Hoe werkt Internet in de Captur?

Radio, elektrische ruiten & stoelverstelling, centrale vergrendeling, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
TCe120ECD
lid
lid
Posts in topic: 1
Berichten: 594
Lid geworden op: 02 nov 2013 13:10
Actief als: particulier

Hoe werkt Internet in de Captur?

Bericht door TCe120ECD »

Ik was in Kroatië en kon emailen en daaglijks plaatselijke Weerbericht opvragen via R-Link. Nu vraag ik mij af hoe dat werkt, omdat ik niets extra hoefde in te stellen. Telefoon daarentegen werkt met Roaming en wordt gezocht naar een Provider in desbetreffende land. Hoe zit dat bij de Captur? Wat een mooi systeem is dat R-Link toch, jammer voor diegene die problemen ondervinden.
Captur TCe120EDC Dynamique

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 14612

Re: Hoe werkt Internet in de Captur?

Bericht door Verwijderd 14612 »

Je telefoon maakt (net als de Rlink) gebruik van het GSM-netwerk, wat dat betreft is er geen verschil. Bij je telefoon geldt dat je een abonnement hebt met een (Nederlandse) provider en dat die afspraken maakt met providers in andere landen over het verkeer vanaf hun telefoons dat afgehandeld moet worden. Tenslotte moet iedereen eraan verdienen!! Je hebt echt geen idee om hoeveel geld het gaat hoor, dat gaat over tientallen miljoenen in een vakantieperiode (misschien wel honderden, zou me niks verbazen). De werkelijke kosten zijn vrij laag, als eenmaal de kosten van aanleg van het netwerk terug verdiend zijn.

Voor de R-link geldt denk ik dat er gebruik wordt gemaakt van GPRS lees dit maar eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/General_Pa ... io_Service
waardoor een behoorlijk efficiënt systeem ontstaat waarbij de kosten gedragen worden door het eenmalig afgesloten (jaar) abonnement.

Misschien dat er andere forumleden beter op de hoogte zijn van deze (interessante) materie. Het is wel heel fijn te merken dat het pakket Discovery over een groot stuk van Europa gewoon goed werkt...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Verwijderd 18239

Re: Hoe werkt Internet in de Captur?

Bericht door Verwijderd 18239 »

De internetcommunicatie werkt via een ingebouwde SIM-kaart met 3G-functionaliteit, zie onderstaand citaat uit een technisch artikel over de R-Link:
The reasoning is that R-Link does not come with any data charges. It has a built in SIM and 3G connection. But as an end user, you'll never have to pick up the bill.
De internetfunctie is het eerste jaar gratis, daarna moet een vervolgabonnement afgesloten worden.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht