Ik heb inmiddels een Renault Laguna gekocht.
Fijne wagen om in te rijden en ziet er top uit.
Echter het service boekje is verdwenen.
Zo te zien heeft de auto wel gewoon onderhoud gehad zie nieuw filters enz zitten.
De vraag is dan ook wat zijn de service intervallen voor deze auto.
Volgens de service melder moet deze pas over 28K naar de garage..
Gegevens :
Laguna 1,9 Dci
Km stand 220000 KM
Bouwjaar 2006
Type 2, fase 2 na de facelift.
Alvast dank!
Service/onderhouds intervallen
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 15 jun 2025 10:36
Re: Service/onderhouds intervallen
Goedendag,
Renault geeft net als zoveel merken 30.000 km als interval op.
Zelf hou ik mij daar niet aan, ik ververs elk jaar de olie al rij ik maar 5000 km.
Maar zeker geen 30,000 km rij je dit wel dan zou ik 15.000 km de olie verversen.
Ik zou wel een keer de bak van nieuwe olie voorzien, die ververs ik elke 60.000km.
Nu doe ik het onderhoud zelf, en hierdoor vallen de kosten nogal mee.
Suc6 Martin
Renault geeft net als zoveel merken 30.000 km als interval op.
Zelf hou ik mij daar niet aan, ik ververs elk jaar de olie al rij ik maar 5000 km.
Maar zeker geen 30,000 km rij je dit wel dan zou ik 15.000 km de olie verversen.
Ik zou wel een keer de bak van nieuwe olie voorzien, die ververs ik elke 60.000km.
Nu doe ik het onderhoud zelf, en hierdoor vallen de kosten nogal mee.
Suc6 Martin
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
- Actief als: particulier
Re: Service/onderhouds intervallen
Ik ben het met Valkenet eens, echter met een paar aanvullingen.
Als je een wagen koopt waarvan je de onderhoudshistorie niet weet dan adviseer ik om alle vloeistoffen te vervangen.
Dus Remvloeistof, Koelvloeistof, motorolie. Het voordeel hiervan is dat je dan zeker weet wanneer het onderhoud weer moet gebeuren en ook dat er de juiste vloeistoffen inzitten, heeft de wagen een automaat dan ook die olie verversen c.q. bak spoelen.
Versnellingsbakolie(handgeschakeld) heeft een veel langere levensduur(echt life-time), maar twijfel je of hoor je geluiden uit de bak dan kan je overwegen die olie ook te vervangen.
Overigens veel rijplezier met je wagen.
mvg WillemS
Als je een wagen koopt waarvan je de onderhoudshistorie niet weet dan adviseer ik om alle vloeistoffen te vervangen.
Dus Remvloeistof, Koelvloeistof, motorolie. Het voordeel hiervan is dat je dan zeker weet wanneer het onderhoud weer moet gebeuren en ook dat er de juiste vloeistoffen inzitten, heeft de wagen een automaat dan ook die olie verversen c.q. bak spoelen.
Versnellingsbakolie(handgeschakeld) heeft een veel langere levensduur(echt life-time), maar twijfel je of hoor je geluiden uit de bak dan kan je overwegen die olie ook te vervangen.
Overigens veel rijplezier met je wagen.
mvg WillemS
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut