ABS controleren + brandstofmeterprobleem

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, verlichting, etc.
Gebruikersavatar

Topic author
videe
1-hit-wonder
1-hit-wonder
Posts in topic: 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2014 17:12
Actief als: particulier

ABS controleren + brandstofmeterprobleem

Bericht door videe »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum. Als ik mezelf even voorstel kan ik zeggen dat ik echt een amateur ben op het vlak van Renault. Met andere automerken ben ik iets bekender en ik hoop binnenkort met Renault ook :)

Ik ben momenteel in Spanje en heb een Renault Clio 4 Diesel gehuurd. Op zich een geweldige auto om mee te rijden (veel comfortabeler dan mijn Volkswagen thuis), maar ik heb twee probleempjes.

Toen ik de auto ging ophalen was de brandstofteller na 200 km nog niets gezakt, ineens zakt hij dan naar 3/4 en daar blijft hij ook staan, ook na het tanken.

Nu had ik ergens gelezen om het zekeringkastje naast het stuur open te doen en één voor één de zekeringen eruit te halen en dat dan misschien ook de benzineteller gereset zou zijn. Ik geloofde hier al niet in, maar wat doe je.

Nu start ik de auto en branden er twee lampjes. Eén met de servicesleutel en één van "ABS". Op de boardcomputer komt "Revisar ABS", wat zoveel wil zeggen als "Controleer ABS". Dit is gekomen na het gedoe met de zekeringen. Ik heb de zekering die aangegeven staat voor ABS al terug eruit gehaald, gekeken of deze nog in takt is en terug geplaatst en dat lost niets op. Lost dit probleem zich op na een tijdje rijden (heb ik ergens gelezen) of niet?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Dan ben ik jullie ontzettend dankbaar :D

Groeten,
Videe

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht