ruit zit vast/loopt niet lekker
-
Topic author - repeating visitor
- Posts in topic: 2
- Laatste bezoek: 01 jan 1970 01:00
ruit zit vast/loopt niet lekker
Laguna 2002, 1.8, dynamique.
Sinds gisteren zit de ruit aan de bestuurders kan vast. Het loop niet lekker en je hoort het pippen als die probeert open of dicht te doen.
Het is duidelijk dat iets de baan van de ruit stoort. Iets houdt het tegen.
Ik wilde eigenlijk bij de mechanisme komen maar, ik heb geen idee hoe.
Helemaal onderaan zag 2 schroefjes en 1 bij de deur opener hendeltje. Los geschroefd maar, er gebeurde niets.
Plastiek en stof dat de ruit dekken bewogen voor geen millimeter en ik wilde het niet forceren.
Heeft iemand enige idee hoe ik bij de ruit kom?
Sinds gisteren zit de ruit aan de bestuurders kan vast. Het loop niet lekker en je hoort het pippen als die probeert open of dicht te doen.
Het is duidelijk dat iets de baan van de ruit stoort. Iets houdt het tegen.
Ik wilde eigenlijk bij de mechanisme komen maar, ik heb geen idee hoe.
Helemaal onderaan zag 2 schroefjes en 1 bij de deur opener hendeltje. Los geschroefd maar, er gebeurde niets.
Plastiek en stof dat de ruit dekken bewogen voor geen millimeter en ik wilde het niet forceren.
Heeft iemand enige idee hoe ik bij de ruit kom?
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Donateur
- Posts in topic: 1
- Laatste bezoek: 06 jun 2025 14:20
- Actief als: particulier
- Contacteer:
Klinkt een beetje als een 'niet' antwoord, maar het probleem zit er eigenlijk in dat die ruit zo weinig gerbuikt is, dat allles inmiddels stroef gaat.
De makkelijkste oplossing is om iedere keer dat je aan het rijden bent, de ruit een stukje laten opengaan, even wachten om de motor niet te overbelasten, en dan de ruit weer dicht doen.
Dit steeds herhalen, en iedere keer de ruit een ietsiepietsie verder laten opengaan.
Na verloop van tijd gaat de ruit 'fluitend' naar beneden en naar boven.
Indien niet, dan is die zolang niet gebruikt, dat je de zaak opnieuw moet invetten of met vaseline aan de gang moet.
Vooralsnog zou ik deze methode proberen.
De makkelijkste oplossing is om iedere keer dat je aan het rijden bent, de ruit een stukje laten opengaan, even wachten om de motor niet te overbelasten, en dan de ruit weer dicht doen.
Dit steeds herhalen, en iedere keer de ruit een ietsiepietsie verder laten opengaan.
Na verloop van tijd gaat de ruit 'fluitend' naar beneden en naar boven.
Indien niet, dan is die zolang niet gebruikt, dat je de zaak opnieuw moet invetten of met vaseline aan de gang moet.
Vooralsnog zou ik deze methode proberen.
¯\(ツ)/¯ Nothing great was ever achieved by being realistic!!
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
It's better to be absolutely ridiculous than absolutely boring
Hide post links |
-
Topic author - repeating visitor
Wat jij zegt kan wel maar, ik zie ook een kras op de raam. ik denk toch dat het vast zit.
Op de problemcar iemand beschreef hetzelfde probleem. Een of ander kabel blijkt los te zitten waardoor een wiel mee beweegt. Waarschijnlijk moet ik nieuwe motor erin zetten. K ga morgen naar de garage.
Ik heb inmiddels gevonden hoe je de bekleding eraf halt. Na alle 3 schroeven los gedraaid te hebben moet je de bekleding eraf trekken. Deze zit meestal gekit waardoor het moeilijk kan gaan. O ja, en niet vergeten om raam schakelaars eerst der uit te hallen + spiegel schakelaar.
Op de problemcar iemand beschreef hetzelfde probleem. Een of ander kabel blijkt los te zitten waardoor een wiel mee beweegt. Waarschijnlijk moet ik nieuwe motor erin zetten. K ga morgen naar de garage.
Ik heb inmiddels gevonden hoe je de bekleding eraf halt. Na alle 3 schroeven los gedraaid te hebben moet je de bekleding eraf trekken. Deze zit meestal gekit waardoor het moeilijk kan gaan. O ja, en niet vergeten om raam schakelaars eerst der uit te hallen + spiegel schakelaar.
Hide post links |
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 17 jun 2014 17:53
Mijn Laguna had het zelfde. Gisteren is er een nieuw raammechanisme gemonteerd. De staalkabel van het oude mechanisme was totaal versleten waardoor deze niet meer netjes op de katrol werd opgerold. Helaas kun je bij Renault alleen een complete set bestellen inclusief motor dus het is niet echt goedkoop om te vervangen.
Hide post links |
-
- Lid - eerste logo binnen
- Posts in topic: 1
-
- repeating visitor
- Laatste bezoek: 17 jun 2014 17:53
Iets meer dan € 200,-, moet de rekening nog krijgen. Er komen nog montege kosten bij.
Hide post links |
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in
-