storing remmen
Forumregels
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef zoveel mogelijk informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
Topic author - lid
- Posts in topic: 4
- Laatste bezoek: 13 aug 2021 17:15
- Actief als: particulier
storing remmen
Hebt sinds vorige week een melding op het display van stoppen remmen.
Ben vorige week naar Belgie geweest heb 700 km gereden en dat was een mooi ritje en toen moest ik een heuveltje af en remde een beetje af en toen begon er een piepje met een melding op het dashboard het ronde wieltje met p erin en nog een melding met stop remmen.
Dat heeft hij 3 keer weergegeven en toen ben ik de snelweg weer opgegaan en de melding is weer weg en nou ben ik van de week weer weg geweest en de melding is nog niet weer voorgekomen.
Nu ben ik eens aan het onderzoeken gegaan vandaag en ik heb hem uitgelezen en niks geen melding heb de voorremmen er af gehaald en alles is goed blokken + schijven.
De achterremmen zijn vorig jaar compleet vernieuwd dus daar kan het ook niet aan liggen.
Wie weet het.
Groetjes Henk.
Ben vorige week naar Belgie geweest heb 700 km gereden en dat was een mooi ritje en toen moest ik een heuveltje af en remde een beetje af en toen begon er een piepje met een melding op het dashboard het ronde wieltje met p erin en nog een melding met stop remmen.
Dat heeft hij 3 keer weergegeven en toen ben ik de snelweg weer opgegaan en de melding is weer weg en nou ben ik van de week weer weg geweest en de melding is nog niet weer voorgekomen.
Nu ben ik eens aan het onderzoeken gegaan vandaag en ik heb hem uitgelezen en niks geen melding heb de voorremmen er af gehaald en alles is goed blokken + schijven.
De achterremmen zijn vorig jaar compleet vernieuwd dus daar kan het ook niet aan liggen.
Wie weet het.
Groetjes Henk.
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
Topic author - lid
Re: storing remmen
Heb daar ook naar gekeken en die is ook goed op peil en ik heb dat vorig jaar ververst.
Groetjes Henk
Groetjes Henk
ex total loss Renault Grand Scenic 2.0 16V 2004 benzine in afwachting van een Renault Captur HH 1,2 EDC met extra Toeters en Bellen.
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 18 dec 2024 16:53
Is het niet de handrem die is blijven "hangen".
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ik had al 300km gereden toen het gebeurde en het gebeurde alleen als ik ergens naar beneden ging als ik af moest remmen.
Hide post links |
-
- Net ingestapt
- Laatste bezoek: 03 jun 2014 09:34
Ik heb precies dezelfde klachten. Nadat ik "renaulthenk" had gevraagd wat de oplossing hiervoor is, zei hij dat de remvloeistof bijvullen het probleem heeft verholpen. Ik had natuurlijk vantevoren als eerste mijn remvloeistofpeil gecontroleerd en was boven het minimum. Ik heb toen toch maar een flesje (8 euro) remvloeistof gehaald en er wat bijgegooid tot z'n maximum. En wat blijkt ....... HET HELPT!! De klachten zijn als sneeuw voor de zon helemaal verdwenen. Bedankt "renaulthenk" voor de tip!!
Hide post links |
-
- lid
- Laatste bezoek: 26 aug 2024 10:51
- Actief als: professional
Bijvullen wil ook zeggen dat de remmen bijna versleten zijn of misschien er ergens verlies is .
Zou niet zomaar bijvullen !.
eerst controleren of op koppelingscircuit geen verlies zit en remblokken niet versleten zijn .
Wanneer deze vernieuwd worden komt vloeistof omhoog en loopt uit reservoir .
Mvg Kurt
Zou niet zomaar bijvullen !.
eerst controleren of op koppelingscircuit geen verlies zit en remblokken niet versleten zijn .
Wanneer deze vernieuwd worden komt vloeistof omhoog en loopt uit reservoir .
Mvg Kurt
Hide post links |
-
- Gerespecteerd lid
- Laatste bezoek: 10 mei 2025 13:49
Idd, niet zomaar remvloeistof bijvullen.
Het lampje is vermoedelijk gaan branden omdat de sensor die in het reservoir zit geen remvloeistof zag.
Al je naar benden of naar boven rijd blijft schommelt de vloeistof of naar voren of naar achteren.
Als je remmen nieuw zijn dam moet het niveau op max staan.
Zakt deze erg hard dan heb je ergens een lekkage, mogelijk idd je koppelings cilinder.
Houd er dus rekening mee volgende keer dat er eerst wat vloeistof uit het reservoir gehaald wordt anders stroomt het over als de remzuigers terug gesteld worden.
Suc6 Martin
Het lampje is vermoedelijk gaan branden omdat de sensor die in het reservoir zit geen remvloeistof zag.
Al je naar benden of naar boven rijd blijft schommelt de vloeistof of naar voren of naar achteren.
Als je remmen nieuw zijn dam moet het niveau op max staan.
Zakt deze erg hard dan heb je ergens een lekkage, mogelijk idd je koppelings cilinder.
Houd er dus rekening mee volgende keer dat er eerst wat vloeistof uit het reservoir gehaald wordt anders stroomt het over als de remzuigers terug gesteld worden.
Suc6 Martin
Hide post links |
-
Topic author - lid
Ik heb sinds ik het reservoir gevuld heb tot het max. alweer 5000 km gereden en hij blijft mooi op het max staan hij zakt helemaal niks.
Hebt vorig jaar wel mijn remvloeistof ververst het kan best wel wezen dat ik hem niet tot het max. gevuld had maar dat weet ik niet meer.
Groetjes Henk.
Hebt vorig jaar wel mijn remvloeistof ververst het kan best wel wezen dat ik hem niet tot het max. gevuld had maar dat weet ik niet meer.
Groetjes Henk.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-