Bestellingen / leveringen Captur

Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 38
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Eric H »

Dit is de aatste posting van de vorige pagina:

Goedendag, ik ben Eric H en ga aanstaande maandag in een Renault Captur proefrijden.
Dit wordt in een Enercy TCE 90 start en stop Dynamique, dit is dus eenzelfde type als waar ik e.v.t interesse voor heb.
Uiteraard komen er als het doorgaat allerlei pack's en andere optie's bij wat betreft de auto die ik bij goedkeuring na de proefrit wil gaan bestellen.
Het belangrijkste is nu hoe deze auto rijdt, hoe het geluid is, hoe de stoelen zitten enz enz enz.
Is er misschien hier al een punt ( of meerdere punten ) bekend waar ik vooral extra op moet letten tijdens de proefrit ?.
Ik hoor het graag van jullie, ik zal zeker mocht ik de auto gaan bestellen hier op dit forum blijven want ervaring leert mij dat het in eerste plaats erg leerzaam is om hier met andere Captur rijders verschillende meningen en vragen, tips enz met elkaar door te nemen.
Mvg,
Eric H
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Doedeltje59
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 20
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 mar 2014 20:32
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Doedeltje59 »

@bkp Als het lukt zal ik morgen een mooie foto plaatsen.
@Eric h Veel plezier maandag. Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat ik hem erg lekker vind rijden en gewoon heel mooi vind. Puur uitgekozen op het uiterlijk. Misschien niet het meest verstandige maar ja... :oops:
Renault Captur TCe 90 Dynamique, Two-tone Ivoire/Noir Etoile, zwart interieur, met skid plates, Pack City Camera, Pack Style en luxe kentekenplaten.
Besteld 15-3-14 en afgeleverd 15-5-14.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Huite
Donateur
Donateur
Posts in topic: 400
Berichten: 3461
Lid geworden op: 12 feb 2005 18:44
Actief als: particulier
Locatie: Nunhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Huite »

@Eric H.
Neem aan dat je proefrit auto nog niet zoveel kms gemaakt zal hebben.
Houdt in het achterhoofd dat pas na 10 a 15k kms de TCe 90 echt "los" is en over zijn volledige vermogen beschikt.
Dat heeft mij, in positieve zin, verrast!
Verder moet een auto gewoon als een warm bad aanvoelen.
Zo ja kopen en zo nee verder zoeken!

Succes morgen. :thumb:
Clio V TCe 130 EDC IP, Dethleffs Globebus T1 2,3 MJET met 9 traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Lancair
Lid
Lid
Posts in topic: 5
Berichten: 70
Lid geworden op: 06 feb 2014 20:28
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Lancair »

Nou, hier dan enkele foto's van onze nieuwe Captur.
Kleur kennen jullie ondertussen wel....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afgeleverd: 9-4-2015, Opel Mokka 1.4 Parelmoer wit, alle opties...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

bkp
Lid
Lid
Posts in topic: 26
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 feb 2014 21:52
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door bkp »

Netjes hoor !!veel plezier en veilige kilometers ermee !!! :thumb:
Grand Scenic Energy TCe 160 EDC Initiale Paris :dance:
Two-tone Blanc Nacré/Noir Nappaleder Initiale Paris,Panorama dak, extra reserve wiel, 5jaar garantie. :thumb:
Gehad,Kadjar Energy Tce 130 EDC :thumb:
Bose uitvoering. Met panoramadak en een
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique :thumb:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 38
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Eric H »

Bedankt voor jullie beide reactie's incl foto's.
Ook ik heb voor dezelfd kleurstelling gekozen incl de velgen als Lancair. ( eigenlijk een beetje helaas is dit nu de meest verkochte samenstelling en zie je deze steeds meer rijden maar ja het is immers ook een erg mooie sportieve combinatie )
Alleen was mijn eerste en directe keuze de TCE 90 en heb daar vanmorgen dus in gereden ( alleen had deze andere kleuren ).
Ik moet zeggen dat hij formidabel reed en erg goed zit.
Het verschil in rijden met ECO aan en uit is direct goed voelbaar dat viel me direct op onder het rijden.
Nou wil het toeval dat ik vanavond in een Dynamique 120 pk semiautomaat gereden heb en dat nu voor het eerst na 32 jaar in een automaat te rijden beviel mij dit meteen erg goed.
Je hebt toch ook 30 pk extra onder de kap zitten en was dat uiteraard ook weer goed te merken.
Nou wil mijn vrouw komende jaren zeker ook weer de bergen in met een e.v.t Captur.
Heeft er iemand toevallig al ervaring met de 90 pk versie wat dat betreft en zoja bevalt dat als de auto in bv zwitzerland of oostenrijk de bergpassen op moet rijden?.
Of is het met deze vooruitzichten in het verschiet toch beter om dan voor een 120 pk te kiezen?
En hoe zit dat met een semiautomaat van 120 pk?
Wat ook belangrijk is, is dat de captur een paar keer per jaar onze boot van 750 kilo te trekken, is dat sowieso mogelijk met een automaat?
Ik hoop dat jullie hier op dit forum mij een beetje kunnen helpen met jullie reacties en vooral ervaringen om mij de juiste keuze te laten maken.
Bij voorbaat alvast mijn dank weer,
Groeten,
Eric
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 28
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door FrankV »

De TCe 120 heeft geen semi-automaat, het is een volledige automatische versnellingsbak en wel van het double-clutch principe. Kijk maar eens op de site van Renault of vraag het de dealer.
Maximaal trekgewicht van de TCe 120 is (veel) hoger dan van de TCe 90, dus als dat belangrijk is, lijkt de keuze mij eenvoudig. Trekken van aanhanger of caravan is met een automaat geen probleem.
Ik heb zelf nu drie weken de 120 versie en die bevalt uitstekend!
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 38
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Eric H »

Bedankt voor je snelle reactie Frank.
De Capture waarmee ik vanavond reed was volgens de eigenaar een " semiautomaat " omdat je door de pook naar je toe te drukken ook met een ligt tikje omhoog of omlaag tussen de 5 versnellingen kon schakelen, dit om zelf het toerental bij het schakelen te bepalen. ( waarschijnlijk heet dit dus double clutch zoals jij beschrijft )
Het maximaal trekgewicht is bij beide 1200 kg geremd, de 120 pk zal hier dus zeker minder moeite mee hebben dan de 90 pk.
Ik kan denk ik wel zeker zijn dat de 120 pk benzine motor goed presteert in de bergen, mocht dit anders zijn dan hoor ik dit graag.
Ik ben nu nog wel erg benieuwd hoe de 90 pk in de bergen presteert en hoe zijn trekkracht is met bv een boot of caravan erachter.
Hopelijk kan iemand mij dat ook vertellen want zal toch een deze dagen een keuze moeten maken.
Mvg,
Eric H.

Ps.
Frank wat is jou verbruik tot nu toe?.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fleur
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:20
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Fleur »

Beste Eric
Als ik een gewicht moet trekken van 750 kg zou ik geen moment twijfelen en ging voor de 120 PKK,het mag toch duidelijk zijn dat zijn trekkracht hoger is dat zit namelijk in het koppel.Is 55 nm hoger
Verbruik ik heb er nu 8500 km op zitten en rij 6.8 op 100 km dus bijna 1 op 15, rij ook in de 120 PKK automaat.
Succes met je keuze.
P.S de automaat heeft zes versnellingen,zes traps automaat

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 28
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door FrankV »

Eric H schreef:De Capture waarmee ik vanavond reed was volgens de eigenaar een " semiautomaat " omdat je door de pook naar je toe te drukken ook met een ligt tikje omhoog of omlaag tussen de 5 versnellingen kon schakelen, dit om zelf het toerental bij het schakelen te bepalen. ( waarschijnlijk heet dit dus double clutch zoals jij beschrijft )
Toch vergist de eigenaar van die Captur zich. De EDC bak (automaat) is een volledige automaat, als je de pook in "D" zet. Echter, je kunt de pook ook in "M" zetten. En dan kan je de bak inderdaad als een semi-automaat bedienen (wel zelf de versnellingen kiezen, maar geen koppeling nodig). Dan verlies je wel het bedieningsgemak van de automaat. Ik heb de "M" stand nog zelden gebruikt.
Dit heeft niets te maken met het dubbele koppelingsprincipe.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door borry52 »

De "handbediening" van de EDC-automaat gebruik je alleen als je b.v. in de bergen zit. Vooral bergafwaards voorkomt het dat je te veel moet bijremmen. Ook is dit handig als je een zware belasting hebt aan de trekhaak, kun je net iets verder doortrekken zodat je bij het opschakelen het maximale koppel hebt.
Tegenwoordig heeft bijna iedere automaat een handbediening, mijn vorige auto met CVT-automaat had dit ook en mijn dienstauto, een VW-transporter met DSG-automaat, heeft dit ook.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17328

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Verwijderd 17328 »

De 'automatische' versnellingsbak in de Captur is officieel een gerobotiseerde 6-versnellingsbak met automatische dubbele koppeling en is eventueel met de hand te schakelen. De auto heeft 6 versnellingen en niet 5 zoals eerder in dit topic wordt beweerd.
De Renault-kenners onder ons kennen ongetwijfeld de Quickshift die o.a. in de Twingo en Clio geleverd is geweest, dat was een van de eerste gerobotiseerde versnellingsbakken met automatische (enkele) koppeling, daar is de EDC-bak een doorontwikkeling van.
Een 'echte' automatische versnellingsbak bestaat uit een hydraulische koppelomvormer en een planetair tandwielstelsel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

Als aanvulling op CAPTURBO nog de opmerking dat de Renault EDC-bak er één is van Getrag (type 6EDC250). De 6 geeft het aantal versnellingen aan, 250 het maximaal koppel dat de bak aan kan.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door borry52 »

Wat ik nou niet begrijp waarom ik een "gerobotiseerde 6-versnellingsbak met automatische dubbele koppeling" geen automatische versnellingsbak mag noemen, als ik zelf niet hoef te schakelen maar de auto doet dat voor mij, dan is dat toch "automatisch"?
Wat maakt het nou uit, gerobotiseerd, hydraulisch voor mijn part met slagroom, hij schakelt toch automatisch, ik hoef alleen maar gas te geven.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17328

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Verwijderd 17328 »

Maakt in principe ook niet uit, maar binnen de automotive-branche is het géén echte automaat, maar omdat hij automatisch schakelt mag je het gerust een automaat noemen.
Hetzelfde is het met luxaflex, iedereen weet wat je bedoelt, ook al komt het van de Kwantum eigen merk, iedereen weet dat je het over jaloezieën hebt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 38
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Eric H »

Allen bedankt voor de duidelijke reactie's.
Wat voor mij nog steeds ook een belangrijk punt is, is hoe de 90 pk zich gedraagd in de bergen in bv Oostenrijk en Zwitzerland.
Een erg belangrijke punt is nu ook het verbruik van een Captur.
Hoe rijden wij gemiddeld per jaar.
Dat is 2 weken vakantie en komende jaren dus weer in de bergen.
Verder rijden we echt het meest in de bebouwde en onbebouwde kom.
Snelweg of Autoweg rijden gebeurt niet echt veel bij ons.
Volgens mij is met bovenstaande gegevens een 90 pk zuiniger dan een 120 pk automaat.
Ik hoor graag of dit klopt met jullie ervaringen.
Mvg,
Eric.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

Ik rijd een automaat met korte ritten, verbruik 7,5l/100km (geen Ecostand in gebruik). Bij veel in de stad rijden is een automaat fijn. Stel dat je met een handbak 7,0l/100km verstookt. Hoeveel scheelt dat op jaarbasis? 50 hele liters op 10.000km! Als je 20.000km per jaar rijdt is het 100 liter, minder dan 200 euro per jaar. Van het verbruik zou ik de keuze dan ook niet snel af laten hangen.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

JanssenB
lid
lid
Posts in topic: 55
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 mar 2013 19:06
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door JanssenB »

@Eric H
Ik heb de 90Tce Captur nu bijna een jaar en ga deze zomervakantie naar Italië door Oostenrijk.
Ik ben dus ook benieuwd hoe de 90Tce zich in de bergen gaat houden.
Dat kan ik je dus nog niet vertellen.
Hier is iemand die al wel Italië heeft aangedaan en tevreden was (uit ECO stand)
http://www.autoweek.nl/autoreview/36656 ... expression
Hier iemand met een iets lichtere Clio en een 90Tce motor die op zich ook tevreden is maar de Duiste Autobahn en de bergen wat minder geschikt vindt.
http://www.autoweek.nl/autoreview/37508 ... expression

Zo vindt je er vast wel meer op Google ("90Tce bergen" googlen).

Zelf ben ik zeer benieuwd straks in Oostenrijk/Italië.
Renault Scenic 2017 TCe 115, Carrosserie Rouge Carmin en dak Noire Etoile, R-Link2, Packs Easy Park Assist, Technology, Vision Comfort. Besteld 28-12-2016, levering 30-06-2017

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

borry52
lid
lid
Posts in topic: 41
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 jul 2013 14:00
Actief als: particulier
Locatie: Enschede

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door borry52 »

Als je de automaat op zijn staart trapt schakelt hij op zijn maximum toeren maar als je normaal rustig rijdt dan schakelt hij precies op het juiste toerental. Dan is hij best wel zuinig.
Ben pas geleden van Enschede naar Zaltbommel gereden en weer terug, 330Km, en heb op dat stuk een gemiddelde gehaald van 5,5L/100Km.
Wel heb ik zoveel als mogelijk met cruise control gereden maar ik gebruik geen ECO.
In de stad haal ik ongeveer 7 tot 7,5L/100Km.
Ik denk dat het verschil met een handversnelling op langer termijn ook te verwaarlozen is, ligt ook een beetje aan je rijstijl.
Renault Kadjar ENERGY TCE 130 EDC Extase
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17328

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Verwijderd 17328 »

@Captured:
heb de site van Getrag gevonden, waar heb jij de info vandaag dat het een Getrag-bak zou zijn?
Bijgaand een brochure in pdf van de betreffende bak:
6DCT250.pdf

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

Van een autotechniek site. Zal later vandaag even zoeken precies waar.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 17328

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Verwijderd 17328 »

Bedankt vast, heb in mijn reactie nog een brochure in pdf van de bak bijgevoegd, maar een 'officiële' bevestiging dat Renault die bak inderdaad gebruikt voor de Captur zou wel erg leuk zijn.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nlv06925
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 apr 2014 17:14
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door nlv06925 »

Yes, zou het nu nog lang duren?
Productie afgerond.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, stoelverwarming,Pack City Camera,armsteun Clio, instaplijsten Captur, dorpelbescherming kofferbak, wielen in kleur Diamantee Noir, Privacy glass.
Besteld: 12-03-2014

Geleverd: 18-06-2014 :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

DHL
Gerespecteerd lid
Gerespecteerd lid
Posts in topic: 25
Berichten: 3184
Lid geworden op: 30 mar 2009 10:34
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door DHL »

Doorgaans een drietal maanden nog. :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

FrankV
Lid
Lid
Posts in topic: 28
Berichten: 305
Lid geworden op: 27 jan 2014 00:17
Actief als: particulier
Locatie: Geldrop

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door FrankV »

Tussen dit bericht en daadwerkelijke aflevering zaten bij mij 5 weken.
Groeten,
Frank

Captur TCe 120 EDC Dynamique, Bleu Pacifique/Noir Etoile; geproduceerd op 26/3/2014; afgeleverd 2/5/2014; ingeruild 12/10/2018
BMW X1 2.0isDrive Mediterran Blau (Nov. 2015); v.a. 12/10/2018

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

nlv06925
Lid
Lid
Posts in topic: 9
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 apr 2014 17:14
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door nlv06925 »

:cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2: :cry2:
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique. Two-tone Gris Casiopee / Noir, stoelverwarming,Pack City Camera,armsteun Clio, instaplijsten Captur, dorpelbescherming kofferbak, wielen in kleur Diamantee Noir, Privacy glass.
Besteld: 12-03-2014

Geleverd: 18-06-2014 :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 38
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Eric H »

@JanssenB, ik ben natuurlijk ook erg benieuwd wat jou 90 pk in de bergen doet, ik zie op je foto dat we dezelfde smaak wat styling betreft hebben, deze kleurencombinatie is niet voor niks de meest verkochte.
Beste forumgenoten, bedankt weer voor de reactie's en heb alles zorgvuldig gelezen.
Het resultaat is dat we toch voor de 90 pk gaan en dat heeft alles met de portemonnee te maken.
1. Hij is 3200 euro duurder
2. Hij zit in de wegenbelasting net een rang hoger zodat je meer betaald p/m als de 90 pk
3. Ben toch bang dat hij meer verbruikt als automaat t.o.v de 90 pk schakelbak.
We nemen er wel mooie en handige en vooral leuke optie's bij zodat hij lekker compleet wordt.
Ik heb gelezen dat je op gegeven moment voor een soort code kan vragen om de bouw van jou captur te volgen en dat is natuurlijk leuk om te doen.
Als we het morgen met de dealer eens worden gaan we morgenochtend tekenen.
Ik denk dat ik morgen nog een best belangrijk nieuwtje heb maar moet dit eerst bevestigd hebben voordat ik het plaats want ga geen informatie geven die misschien niet klopt.
Ik houd jullie op de hoogte.
Groeten,
Eric
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 207
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Brakb »

SUC6!!spannend hoor.
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fleur
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:20
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Fleur »

Eric je maakt ons nieuwsgierig wordt je Vader?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 38
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Eric H »

Hoi BrakB en Fleur,
Nee ik wordt geen vader, misschien wel een beetje trouwens betreft een nieuwe Captur als gezinsuitbreiding.
BrakB ik zie dat jij de automaat rijd.
Mijn vrouw verteld mij net dat zij toch ook eens in de automaat wil gaan proefrijden.
Ikzelf vindt het dus fantastisch rijden maar ben alleen bang dat hij meer verbruikt.
Kan jij mij vertellen wat jou gemiddeld gebruik is en wat voor wegen je voornamelijk rijdt.
Ben erg benieuwd, ik lees het natuurlijk ook graag van anderen en ga de Topic van verbruik nog maar eens doorspitten.
Groeten,
Eric.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fleur
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:20
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Fleur »

Eric ik heb al div malen gemeld er staat nu 8000 km op de teller rijd altijd stevig door gebruik nooit de eco en volgens computer is mijn verbruik 6.8 op 100 km dus bijna 1 op 15 rijdt ook in de automaat Super!
Gemeten half snelweg half binnenwegen snelheid snelweg gemiddeld 135 km per uur

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Uncles
Lid - eerste logo binnen
Lid - eerste logo binnen
Posts in topic: 10
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 jan 2014 20:03
Actief als: particulier
Locatie: Breda

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Uncles »

Eric,
Ook in ben in het bezit van de automaat uitvoering, ik kan je helaas nog niet veel vertellen over het verbruik (heb pas 1 keer getankd). Maar de automaat is echt een zaligheid. Ook de extra pit die de automaat heeft tov. de handbak is fantastisch.
Ik ben zelf blij dat ik gekozen heb voor de automaat, ik denk dat ik spijt had gekregen van de handbak. Ben zelf dan ook wel een redelijke doorrijder.
Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique, Two-tone Arizona/Noir Etoilé
Besteld: 08-02-14/Geproduceerd: 11-04-14/Aankomst DC NL: 28-04-14/Aankomst Dealer: 01-05-14/Aflevering: 07-05-14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Scenicized
Lid
Lid
Posts in topic: 133
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 sep 2013 19:53
Actief als: particulier
Locatie: in de buurt van Arnhem

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Scenicized »

Mijn automaat zit nu op 7,89l/100km. Dit is zonder Ecostand, met name korte stukjes. Op een lang traject moet 6,5l/100km mogelijk zijn. Staar je niet blind op het verbuik. Bij 10.000km per jaar praat je misschien over 50l verbruiksverschil met een handbak 90pk.
2018 Scenic 160 TCe EDC Initiale Paris

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Fleur
Lid
Lid
Posts in topic: 27
Berichten: 77
Lid geworden op: 23 sep 2013 11:20
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Fleur »

Eric als je bent geslaagd zijn wij of ik benieuwd naar jou keuze luister niet naar andere maar doe wat je gevoel ingeeft maar als de keus had en die hebben wij samen gemaakt ja dan is het toch de automaat geworden,nogmaals succes.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Eric H
Lid
Lid
Posts in topic: 38
Berichten: 440
Lid geworden op: 17 mei 2014 21:00
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Eric H »

hoi fleur,
Je had het inderdaad al eerder vermeld wat jou verbruik is.
Nou vanmorgen dus eerst mijn vrouw voor het eerst in de automaat laten rijden, ze had sowieso nog nooit in een automaat gereden en ikzelf voor het eerst vorige week in de automaat van een kennis hier in de buurt.
Nou na eerst zelf weer even in de automaat van de dealer te hebben gereden ( had hem vanmorgen toch even gebeld of hij ook een automaat had staan voor proefrijden ) en mijn vrouw rustig alles had uitgelegt hoe het werkt stapte ze achter het stuur en ging rijden.
Nou na echt 5 min had ze hem al helemaal onder controle en liet ik haar verder rijden.
Nou ik zag de glimlach die ze inmiddels al gekregen had steeds groter worden en vond ze het steeds fantastischer worden.
Nou je raad het al, we hebben voor de benzine automaat 120 pk gekozen, samen met de Pack Style en de Pack City Camera en andere bekleding.
De levertijd zal zoals inmiddels wel bekend over max 5 maanden zijn maar er is 4 maanden genoteerd omdat die kans er ook nog in zit.
Ik ga natuurlijk vanaf nu dit forum zo veel mogelijk doorspitten en uiteraard mijn vragen hier weer stellen.
Ik ga nu bv even hier kijken of ik het handboek die je straks bij je Captur meegeleverd krijgt alvast kan downloaden en die alvast lekker doorspitten.
Nogmaals alle forumgenoten hartelijk dank voor de snelle reactie's die er nu zeker voor gezorgd hebben dat ik de juiste keuze voor ons samen kon maken.
Het medeleven is ook erg leuk hier.
Groetjes van Eric
Ps.
Het nieuwtje wat betreft de Captur die ik zou plaatsen kon de dealer niet bevestigen dus plaats ik deze hier dus ook niet.
26-05-2014 besteld: Captur TCe 120 EDC Dynamique / wielen 17" in kleur Diamantee Noir / Privacy glas / Two-tone Ivoire - Noir Etoilé D16+GN / Zipper bekleding stof 'Noir'/ Pack City Camera / R-link / Zwarte middenarm steun / instaplijsten / kofferbak bescherming sierlijst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Brakb
lid
lid
Posts in topic: 207
Berichten: 1288
Lid geworden op: 03 mar 2013 09:12
Actief als: particulier

Re: Bestellingen / leveringen Captur

Bericht door Brakb »

Gefeliciteerd met jullie keus, de juiste
Scenic TCe 140 Bose, Two tone Blanc Nacre / Noir, Easy Life Pack, Lane Keep Assist, Pack Cruising
Kadjar Tce 130 EDC Bose Blanc Nacre
Captur Tce120 Ivoor wit met zwart dak EDC
Captur Tce 120 ivoor wit EDC
Scenic 3 TCe 130 Eclips Griis
Grand Modus 1.2 zwart
Scenic 1 zwart metalic LPG Dynamic 1.6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht