Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Geen idee welke riem, maar ik zou er geen meter meer mee rijden. Zelfs niet starten. Zorg dat er iemand naar kijkt die er verstand van heeft en zonder twijfel weet te zeggen welke riem dit is.
Tja, maar als je het antwoord niet weet had je wat mij betreft niet hoeven te reageren. Deze riem is overigens door de garage vervangen in februari 2014 met spanrol. Heb ik eigenlijk wel twee riemen onder de kap? Ik zie er maar 1..deze...halve dinges
Fot zal ik ff verkleinen..dit is waardeloos
*edit*done*
Dat is de multiriem.
Als deze 5 tanden heeft kan deze verkeerd gelegd worden .
Daarmee bedoel ik op binnen of buitenzijde van de poelies .
Zo te zien een 5 tander denk ik .
Inderdaad niet verder rijden om risico op stukken in distributie te komen .
En dan is het soep met veel ijzeren balletjes .
garage bellen en kijken of er geen poelie is beschadigd en riem juist lag .
Mvg Kurt
Hmm, de distributieriem is dus vervangen en niet deze. Dayum. De motor is door mezelf uitgezet, draaide (nog) perfect_met_extra_geluid . Dat ik em niet zo aanzet: duh.
Hmm, dat wordt een kostenpostje. Nog geen 3000 km pret gehad van het ding. Echt blij word ik er niet van.
Hmm, Multiriem niet duur.. ik zag het. Hoe kan ik zelf zien wat er vervangen MOET worden? En Hoe vervang ik de multiriem? hetzelfde als bij de 1.8 16v? Daar is een gebruiksaanwijzing van hier.. Nou ja, zonder plaatjes en ik ben helaas niet helemaal gezond qua lijf dus ik moet het goed weten eer ik er aan begin/ zou beginnen
Jaaaah! Klus geklaard. Het stelt ( achteraf gezien ) niet zo heel veel voor. Ik begrijp dat een garage hier maar een half uur over doet. Ik moest er weer dik twee uur over doen natuurlijk. Spanrol schoongemaakt, teruggezet in het terugzet-standje, de rest van die dingen ( weet-ik-het: poelies? ) schoongemaakt, gekeken of er nergens wat van de oude riem tussen zat en nieuwe riem ( à € 20,- ) erop. Spanrol weer op spanning en done.
Nu lekker aan de pillen, rust in het lijf, morgen kan ik niks meer, overmorgen weer...lol
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Gisteren heb ik dringend de accu van mijn Renault Scénic IV uit 2020 moeten vervangen. Deze vervanging werd niet bij een Renault dealer uitgevoerd.
Alles werkt echter opnieuw, alleen is er het probleem dat mijn Scenic in de stand 'comfort' niet meer...
hallo
bij mij is de snelheidsmeter uitgevallen :(
twee weken terug week op de snelweg was die opeens onderin, na wat kilometers was die er weer.
vorige week was die weer even weg.
zaterdag ben ik aan het zoeken geweest naar de sensor achter op de...
Hierbij verkoopt de school een Laguna voor onderdelen.
Motor is perfect in orde en start direct.
De koppeling is eruit geweest maar werkcilinder afgebroken.
Lederen interieur en slechts 110500 km...
Hallo mede-enthousiasten van Renault
Ik heb een vraag over de startmotor van mijn kangoo fc 1.4 uit 2001. Ik wil graag van deze auto de startmotor vervangen, maar het lukt me niet om de startmotor te lokaliseren. Kan iemand mij vertellen waar de...
Ik heb een rolstoel auto met maar 1 sleutel. Zou graag een extra sleutel hebben, je weet nooit.
Nu heb ik een sleutel gekocht maar moet deze inleren op de auto.
Is er een speciale manier om dit te doen?
Onze huidige scenic uit 2006 begint langzaam aan wel op te raken, ondanks de kilometerstand van 145.000. Bijrijdersraam kan al jaren niet meer open, cruise control stuk, grond bij bijrijdersstoel is drijfnat en gister startte de auto niet meer......