Discovery en TT Live services overlappen elkaar op een aantal punten. De belangrijkste overlap (op dit moment) is de internet verbinding via een SIM-card die via beide applicaties gemaakt kan worden. Als je beide hebt draaien zal er (naar ik aanneem) maar één verbinding tot stand komen. Zoals Huite al zegt (want die begrijpt het beter dan hij hier wil doen voorkomen

) heb je voor Live services géén Discovery pack nodig. LS regelt dat zelf wel.
Ik denk dat Renault veel meer van plan is (was??) met R-link. Grote plannen met internetverbindingen (dan wél via Discovery!!) en met leuke apps etc. etc. Door de vele problemen met R-link die eigenlijk pas met firmware 317 opgelost lijken te zijn, heeft men deze plannen in de koel- of vrieskast gezet. Autofabrikanten, in het bijzonder Franse, en electronica is nog steeds geen gelukkig probleemloos huwelijk..

. Niet alleen Renault heeft last van dit soort zaken, heb ook wel eens over BMW gruwelverhalen gelezen.
Overigens vind ik dat de dealers veel en veel beter bijgeschoold moeten worden. Er is iha weinig kennis over de werking van dit soort electronica bij dealers. Ik denk als je daar gaat vragen of je Discovery nodig hebt om TT Live services te draaien, men in veel gevallen gewoon zegt dat je beide pakketten moet afnemen!! Goed dat er een forum is, maar niet iedere Renault R-link gebruiker zit hier op en een deel wordt dus verkeerd voorgelicht en geeft onnodig geld uit