Ad-blocker gedetecteerd: Onze website wordt mogelijk gemaakt door online advertenties aan onze bezoekers te tonen. Overweeg om ons te ondersteunen door uw ad-blocker uit te schakelen op onze website.
Dit wordt de rubriek moeilijke vragen (of slimme natuurlijk ). Ik denk dat er maar één SIM-card inzit. Het is niet nodig om dat te verdubbelen, want levert niets extra op. De verbinding die via die kaart gemaakt wordt met het internet kan van beide applicaties (en in feite van meer) informatie opvragen aan de verschillende servers en de terug ontvangen info weer verdelen binnen de R-link over de verschillende apps.
Het is wel zo dat als het Discovery pack afgelopen is er geen verbinding meer met het internet zal zijn. Voor TT Live services is dat niet erg, want de verbinding wordt daardoor zélf geregeld als je een abonnement daarop hebt. Voor RDS verkeersinfo ook niet, want dat is een FM radio techniek. Er zullen alleen geen berichten van Renault meer ontvangen kunnen worden in de auto en apps die verbinding met het internet noodzakelijk maken werken niet meer.
Uiteraard kun je wel gewoon blijven updaten via de R-link op de PC of laptop.
Wat ik helemaal niet snap: sommigen krijgen een kaartupdate langs PC voor de Benelux kaart. Ik krijg dat niet, ook 317 moest ik hier lezen en laten uitvoeren door mijn dealer. Nochtans kreeg ik al 'updates' langs PC, nog nooit een waarschuwing in de auto! Daar krijg ik kop noch staart aan: het moet toch onmogelijk zijn om bepaalde R-link toestellen wel updates te sturen en andere niet? Als ik een Windows update voor mijn Windows 7 64 bits krijg, dan krijgt elke gebruiker dat toch?
Ja hoor, je kunt best bepaalde apparaten wél en andere niet iets toesturen. Is een kwestie van IP-adressen of MAC-nummers wel of niet in een lijst zetten. Moet zeggen dat ik ook weinig meldingen via de R-link heb gekregen. Meestal wist ik het al via dit forum of had ik in Myrenault al gezien dat er wat klaar stond. Die meldingen werken sneller en betrouwbaarder dan via R-link in de auto.
Ja, dat dit KAN vermoed ik wel, maar het waarom? En ik krijg dus ook langs PC geen meldingen. ALS er iemand die hogere kaart van Benelux langs update heeft ontvangen, bij mij is dat niet gebeurd! Mijn R-link toolbox geeft steeds: Je R-link TomTom live is bijgewerkt.
a, dat dit KAN vermoed ik wel, maar het waarom? En ik krijg dus ook langs PC geen meldingen. ALS er iemand die hogere kaart van Benelux langs update heeft ontvangen, bij mij is dat niet gebeurd! Mijn R-link toolbox geeft steeds: Je R-link TomTom live is bijgewerkt.
Simpel: Belgische IP's (te lezen; R-Links die in België geregistreerd zijn), krijgen geen updates.
De meldingen waarover hier gesproken wordt, heb ik ook nog nooit gezien, hoor!
Nochtans zit ik iedere dag 3u in de wagen... lang genoeg dus...
Als je hier leest zul je zien dat velen die kaart al op SD kaart hebben, draait hier al bijna 2 weken zonder problemen. Kaartje in de auto stoppen en werken. Waarom zou Renault hem in de actie voor 99 euro verkopen als het niet zou werken? Zoals zo vaak weten veel Renaultmedewerkers er geen moer vanaf.
Dat laatste is een feit, en ze bekennen dat ook, de minste de PR van mijn regio. Bij de dealer MOET er iemand de cursus voor R-link volgen, maar VOLGEN wil niet zeggen begrijpen hé!
@Diddel: Inderdaad zoals Captured schrijft. Kaart V9.25 werkt feilloos. Gewoon oude kaartje eruit halen (wel netjes volgens R-link menu bij instellingen: SD-card verwijderen) en nieuwe erin. Staat omschreven in de handleiding die je bij de Sd-card krijgt en voila: Europe kaart wordt geladen en alles werkt vlekkeloos.
Renault medewerkers moesten zich schamen om klanten zo voor te liegen. Zijn zelf te belazerd om zich eens in de materie te verdiepen... Hebben zeker geen zin om V9.25 te bestellen en proberen zich er zo onder uit te praten....
Ik heb op 7 maart de Captur met R-link in ontvangst genomen en nu, 3 maanden later, nog geen Tomtom update gehad.
Afgelopen vrijdag maar eens gebeld met de dealer. Die zei dat ze pas een update mogen verstrekken als Renault Nederland daar toestemming voor geeft.
Dus RN gebeld. De betreffende medewerker zei meteen dat ik inderdaad een gratis update tegoed heb. Hij vond het vreemd dat de dealer mij naar hen had verwezen. Hij heeft mijn gegevens genoteerd, zou het uitzoeken en me dan terugbellen.
Dat is vrijdag in ieder geval niet gelukt...
Na een week (want niets meer gehoord) maar weer eens gebeld met RN. Kreeg nu een dame aan de lijn die opnieuw al mijn gegevens ging noteren. Nu werd er echter een stuk moeilijker gedaan: de gratis update zou alleen gelden voor Benelux kaarten en niet voor Europa...
Ik heb dat nergens gelezen en vraag me af of dit wel klopt. Hoe dan ook, ze gaat mijn verzoek in behandeling nemen, dit kan wel eens 10 werkdagen (!) gaan duren. Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden en ben niet meer gerust op positieve afloop.
Na weer een week wachten maar eens een pittige mail gestuurd, en zowaar de volgende dag werd ik door RN gebeld. Excuses voor de warrige berichtgeving, en ik zou z.s.m. een tegoedbon ontvangen. Die was inderdaad binnen een paar dagen binnen. Sterker nog, ze hebben me twéé tegoedbonnen gestuurd (elk 175 euro)! Wetende dat dat een vergissing is, zit ik nu met een moreel dilemma: beide inwisselen of het netjes doen en één inwisselen. Wat zou Ù doen?
Captur II - TCe 155 EDC Initiale Paris - Noir Amethyste/Gris Highland
besteld 21-12-19 / geleverd 17-07-20 Renault Captur TCe 120 EDC Dynamique
besteld 08-01-14 / geproduceerd 30-01-14 / in NL 22-02-14 / bij de dealer 27-02-14 / aflevering 07-03-14
Tsja, een van mijn (vele) zwakheden is dat ik eerlijk ben...
Ik zou RN bellen en vragen of dit bewust of een vergissing is.
Denk dat je eerlijkheid wel wat zal opleveren.
En je houd een schoon geweten!
Daar komt bij dat RN alle ingeleverde cheques registreert, dan val je alsnog door de mand. De cheque-actie sowieso aangepast, nu zijn er ook cheques waarop staat er een TomTomkaart wordt vergoed. Het (onterechte) voordeel can 76 euro vestaat dan ook niet meer.
nieuwe Captur opgehaald 21 juni.
Tomtom versie Europa 9.1.
Als reactie van de dealer bij mijn wens tot upgrade naar 9.25
Reactie van Renault Nederland.
Bij nieuwe auto is er een 90 dagen laatste versie garantie. Omdat updaten via rlink niet werkt, stuurt RNL mij een waardecheque toe. Hiermee kan ik de nieuwste versie kopen.
De Renault-dealers weten over het algemeen niet wat er in de Captur wereld speelt.
Volgens mij is het een verzonnen verhaal om van je af te zijn.
Negeer de dealer en bel rechtstreeks met Renault-Nederland, 0800-0303, dat hebben de meesten van ons ook gedaan en met resultaat.
Probeer contact te maken met de heer R. Menouane, Consulant Klant Relaties van Renault Nederland, die heb ik ook aan de telefoon gehad en hij weet overal van.
De meeste dealers regelen uit hun zelf echt niks. Laatste keer dat ik bij de dealer ben geweest heb ik ook duidelijk aangegeven dat ze erg graag een nieuwe auto willen verkopen maar aftersale hebben ze nog nooit van gehoord. Tegenwoordig bel ik eerst naar RNL en dan pas naar de dealer.
Het is jammer dat het zo moet maar op deze manier wordt je nog een beetje normaal geholpen.
Een relatie opbouwen met de dealer is er niet meer bij. Dealers leggen de schuld bij RNL neer, ook al is dit zo dan nog hoeft de klant hier niet de dupe van te worden.
Het is wel belangrijk een goede dealer. Als ik aan Renault iets vraag bellen ze eerst naar mijn dealer, dan naar mij, om te zeggen dat ik naar mijn dealer moet gaan! Hij heeft er ook voor gezorgd dat ik 'iets' kreeg voor een kaartupdate!
Ja Jeffrey71, er gaat niets boven een goede dealer.
Moet ver voor mijn dealer rijden (bijna 600 km ) maar heb het er graag voor over.
Zelfs als ik geen Renault meer zou willen rijden zou ik mijn auto daar nog kopen.
En ook dáárvan zouden ze geen probleem maken!
Vandaag heeft de Captur een middagje bij de dealer gestaan. De rechter daklijst zat namelijk niet goed gemonteerd. Dat zit met speciale klemmetjes vast die maar eenmalig te gebruiken zijn. Oplossing: fonkelnieuwe daklijst erop.
Ik had ook nog een mooie cheque van RN gekregen voor TT versie 925, dus deze update vorige week ook gelijk besteld. Bij het ophalen meldde de chef werkplaats dat ie deze alvast geïnstalleerd had en en passant ook de laatste firmware (317) er op zet.
Omdat we nog wat "geld" over hadden van de cheque ook maar een chrome uitlaat stukje erop laten zetten. En van het restant kopen ze maar een doos gebak . Al met al ben ik zeer tevreden over de service. Tom Tom werkt perfect dus mij hoor je absoluut niet klagen
Vandaag heeft de Captur een middagje bij de dealer gestaan. De rechter daklijst zat namelijk niet goed gemonteerd. Dat zit met speciale klemmetjes vast die maar eenmalig te gebruiken zijn. Oplossing: fonkelnieuwe daklijst erop.
Ik had ook nog een mooie cheque van RN gekregen voor TT versie 925, dus deze update vorige week ook gelijk besteld. Bij het ophalen meldde de chef werkplaats dat ie deze alvast geïnstalleerd had en en passant ook de laatste firmware (317) er op zet.
Omdat we nog wat "geld" over hadden van de cheque ook maar een chrome uitlaat stukje erop laten zetten. En van het restant kopen ze maar een doos gebak . Al met al ben ik zeer tevreden over de service. Tom Tom werkt perfect dus mij hoor je absoluut niet klagen
@Huite Altijd aan het rondkijken Huite, ervaringen met huidige dealer zijn niet slecht, maar het is een erg grote en je voelt je een beetje een nummer. Moet zeggen dat het gedoe rond de TomTom update soepel en best netjes ging. Wacht de eerste beurt af (is begin september). Kampen is voor mij niet zo vreselijk ver weg (woon in Noordwolde FR, vlak bij Steenwijk/Wolvega) en ben altijd geïnteresseerd in een dealer die kwaliteit en persoonlijke aandacht hoog in het vaandel heeft.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Ik krijg elke keer als ik de kaartupdate wil uitvoeren met de toolbox een update te zien van 16,5 Gb maar kan het niet downloaden. Ik heb wel drie verschillende usb-sticks geprobeerd maar ik krijg elke keer een in rood gedrukte melding dat de stick...
Als ik de usbstick gebruik in de toolbox krijg ik te zien dat de navigatie up to date is. Heb nu al twee keer onderweg meegemaakt dat de wegen niet kloppen? Onderstaande tekst is de eerste regel die in de tekst staat van de logfile :
Ik heb een Renault Megane IV break uit 2019 met OS: 9.0.33.431 R-Link 2.
De afgelopen maanden probeer ik een kaartupdate geïnstalleerd te krijgen, maar telkens met een foutmelding Kaartupdate: Updatebestanden onvolledig . Bij de Renault...
Opeens heb ik geen geluid (stem) meer op mijn Tomtom ..Renault Scenic 3 uit 2012.
Ben nergens aan geweest, op instellingen staat het geluid gewoon aan.
Als ik een andere stem kies kun je normaal gesproken een test geluid laten...
Mijn TomTom Traffic en Dig Services vervalt per 19-05, verlengen lukt niet daarom maar het pakket TomTom Traffic en Digital Services gekocht.
Factuur ontvangen en het staat nu in de R-Link Store vermeld: nieuwe Traffic en Dig Serv per 19-05, en...
Mijn vader woont in Frankrijk rijdt een Master, voor personen vervoer, van 2012 op diesel. Hij gebruikt nu TomTom Versie V31 die bij levering van de auto zat.Navigatie zit ingebouwd in het dashbord. Aangezien dit een oude nav kaart is wil...