Model/uitvoering :Renault Megane II
Bouwjaar :2003
Brandstof :Benzine
Beste forumleden,
Wellicht dat iemand mij vooruit kan helpen met met volgende probleem.
Ik zal de feiten van het probleem zo goed mogelijk omschrijven.
Sinds een week heb ik last van een startprobleem.
Het probleem is ontstaan nadat ik de auto weggebracht heb naar een glasgarage voor een sterreparatie.
De auto is door de monteur de garage binnen gereden en nadat de reparatie klaar was wilde hij mijn auto starten om naar buiten te rijden.
Helaas, de auto startte niet.
Hij heeft mij erbij geroepen om het zelf te proberen maar wat ik ook deed er kwam na het indrukken van de startknop geen enkele reactie van de auto.
Een aantal keren de kaart erin en eruit, paar keer op de startknop gedrukt met koppeling in of rempedaal indrukken, er kwam geen reactie van de startmotor.
Ook kon ik de auto niet aflsluiten met de kaart en ging op het daschboard het lampje service branden.
Vreemd was dat terwijl ik op de startknop drukte de deuren op slot wilde gaan.
Reservekaart thuis opgehaald, auto ging keurig op slot en van slot met deze kaart.
Vervolgens de kaart in de lezer, op de startknop geduwd en de auto starte daarna meteen.
Onder het rijden viel me op dat van de 4 electrische ramen er alleen het rechtervoorraam reageerde op de knoppen, de rest reageerde niet.
Thuis gekomen, auto uitgezet en opnieuw gestart en ineens doen alle ramen het weer.
Nu de afgelopen week heb ik het een beetje in de gaten gehouden en steeds weer wat geconstateerd.
Auto openen en sluiten met de kaart gaat goed, binnenverlichting gaat aan en in het scherm staat kaart invoeren.
Gevoelsmatig heb ik het idee dat de kaart wat lastiger in de lezer gaat.
Over het algemeen start de auto prima na het invoeren van de kaart.
Dan ineens geeft hij geen reactie na het invoeren van de kaart.
Vervolgens geen enkele melding op het display.
Kaart uit de lezer gehaald, auto op slot gedaan en weer geopend,kaart omgedraaid, kaart terug in de lezer, op startknop gedrukt en dan start hij wel.
Auto start vervolgens een aantal keren prima en auto weer uitgezet.
Daarna weer proberen te starten en geeft de auto weer geen reactie.
Kaart uit de lezer gehaald, auto op slot en weer geopend, kaart in de lezer en een beetje naar boven geduwd en vastgehouden, op startknop geduwd en auto start.
Als aanvulling: geen meldingen in mijn startscherm, de stuurkolom komt vrij(dat hoor ik) en meestal trap ik de koppeling in bij starten.
Vreemd is dat als de auto niet start(met koppeling ingetrapt) en ik start met ingetrapte rem hij het wel doet.
Echter soms is het ook wel eens andersom, niet met rem en wel met koppeling.
Auto is uitgelezen bij de garage en er zijn geen meldingen.
Startknop laat auto starten na 1 keer indrukken en deze hoeft niet indrukt te blijven om te starten.
Accu is 1 jaar geleden vervangen.
Heel vreemd allemaal.
Mijn vraag is nu, iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Ik snap dat de reparatie van het sterretje er niets mee te maken heeft, maar zou de monteur wellicht de kaartlezer beschadigd kunnen hebben doordat hij gedacht heeft dat de kaart er helemaal in moet?
Kan het probleem uberhaupt van de kaartlezer komen of is het de startknop zelf?
Of moet ik wellicht heel ergens anders het probleem in zoeken.
Nu is het zo dat ik een andere kaartlezer kan kopen, maar twijfel of deze geschikt is.
Het betreft een nieuwe kaartlezer met op de kaartlezer de aanduiding S118539001(H)
en met een Renaultnummer 8200074331
Het betreft een kaartlezer van de RenaultMeganeII bj 2003-2006
Als ik echter op mijn kaartlezer kijk staat er S118539001(E)
en het Renaultnummer is op mijn lezer 8200074331(A)
Is deze nieuwe lezer dan toch geschikt of kan ik dat vergeten?
Hoop dat iemand op dit probleem en op de vraag van het onderdeel een antwoord weet
Startprobleem megane II 2003
Forumregels
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
-
- Vermeld het type Renault in de titel, liefst tussen [ haken ] aan het begin van de titel
- Geef (zoveel mogelijk) informatie over het betreffende model en jaartal, zodat er niet naar gevraagd hoeft te worden.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht