Bezig met controleren

Plaats reactie
Gebruikersavatar

Topic author
rgr
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Bezig met controleren

Bericht door rgr »

Vandaag hebben wij onze Zoe opgehaald in Purmerend.

Onderweg bijgeladen 1e keer geen probleem.
2e keer bleef ie "hangen" op 99%. Laden gestopt, kreeg een foutmelding van de Zoe dat laden niet meer mogelijk was. Laadklepje openen en sluiten liet de melding verdwijnen.

daarna nog een paar maar geladen onderweg, maar nu duurt het Laden aan een 11Kw paal 3 tot 5 uur?

Thuis aan de oma lader blijft ie op "bezig met controleren" staan. Hij zit nu op een stopcontact waar wel enkele verbruikers op zitten, maar die staan nu niet aan. Zekering is 16A

Ik heb de handleiding nog niet kunnen doornemen (die is in het Frans) :-)

Edit: Hij doet het. Zat in het stopcontact. Echter, hij doet er 15 uur over om op te laden??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

fivari
Lid
Lid
Posts in topic: 1
Berichten: 676
Lid geworden op: 21 okt 2013
Laatste bezoek: 09 dec 2019 16:47
Actief als: particulier
Locatie: Herent (Leuven, België)
Contacteer:

Re: Bezig met controleren

Bericht door fivari »

Die omalader zit vol veiligheden. Op een gewoon stopcontact is de laadstroom 13 A. Op een speciaal greenupstopcontact is het dan 16A. Nadeel van die lader is dat de laadstroom niet kan gewijzigd worden. Dat kan bij een Elpa of een open evse (bv. Fivaricharger) wel. Maar om s' nachts bij te laden volstaat het.
Renault Zoe Life, vanaf 31/12/2013
km-stand: 74.400 km op 20/06/2018 dus gemiddeld 16.400 km per jaar
Afbeelding zonder ladingsverliezen
www.fivari.be

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links



renault15.17
Global Moderator
Global Moderator
Posts in topic: 1
Berichten: 3033
Lid geworden op: 27 sep 2004
Laatste bezoek: 27 apr 2025 21:33
Actief als: particulier
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Bezig met controleren

Bericht door renault15.17 »

Wat bedoel je met "blijft hangen op 99%"? Houd er rekening mee dat de stap van 99 naar 100% soms erg lang kan duren, dit is normaal. Ook staat er dan geen tijdsindicatie meer op je dashboard.

En met de oma-lader duurt het opladen tot wel 16 uur, dat schrijft Renault ook in de documentatie.

Wat voor laadkabel heb je nu voor onderweg? En heb je de Franse kabel er ook nog bij? Die kan wellicht van pas komen voor mensen die een vakantie in Frankrijk plannen.
Don't HURRY, be happy!

R15 TL (1975 restauratie nadert het einde)
R17 TL découvrable automatic (1976)
R15 GTL Grand Prix (1977 restauratie start binnenkort)
Laguna coupé 2.0T automaat, 4ws (2013)
Zoe Z.E. Intens 41 kWh (2013)
Alpine A110 (2023)
Van de baas: Mégane E-tech Evolution ER (2023)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Gebruikersavatar

Topic author
rgr
lid
lid
Posts in topic: 2
Berichten: 148
Lid geworden op: 10 mar 2014
Laatste bezoek: 22 mei 2019 13:14
Actief als: particulier

Re: Bezig met controleren

Bericht door rgr »

@Fivari. Ik gebruik een standaard stopcontact, dus ik snap nu dat ie er inderdaad zo lang over doet.

@renault15.17 Met blijft hangen, bedoel ik dat dat de stap van 99 naar 100% na ruim 1 uur nog niet is voltooid. Dat is nu 2 maal gebeurd. Bij ontkoppelen heb ik wel een range van 147Km staan. Franse kabel heb ik niet meer. dwz deze is nu geschikt gemaakt voor NL.

Morgen gaan we dus op vakantie met de Zoe en ik heb gemerkt dat het wel wat spannend is mbt de laders onderweg en dat R-Link nog wel enkele geheimen heeft voor me.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links


Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht